PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 51 | 467--477
Tytuł artykułu

Obszary i kierunki rozwoju współczesnego outsourcingu

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Areas and Tendencies of Development of Contemporary Outsourcing
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Outsourcing jest jednym z narzędzi wykorzystywanych w procesie tworzenia wartości przedsiębiorstwa. Umożliwia redukcję kosztów, poprawę jakości tworzonych dóbr i świadczonych usług, redukcję czasu trwania cykli produkcyjnych, czy lepszego wykorzystania zasobów. Mimo dużego znaczenia i wagi outsourcingu, przedsiębiorstwa charakteryzują się ograniczoną skłonnością do przekazywania realizacji określonych funkcji innym podmiotom. W artykule przedstawiono wyniki badań ankietowych dotyczące zakresu i kierunków rozwoju outsourcingu w przedsiębiorstwach przemysłowych. (abstrakt oryginalny)
EN
Outsourcing is one of the instruments used in the process of enterprise value creation. It enables cost reduction, improvement of products and services quality, reduction of production cycle and proper use of recourses. Although outsourcing has a significant meaning, some enterprises are characterized by low tendency to transfer certain functions to be realized by other firms. This paper presents the results of research concerning the range and tendency of development of outsourcing in industrial companies.(original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Bibliografia
  • Arnold U.: New dimensions of outsourcing: a combination of transaction cost economics and the core competencies concept, "European Journal of Purchasing & Supply Management" 2000, No. 6.
  • Barthelemy J.: The seven deadly sins of outsourcing, "Academy of Management Executive" 2003, Vol. 17, No. 2.
  • Egger H., Falkinger J.: The distributional effects of international outsourcing in a 2 x 2 production model, "North American Journal of Economics and Finance" 2003, No. 14, Iss. 2.
  • Ellram L., Billington C.: Purchasing leverage considerations in the outsourcing decision, "European Journal of Purchasing & Supply Management" 2000, Vol. 7, No. 1.
  • Fill C., Visser E.: The outsourcing dilemma: a composite approach to the make or buy decision, "Management Decision" 2000, Vol. 38, No. 1/2.
  • Gabryszak R.: Outsourcing w sektorze IT, "Przegląd Organizacji" 2006, nr 1.
  • Gay C.L., Essinger J.: Outsourcing strategiczny, koncepcje, modele i wdrażanie, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2002.
  • Jiang B., Belohlav J.A., Young S.T.: Outsourcing impact on manufacturing firms` value: Evidence from Japan, "Journal of Operations Management" 2005, Vol. 25, Iss. 4.
  • Kakabades A., Kakabades N.: Trends in Outsourcing: Contrasting USA and Europe, "European Management Journal" 2002, Vol. 20, No. 2.
  • Kotabe M.: Efficiency vs. Effectiveness Orientation of Global Sourcing Strategy, "Academy of Management Executive" 1999, Vol. 12, No. 4.
  • Lucero C.: A relationship model between key problems of international purchasing and the postpurchase behavior on industrial firms, "Journal of Business &Industrial Marketing" 2008, Vol. 23, No. 5,
  • Lysons K., Gillinham M.: Purchasing and Supply Chain Management, Prentice Hall 2003.
  • Nogalski B., Wójcik-Karpacz A., Karpacz J.: Zastosowanie outsourcingu w kontekście poprawy pozycji konkurencyjnej małego przedsiębiorstwa, [w:] Restrukturyzacja w procesach rozwoju gospodarczego, red. C. Glinkowski, Kreos, Szczecin-Poznań 2006.
  • Trocki M.: Outsourcing. Metoda restrukturyzacji działalności gospodarczej, PWE, Warszawa 2001.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171234019

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.