PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | 38 | 103--116
Tytuł artykułu

Motywy podejmowania działalności gospodarczej wśród studentów

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Motives of Taking Up of Economic Activities Among Students
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Opracowanie dotyczy przedsiębiorczości akademickiej i prezentuje wybrane zależności, które mają określony wpływ (charakteryzujący się różną siłą oddziaływania) na podejście i zamierzenia respondentów, będących studentami Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego, odnośnie do prowadzenia własnego przedsiębiorstwa. Głównym celem przeprowadzonych badań empirycznych, których rezultaty są tu omawiane, była identyfikacja czynników mających wpływ na podjęcie decyzji o założeniu własnej firmy, jak też zdiagnozowanie nastawienia potencjalnych przedsiębiorców do prowadzenia własnego biznesu. (abstrakt oryginalny)
EN
Identification of themes and concerns associated with establishing your own business among students is crucial to improving the teaching of the subject: "Entrepreneurship". The study clearly shows that the desire to run their own business are great. According to the research survey results, over 65% of students seriously considered taking that risk. The study clearly shows that the desire to set up their own business is great. For all respondents financial assistance was identified as an important motivating factor. Finances needed to start their own businesses, are also a major negative factor. In second place was indicated counseling, both in the form of courses, training and business support advisers (mostly practitioners). These two factors, as the most awaited by potential entrepreneurs, should be widely implemented and improved. (original abstract)
Rocznik
Tom
38
Strony
103--116
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie
Bibliografia
  • Althus M. (2009), Die Anti-Harvards. Wie Bildungskonzerne Amerikas Hochschulwesen revolutionieren, LIT Verlag, Berlin.
  • Banerski G., Gryzik A., Matusiak K. B., Mażewska M., Stawasz E. (2009), Przedsiębiorczość akademicka. Raport z badań, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Warszawa.
  • Barski R., Cook T. (2011), Metodyka identyfikacji projektów do komercjalizacji na wyższych uczelniach, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Warszawa.
  • Cieślik J. (2008), Kształcenie w zakresie przedsiębiorczości na poziomie akademickim, "Edukacja", nr 2 (102), Warszawa.
  • Cieślik J., Matusiak K. B, Guliński J., Skala-Poźniak A. (2011), Edukacja dla przedsiębiorczości akademickiej, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Warszawa.
  • Katz J. A. (2003), The Chronology and Intellectual Trajectory of American Entrepreneurship Education 1876‒1999, Journal of Business Venturing, vol. 18.
  • Kuratko D. F. (2004), Entrepreneurship education in the 21st century: from legitimization to leadership, A Coleman Foundation White Paper, USASBE National Conference, (www.faculty.bus.olemiss.edu).
  • Matusiak K. B. (2010), Budowa powiązań nauki z biznesem w gospodarce opartej na wiedzy. Rola i miejsce uniwersytetu w procesach innowacyjnych, Szkoła Główna Handlowa, Warszawa.
  • Wissema J. G. (2005), Technostarterzy, dlaczego i jak?, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Warszawa.
  • Wright M., Clarysse B., Mustar P., Lockett A. (2007), Academic Entrepreneurship in Europe, Edward Elgar, Cheltenham-Northampton.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171233531

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.