PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 888 | 37--44
Tytuł artykułu

Determinanty i strategie wejścia przedsiębiorstw handlowych na rynki zagraniczne

Warianty tytułu
Determinants and Strategies for Trade Companies Entering Foreign Markets
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule omówiono różne formy internacjonalizacji przedsiębiorstw handlowych FMCG. Przedstawiono w nim pojęcie internacjonalizacji przedsiębiorstwa handlowego i przykłady wejścia korporacji handlowych na polski rynek. Zwrócono uwagę na uwarunkowania wyboru poszczególnych form wejścia na rynki zagraniczne i korzyści wynikające z tych form. (abstrakt autora)
EN
The paper looks at various forms of internationalisation of FMCG companies. It presents the idea of a trade company going international along with examples of such a company entering the Polish market. The benefits of and circumstances leading to entrance into foreign markets are a particular focus. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
37--44
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
Bibliografia
  • Biznes międzynarodowy. Od internacjonalizacji do globalizacji [2005], Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Warszawa.
  • Domański T. [2001], Strategie marketingowe dużych sieci handlowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa-Łódź.
  • Duliniec E. [2004], Marketing międzynarodowy, PWE, Warszawa.
  • Fonfara K. i in. [2000], Strategie przedsiębiorstw w biznesie międzynarodowym, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań.
  • Gorynia M. [2007], Strategie zagranicznej ekspansji przedsiębiorstw, PWE, Warszawa.
  • Jarczewska-Romaniuk A. [2004], Przedsiębiorstwa międzynarodowe, Oficyna Wydawnicza Branta, Bydgoszcz-Warszawa.
  • Karaszewski W. [2004], Bezpośrednie inwestycje zagraniczne. Polska na tle świata, Wydawnictwo TNOiK, Toruń.
  • Kogut B., Singh H. [1988], The Effect of National Culture on the Choice of Entry Mode, "Journal of International Business Studies", Vol. 19, No 3.
  • Korporacje międzynarodowe w Polsce. Wyzwania w dobie globalizacji i regionalizacji [2002], red. A. Zorska, Difin, Warszawa.
  • Kowalska K. [2012], Rozwój polskich sieci detalicznych jako sposób ograniczania siły rynkowej międzynarodowych korporacji handlowych, Difin, Warszawa.
  • Lessassy L., Jolibert A. [2007], Internationalization of Retail Strategies, "Journal of Euromarketing", Vol. 16, Issue 3.
  • Przedsiębiorstwo na rynku międzynarodowym. Analiza strategiczna [1994], red. T. Gołębiowski, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Przybylska K. [2006], Pomiar internacjonalizacji przedsiębiorstwa, "Gospodarka Narodowa", nr 3.
  • Rymarczyk J. [1996], Internacjonalizacja przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa.
  • Rymarczyk J. [2004], Internacjonalizacja i globalizacja przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa.
  • Strategie firm polskich wobec ekspansji inwestorów zagranicznych [2005], red. M. Gorynia, Wydawnictwo PWE, Warszawa.
  • Vida I., Fairhurst A. [1998], International Expansion of Retail Firms: Theoretical Approach for Future Investigations, "Journal of Retailing and Consumer Services", Vol. 5, Issue 3.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171232451

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.