PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 110 Ekonomiczne i społeczne aspekty funkcjonowania współczesnego rynku pracy | 159--167
Tytuł artykułu

E-usługi na rynku pracy

Warianty tytułu
E-services in the Labor Market
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Mając na względzie coraz to nowe możliwości telekomunikacji i Internetu, w niniejszym opracowaniu podjęto wybrane zagadnienia związane z usługami elektronicznymi na rynku pracy. Jest to ważne dla rozwoju badań nad funkcjonowaniem rynku pracy nawet, gdy liczba osób korzystających (z narzędzi internetowych) jest mała w stosunku do możliwości. Analizując zagadnienia elektronicznych usług na rynku pracy, zastosowano różne metody badawcze, w tym metodę dogmatyczno-prawną, analizę dostępnych źródeł literaturowych i materiałów upowszechnianych w Internecie.(fragment tekstu)
EN
Reducing the imbalance in the labor market requires the use of different tools and forms of action in many areas of its operation. In this regard it is worth paying attention to the available Internet tools, search for jobs and recruitment. They can be a complement to traditional utilities, serving a career-building and seeking employment. Internet and communication technologies allow, in particular, to improving the mobility, at least part of the labor force.(original abstract)
Twórcy
  • Politechnika Śląska
Bibliografia
  • I. Straus, T. Tuulik: Estabilishing a Company Takes Only Two Hours in Estonia. www.mondaq.com/article.asp?artocled=47610.
  • Jobs, Jobs, Jobs, Creating More Employment for Europe, Report by Employment Taskforce Chaired by W. Kok, Brussels 2003
  • M. Kabaj: Strategie i programy przeciwdziałania bezrobociu. Studium porównawcze. Wydawnictwo Scholar, Warszawa 1997, s. 75 i nast
  • M. Szylko-Skoczny: Polityka społeczna wobec bezrobocia w Trzeciej Rzeczpospolitej. ISP UW, Warszawa 2004, s. 181 i nast.
  • S. Ricca: Publiczne służby zatrudnienia. KUP, Warszawa 1995, s. 28 i nast.
  • W. Gogołek: Elektroniczne pośrednictwo pracy. "Manager" 2002, nr 1.
  • A. Lipka: W stronę kwalitologii zasobów ludzkich. Difin, Warszawa 2005, s. 54-55.
  • W. Trzeciak: Poradnictwo zawodowe w urzędach pracy. 5 lat doświadczeń. "Polityka Społeczna" 1998, nr 9, s. 20 i nast
  • Edukacja zawodowa a rynek pracy. Red. S. Borkowska, IPiSS, Warszawa 1999, passim
  • T. Białobłocki, et. al.: Społeczeństwo informacyjne. Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2006, s. 142.
  • M. Baron-Wiaterek, I. Grzanka: E-administracja jako podstawa rozwoju e-usług publicznych. Studia i Materiały Polskiego Stowarzyszenia Zarządzanie Wiedzą, Bydgoszcz 2011, s. 5
  • Digitizing Public Services in Europe: Putting Ambition into Action. 9th Benchmark Measurement", Eurostat 2010, za V. Szymanek, eGov Benchmark 2010. MSWiA, Warszawa 2010, s. 8 i nast.
  • J. Koral: "Detektyw" śledzi rynek pracy. Fundacja Inicjatyw Społeczno-Ekonomicznych, Warszawa 2008. http://www.bezrobocie.org.pl/files/1bezrobocie.org.pl/public/casy_it_work_pl/ 081126_casy_it_detektyw.pdf
  • Doradztwo zawodowe w Internecie. Praktyka polska i amerykańska. Red. J. Koral. http://www.bezrobocie.org.pl/files/1bezrobocie.org.pl/public/casy_it_work_pl/081126_casy_it_wi rtualne_doradztwo.pdf
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171232181

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.