PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 110 Ekonomiczne i społeczne aspekty funkcjonowania współczesnego rynku pracy | 21--28
Tytuł artykułu

Kapitał ludzki w koncepcji zarządzania 2.0

Warianty tytułu
Human Capital in Conception Management 2.0
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Zarządzanie na początku drugiej dekady XXI wieku wchodzi w nowy etap swojego rozwoju. Zjawisko to jest uświadamiane i aprobowane przez coraz liczniejszą zbiorowość specjalistów1. Próbą teoretycznego zaprezentowania kształtującego się nowego modelu jest koncepcja Zarządzania 2.0. Koncepcja ta ze względu na skojarzenie z technologią cyfrową często traktowana jest jako ahumanistyczna. Tymczasem analiza zarówno wypowiedzi teoretyków, jak i nowocześnie działających organizacji prowadzi do odmiennych wniosków. Z tego też powodu podstawowym celem tego artykułu jest przedstawienie znaczenia kapitału ludzkiego w koncepcji Zarządzania 2.0. Podjęto w nim próbę zweryfikowania hipotezy, iż kapitał ludzki w tej koncepcji odgrywa niezwykle istotną rolę (fragment tekstu)
EN
At the beginning of second decade of XXI century, the management enters the new stage of its development. The conception Management 2.0, which is often treated as antihumanistic with regard to association with digital technology, is a theoretical test of presenting a new model which is coming into being. In the meantime the analysis of theory and practice of modern management leads us to different conclusions. That is why the main aim of this article is to present the meaning of human capital in the conception "Management 2.0". There was made an attempt to verify hypothesis, that the human capital matter very much in this conception. The meaning of human capital in "Management 2.0" results from this that the requirements of a present day present to organizations the new, inexperienced before expectations. To cope with them, it is crucial to put into practice the new attitude to manage the human capital. It means that there are: the ability of taking advantage of the potential of global labour market, creation effective, organizational arrangements but first of all development and making every employee appropriately motivated.(original abstract)
Twórcy
  • Wojskowa Akademia Techniczna w Warszawie
Bibliografia
  • Współczesne paradygmaty nauk o zarządzaniu, Red. W. Kowlaczewski, Difin, Warszawa 2008, s. 27 i nast.
  • E. Masłyk-Musiał: Badawcze wyzwania w naukach o zarządzaniu. W: Osiągnięcia i perspektywy nauk o zarządzaniu. Red. S. Lachniewicz, B. Nogalski. Oficyna Wolters Kluwer Business, Warszawa 2010, s. 21
  • W poszukiwaniu nowych paradygmatów zarządzania.Red. W.M. Grudzewski, I.K. Hejduk. SGH, Warszawa 2008, s. 12
  • J. Brilman, J. Hérarad: Management. Éditions d'Organisation, Paris 2011, s. 49.
  • G. Hamel: Management 2.0, www. blogs.wsj.com
  • G. Hamel: Kosmiczne wyzwania w dziedzinie zarządzania. "Harvard Business Review Polska" 2009, nr 5, s. 86.
  • W. Gonciarski: Gospodarka cyfrowa - powstanie i etapy rozwoju. W: Zarządzanie w warunkach gospodarki cyfrowej. Red. W. Gonciarski, Wydawnictwo WAT, Warszawa 2010, s. 31.
  • B. Jarrosson: Vers l'économie 2.0. Éditions d'Organisation, Paris 2009, s. 44.
  • Ph. Kotler, H. Kartajaya, I. Setiawan: Marketing 3.0, Wydawnictwo MT Biznes, Warszawa 2010, s. 20 i nast.
  • F. Laurent: Marketing 2.0. L'intelligence collective. M21 Editions, Paris 2008, s. 23.
  • M.R. Dugage: Organisation 2.0. Éditions d'Organisation, Paris 2008
  • Y. Michel: L'entreprise 2.0. AFNOR Éditions, Paris 2010.
  • A. McAfee: Firma 2.0, Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2011, s. 90.
  • G. Hamel, B. Breen: Zarządzanie jutra. Wydawnictwo Red Horse, Warszawa 2008, s. 194.
  • W.M. Grudzewski, I.K. Hejduk, A. Sankowska, M. Wańtuchowicz: Sustainability w biznesie, czyli przedsiębiorstwo przyszłości. Wydawnictwo Poltext, Warszawa 2010, s. 18.
  • W. Gonciarski: Zarządzanie 2.0 - przyczyny powstania i główne elementy. W: Przełomy w zarządzaniu. Kontekst strategiczny. Red. Z. Dworzecki, B. Nogalski. T. 1. Wydawnictwo "Dom Organizatora", Toruń 2011, s. 211 i nast.
  • Elastyczne zarządzanie kapitałem ludzkim w organizacji wiedzy. Red. M. Juchnowicz. Difin, Warszawa 2007, s. 13-16
  • H. Król: Transformacja pracy i funkcji personalnej. W: Zarządzanie zasobami ludzkimi. Red. H. Król, A. Ludwiczyński. PWN, Warszawa 2006, s. 42-45.
  • A. Baron, M. Armstrong: Zarządzanie kapitałem ludzkim. Wolters Kluwer Polska, Kraków 2008, s. 33.
  • M. Castells: Społeczeństwo sieci. PWN, Warszawa 2007, s. 46.
  • G. Hamel: Innowacje w sferze zarządzania: powody, cele i sposoby. "Harvard Business Review Polska" 2006, nr 4, s. 63.
  • M. Buckingham, C. Coffman: Po pierwsze: złam wszelkie zasady. Wydawnictwo MT Biznes, Warszawa 2001, s. 59 i nast.
  • C. Deschamps: Le nouveau management de l'information. FYP Éditions, Paris 2009, s. 26.
  • Y. Benkler: Bogactwo sieci. Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2008, s. 370.
  • F. Barber, R. Strack: Naucz się zarządzać firmą, której głównym zasobem są ludzie. "Harvard Business Review Polska" 2007, nr 4, s. 64.
  • Ph. Kotler, J.A. Caslione: Chaos. Zarządzanie i marketing w erze turbulencji. Wydawnictwo MT Biznes, Warszawa 2009, s. 142
  • T.H. Davenport, J. Harris, J. Shapiro: Wiedza o pracownikach jako broń konkurencyjna. "Harvard Business Review Polska" 2011, nr 6, s. 95.
  • D. Ulrich, N. Smallwood: Ukryta żyła złota: optymalne wykorzystanie zasobów niematerialnych. "Harvard Business Review Polska" 2008, nr 5, s. 105.
  • D. Ulrich, J. Allen, W. Brockbank, J. Younger, M. Nyman: Nowoczesne zarządzanie zasobami ludzkimi, Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2010, s. 34.
  • R. Mead, T.G. Andrews: Zarządzanie międzynarodowe. Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2011, s. 39
  • A. Pocztowski: Zarządzanie zasobami ludzkimi wobec dotychczasowych doświadczeń i przyszłych wyzwań. W: Osiągnięcia i perspektywy nauk o zarządzaniu. Red. S. Lachiewicz, B. Nogalski. Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2010, s. 268.
  • C.K. Prahalad, M.S. Krishnan: Nowa era innowacji. PWN, Warszawa 2010, s. 160.
  • O. Zara: Le management de l'intelligence collective. M21 Editions, Paris 2008, s. 36.
  • D.A. Ready, J.A. Conger, L.A. Hill: Czy jesteś pracownikiem o wysokim potencjale? "Harvard Business Review Polska"2011, nr 3, s. 110-113.
  • K. Krzakiewicz: Przełomy i wyzwania w działalności kierowniczej, [w:] Przełomy w zarządzaniu. Zarządzanie zasobami ludzkimi. Red. M. Czerska, M. Gableta. T. 2. Wydawnictwo "Dom Organizatora", Toruń 2011, s. 109.
  • J. Bernoff, T. Schadler: Upoważnieni do działania. "Harvard Business Review Polska" 2010, nr 11, s. 88.
  • A. Spik, K. Klincewicz: Nowe kierunki w zarządzaniu ludźmi - zaangażowanie organizacyjne. W: Nowe kierunki w zarządzaniu. Red. M. Kostera. WAiP, Warszawa 2008, s. 478.
  • B. Fischer, A. Boynton: Wirtuozerskie zespoły. "Harvard Business Review Polska" 2006, nr 4, s. 95.
  • A. Majchrzak, A. Malhotra, J. Stamps, J. Lipnack: Tajemnica sukcesu wirtualnych zespołów. "Harvard Business Review Polska" 2005, nr 1, s. 76.
  • D. Ancona, H. Bresman: Zespoły X. Jak budować zespoły, które odnoszą sukces. Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2010, s. 19.
  • D. Tapscott: Cyfrowa dorosłość. WAiP, Warszawa 2010, s. 38.
  • J. C. Meister, K. Willyerd: Jak być mentorem dla pokolenia Milenium. "Harvard Business Review Polska" 2010, nr 10, s. 69-70.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171231813

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.