PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | 39 | 119--131
Tytuł artykułu

Moda na markę alkoholu - przejaw konformizmu czy indywidualizmu

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Fashion Brand for Alcohol - is a Manifestation of Conformism or Individualism
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Zachowania konsumentów stały się dominującym tematem badań na przestrzeni ostatnich dziesięcioleci. Pozyskiwane informacje mają ogromne znaczenie dla funkcjonowania przedsiębiorstw w szczególności w sektorze alkoholi wysokoprocentowych, gdzie w związku z całkowitym zakazem reklamy publicznej utrudniona jest komunikacja z konsumentem. Autorka na podstawie przeprowadzonych badań1 analizuje znaczenie mody na markę alkoholu dla decyzji konsumenckich, stawia również tezę, że analizowany aspekt jest przejawem konformizmu. Alkohol pija się w towarzystwie, dla rozrywki, z potrzeby przynależności, a moda na markę alkoholu jest jedną z głównych determinant zakupowych. (abstrakt oryginalny)
EN
Consumer behavior has become the dominant theme of research over the past decades. Obtained information is of great importance for the functioning of enterprises in particular in the liquor, and by a total ban on public advertising is difficult to communicate with the consumer. In this paper the author on the basis of the study examines the significance of alcohol fashion brand for the customers, also raises the idea that aspect analyzed is the manifestation of conformity. Drunk alcohol in the company, for entertainment, the need to belong and the fashion brand of alcohol is one of the main determinants of purchase. (original abstract)
Rocznik
Tom
39
Strony
119--131
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
Bibliografia
  • Antonides G., van Raaj W. F. (2003), Zachowanie konsumenta, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Chernatony L. (2003), Marka. Wizja i tworzenie marki, GWP, Gdańsk.
  • Gajewski S. (1997), Zachowanie się konsumenta a współczesny marketing, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.
  • Gronhaug K., Venkatesh A. (1986), Products and Services in the Perspective of Consumer Socjalization, European Journal of Marketing, Vol. 20, Issue 10.
  • Grzegorczyk A. (2010), Reklama, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
  • Kall J., Kłeczek R., Sagan J. (2005), Zarządzanie marką, Oficyna Ekonomiczna, Warszawa.
  • Kimpakorn N., Tocquer G. (2010), Service Brand equity and employee brand commitment, Journal of Services Marketing, vol. 24, Issue 5.
  • Law K. M., Zhang Z.-M., Leung Ch-S. (2004), Fashion change and fashion consumption: the chaotic perspective, "Journal of Fashion Marketing and Management", vol. 8 Iss: 4.
  • Lazer M., Culley J. D. (1983), Marketing Management Foundations and Practices, Houghton Mifflin Co., Boston.
  • Liczmańska K. (2011), Marka jako komunikacji marketingowej w warunkach zakazu reklamy publicznej na przykładzie sektora alkoholi wysokoprocentowych, [w:] Komunikacja Rynkowa. Kultura. Perswazja. Technologia, red. nauk. Z. Waśkowski, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań.
  • Maison D. (2004), Utajone postawy konsumenckie, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Sopot.
  • Marconi J. (2002), Marketing marki, Liber, Warszawa.
  • Słownik psychologii (2010), pod red. I. Kurcz, K. Skarżyńskiej, Wydawnictwo Naukowe SCHOLAR , Warszawa.
  • Sudoł S., Szymczak J., Haffer M. (2000), Marketingowe testowanie produktów, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
  • Szczepaniak M. (2007), Exquisite - nowe podejście do luksusu, "Marketing w Praktyce" sierpień.
  • Witek-Hajduk M. K. (2011), Zarządzanie silną marką, Wolters Kluwer, Warszawa.
  • Zarządzanie relacjami z klientami (2009), pod red. A. Wiśniewskiej, Wyższa Szkoła Promocji, Warszawa.
  • Wiśniewska A. (2005), Czynniki decydujące o wrażliwości konsumentów na markę, [w:] Instrumenty kształtowania wizerunku marki, pod red. A. Grzegorczyka, Wyższa Szkoła Promocji, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171232825

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.