PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | 1 | nr 1 | 39--52
Tytuł artykułu

Zarządzanie kosztami przedsięwzięć e-biznesowych

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Cost Management of e-business Projects
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Model biznesowy oparty na szeroko rozumianych rozwiązaniach teleinformatycznych staje się coraz bardziej popularny. Przedsięwzięcia realizowane w ramach tego modelu mają służyć poprawie efektywności, szybkości i innowacyjności. Mają stanowić również nowy sposób tworzenia wartości w organizacji. Specyfika umiejscowienia ich i funkcjonowania w internecie powoduje konieczność odmiennego podejścia do zarządzania niektórymi aspektami przedsięwzięć e-biznesowych w porównaniu do tradycyjnych. Celem artykułu jest wskazanie tych różnic. Szczególną uwagę zwrócono na aspekty finansowe, w tym koszty ponoszone na poszczególnych etapach planowania przedsięwzięć, ich realizacji, wdrożenia i zarządzania w cyklu życia. (abstrakt oryginalny)
EN
Business Model based on wide-ranging ICT solutions is becoming more and more popular. Projects implemented under this model to improve the efficiency, speed and innovation. They have also a new way of creating value in the organization. The specifics of the location of their and the functioning of the Internet necessitates a different approach to the management of certain aspects of e-business projects compared to the traditional. The purpose of the article is an indication of these differences. Particular attention was paid to the financial aspects, including the costs incurred on the various stages of the planning of projects, their implementation, deployment and management throughout the life cycle. (original abstract)
Rocznik
Tom
1
Numer
Strony
39--52
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
Bibliografia
  • Ciechan-Kujawa M. (2007), Biznesplan - standardy i praktyka, TNOiK, Toruń.
  • Doligalski T. (2006a), Czym się różni przedsięwzięcie e-biznesowe od tradycyjnego w zakresie relacji z klientami? (cz. 1), E-mentor, nr 3 (15).
  • Doligalski T. (2006b), Czym się różni przedsięwzięcie e-biznesowe od tradycyjnego w zakresie relacji z klientami? (cz. 2), E-mentor, nr 4 (16).
  • Nojszewski D. (2006), Przegląd modeli e-biznesowych (cz. 1), E-mentor, nr 5 (17).
  • Nojszewski D. (2007), Przegląd modeli e-biznesowych (cz. 2), E-mentor, nr 2 (19).
  • Sojak S. (2012), Rachunkowość zarządcza i rachunek kosztów, TNOiK, Toruń.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171232975

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.