PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 254 Inwestycje finansowe i ubezpieczenia - tendencje światowe a rynek polski | 323--332
Tytuł artykułu

Oceny ratingowe jako element konkurencyjności wybranych systemów gospodarczych - weryfikacja na przykładzie agencji Fitch

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Assessments of Rating as Part of Competitiveness of Selected Economies - Verification on the Example of Fitch Agency
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Na konkurencyjność gospodarki ma wpływ wiele elementów. Jednym z nich jest ocena ratingowa, która brana jest pod uwagę przy decyzjach lokalizacyjnych w zakresie transferu kapitału do danego kraju. Autorzy postawili przed sobą dwa zadania. Pierwsze to zbudowanie modelu, za pomocą którego możliwe byłoby odtworzenie ratingu przyznawanego przez agencję Fitch. Drugi cel to weryfikacja hipotezy, że agencje ratingowe, antycypując nadchodzący kryzys, zaniżają oceny wiarygodności niektórym krajom. Okazją do sprawdzenia takiej tezy były oceny aktualne w 2010 r., tuż przed nadejściem tzw. drugiej fazy kryzysu finansowego.(abstrakt oryginalny)
EN
Competitiveness of the economy is influenced by many factors. One is the rating (assessments of rating agencies) which is taken into account in the location decisions of capital flows to the country. The authors set themselves two tasks. The first one is to build a model by which it would be possible to restore the rating awarded by Fitch. The second objective is to verify the hypothesis that credit rating agencies in the anticipation of the coming crisis undercut the credibility assessment of some countries. The opportunity to verify this thesis was the evaluation date in 2010, just before the advent of the so-called the second phase of the financial crisis.(original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Bibliografia
  • Afonso A., Understanding the determinants of sovereign debt ratings: evidence for the two leading agencies, "Journal of Economics and Finance" 2003, 27.
  • Bieliński J. (red.), Konkurencyjność przedsiębiorstw w świetle Strategii Lizbońskiej, Wydawnictwo CeDeWu Sp. z o.o., Warszawa 2005.
  • Breiman L., Random forests, Machine learning 45, Springer, 2001.
  • Eichengreen B., Ashoka M., What Explains Changing Spreads on Emerging-Market Debt: Fundamentals or Market Sentiment?, National Bureau of Economic Research, Working Paper no 6408, 1998.
  • Ferri G., Liu L., Stiglitz J.E., 1999. The procyclical role of rating agencies: Evidence from the east Asian crisis. Economic Notes 28, 335-355.
  • Gaillard N., Fitch, Moody's and S&P's sovereign ratings and EMBI global spreads: lessons from 1993-2007, "International Research Journal of Finance and Economics" ISSN Issue 26, 2009.
  • Garbarski L., Rutkowski I., Wrzosek W., Marketing, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2000.
  • González-Rozada M., Levy Yeyati E., Global factors and emerging market spreads, "Economic Journal", vol. 118(533), 2008.
  • Gruszczyński M., Corporate governance ratings and the performance of listed companies in Poland, "Przegląd Statystyczny" 2008, nr 1.
  • Hartelius K., Kashiwase K., Kodres L.E., Emerging Market Spread Compression: Is it Real or is it Liquidity?, IMF Working Paper, Monetary and Capital Markets Department, 2008.
  • Kräussl R., Sovereign Ratings and Their Impact on Recent Financial Crises, Center for Financial Studies, Working Paper 2000/04, Frankfurt/Main, 2000.
  • Misala J., Misztal P., Młynarzewska I., Siek E., Międzynarodowa konkurencyjność gospodarki Polski. Teoria i praktyka, Politechnika Radomska, Radom 2007, maszynopis.
  • Peter R., Torres J.L., Determinants of Spread and Creditworthiness for Emerging Market Sovereign Debt: A Panel Data Study, Banco de la República, Colombia, Borrador de Economía 295, 2004.
  • Rymarczyk J. (red.), Handel zagraniczny. Organizacja i technika, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2005.
  • Styś A., Strategiczne planowanie marketingowe, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 1999.
  • Zysk W., Propaganda gospodarcza (public relations) państwa w dziedzinie handlu zagranicznego. Analiza porównawcza stanu obecnego na przykładzie Polski i kilku krajów zachodnich, Zeszyty Naukowe AE Kraków nr 528/1999.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171232109

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.