PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | z. 52, nr 1147 | 147--155
Tytuł artykułu

Osobowość menedżera a strategia koopetycji

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Manager Personality in Strategy of Coopetition
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule zwrócono uwagę na rolę menedżera w procesie tworzenia więzi międzyorganizacyjnych. Podjęto próbę wskazania na istotę roli cech osobowościowych menedżerów w realizacji strategii organizacji ze względu na jej sukces. Porównano działania dwóch menedżerów (założycieli) w aspekcie rozwoju przedsiębiorstw poprzez pryzmat więzi międzyorganizacyjnych. Celem owego porównania jest zasygnalizowanie, iż w rozwoju współczesnych przedsiębiorstw funkcjonujących w warunkach dynamicznie zmieniającego się otoczenia można, a nawet warto, czerpać z doświadczeń niewspółczesnych menedżerów także w obszarach, które w przeszłości nie były nazwane i zdiagnozowane. Niniejszy artykuł stanowi jedynie wskazanie kierunku dalszych badań nad uwzględnieniem roli menedżera w wyborze strategii koopetycji. Można zadać pytanie na ile cechy osobowościowe wpływają na decyzje w zakresie decyzji na poziomie konkurowania, współpracy czy koopetycji (kooperencji)? (abstrakt oryginalny)
EN
The article focuses on the role of the manager in the process of inter-organizational relationships. An attempt was made to indicate the nature of the role of personality traits of managers in the implementation strategy of the organization due to its success. Compared the action of the two managers (founders) in terms of enterprise development through the lens of inter-organizational relationships. The purpose of this comparison is to signal that the development of modern enterprises operating in a rapidly changing environment can and should, learn from the experience managers in areas that in the past have not been named and diagnosed. The paper only an indicated of the further research on the role of manager in coopetition strategy. (original abstract)
Rocznik
Strony
147--155
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Gdański
Bibliografia
  • Altman H.CH.: Strategie sukcesu, Business Press, Warszawa 1997.
  • Bartkowiak G.: Przywództwo - wybrane, aktualne koncepcje i prognozy, [w:] Rybicki J.M., Machel W. (red.): Źródła sukcesu organizacji. Prace i Materiały Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego, Sopot 2011.
  • Czermiński A., Czerska M., Nogalski B., Rutka R., Apanowicz J.: Zarządzanie organizacjami, Tonik, Toruń 2001.
  • Cygler J.: Koooperencja przedsiębiorstw. Czynniki sektorowe i korporacyjne, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa, 2009.
  • Czakon W.: Dynamika więzi międzyorganizacyjnych przedsiębiorstwa, Katowice, 2007.
  • Dagnino G.B., Yami S., Le Roy F., Czakon W.: Strategie koopetycji - nowa forma dynamiki międzyorganizacyjnej? "Przegląd Organizacji", 2008.
  • De Wit B., Meyer R.: Synteza strategii, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa, 2007.
  • Griffin R.W.: Management, Boston 1990.
  • Isaacson W.: Steve Jobs, Wyd. Insinis. Kraków 2011.
  • Kubik K.: Menedżer w przedsiębiorstwie przyszłości, Tonik, Toruń 2005.
  • Obłój K.: Mikroszkółka zarządzania, PWE Warszawa 1994.
  • Obłój K.: Strategia organizacji, PWN, Warszawa 2007.
  • Obłój K.: Strategie sukcesu: jak proste reguły pozwalają wygrywać, "Harvard Business Polska", sierpień 2003, s. 67-72.
  • Połowczyk J.: Zarządzanie strategiczne w przedsiębiorstwie w ujęciu behawioralnym, Wydawnictwo UE w Poznaniu, Poznań 2012.
  • Stankiewicz M.J.: Konkurencyjność przedsiębiorstw. Budowanie konkurencyjności przedsiębiorstwa w warunkach globalizacji., Dom Organizatora TNOiK, Toruń 2002.
  • Woodhead L.: Helana Rubinstein i Elizabet Arden. Barwy wojenne, Świat Książki 2004.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171233909

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.