PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 4 | 40--49
Tytuł artykułu

Analiza potencjału kreatywności mieszkańców Warszawy

Warianty tytułu
Analysis of the creativity potential of the inhabitants of Warsaw
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł poświęcony jest analizie potencjału kreatywności mieszkańców Warszawy według jej dzielnic w latach 1994-2009. Ma ona określić kierunek i natężenie zachodzących zmian oraz wyodrębnić te dzielnice Warszawy, w których proces ten przebiegał podobnie. W tym celu zaproponowano wyznaczenie indeksu kreatywności jako zmiennej syntetycznej, z uwzględnieniem takich cech statystycznych, jak: płeć, wiek i wykształcenie oraz gęstość zaludnienia. (fragment tekstu)
EN
The observed transformations of Warsaw for years relate i.a. a creative potential of human resources. The article presents the socio-demographic population structure of the capital, a proposal to assess their creativity, through the fixing a synthetic variable based on the statistical characteristics such as gender, age and education as well as population density. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
40--49
Opis fizyczny
Twórcy
  • Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Bibliografia
  • Bathmaker A. M., Appleby Y. (2006), The new skills agenda: increased lifelong learning or new sites of inequality?, "British Educational Research Journal", No. 32/5
  • Becker J. B., Berkley K. J., Geary N., Hampson E., Herman J. P., Young E. (2007), Sex differences in the brain, Oxford University Press, University of Oxford
  • Coleman P., O'Hanlon A. (2004), Ageing and development: Theories and research, London, Hodder Arnold
  • Cropley A. J. (1994), Creative intelligence: A concept of"true"giftedness, "European Journal for High Ability", No. 5
  • DeVries G. J., DeBruin J. P. C., Uylings H. B. M., Corner M. A. (1984), The relation between structure and function, "Progress in Brain Research", vol. 61, Elsevier Science Publishers, Amsterdam
  • Einstein G. (2007), Sex and the brain, MIT Press, Cambridge
  • Florida R., Tinagli I. (2004), Europe in the creative age, Carnegle Mellon, USA
  • Glińska E. (2008), Zarządzanie procesem kształtowania wizerunku miasta wśród jego mieszkańców na przykładzie Zambrowa, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń
  • Glińska E., Florek M., Kowalewska A. (2009), Wizerunek miasta. Od koncepcji do wdrożenia, Wolters Kluwer
  • Heilman K. (2005), Creativity and the brain, Psychology Press, New York and Hove
  • Jałowiecki B. (2000), Percepcja przestrzeni Warszawy, "Studia Regionalne i Lokalne", nr 2,Wydawnictwo UW, Warszawa
  • Jałowiecki B., Krajewska M., Olejniczak K. (2003), Klasa metropolitalna w przestrzeni Warszawy, "Studia Regionalne i Lokalne", nr 1, Wydawnictwo UW, Warszawa
  • Jałowiecki B. (2006), Czy Warszawa staje się miastem Trzeciego Świata?, "Studia Regionalne i Lokalne", nr 4, Wydawnictwo UW, Warszawa
  • Kochanowska D., Kochanowski M. (2000), Polskie miasta w procesie globalizacji, "Studia Regionalne i Lokalne", nr 1, Wydawnictwo UW, Warszawa
  • Madurowicz M. (2007), Miejska przestrzeń tożsamości Warszawy, Wydawnictwo UW, Warszawa
  • Malina A. (2006), Analiza zmian struktury zatrudnienia w Polsce w porównaniu z krajami Unii Europejskiej, "Zeszyty Naukowe Akademii Ekonomicznej w Krakowie", nr 726, Wydawnictwo AE, Kraków
  • Maslow A. H. (1954), Motivation and personality, New York, Harper
  • Nowińska-Łaźniewska E., Górecki T. (2005), Metody badań przestrzenno-ekonomicznych w ujęciu dynamicznym i ich zastosowanie w regionalistyce, "Studia Regionalne i Lokalne", nr 2, Wydawnictwo UW, Warszawa
  • "Przegląd Statystyczny Warszawy" (z lat 1995-2011), Urząd Statystyczny Warszawy, Warszawa
  • Wyganowski S. (2006), Dokąd zmierza Warszawa?, "Studia Regionalne i Lokalne", nr 4, Wydawnictwo UW, Warszawa
  • Zegar T. (2003), Proces integracji obszaru metropolitalnego Warszawy, "Studia Regionalne i Lokalne", nr 1, Wydawnictwo UW, Warszawa
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171232859

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.