PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 234 | 124--144
Tytuł artykułu

Nowe techniki stosowane w badaniach preferencji konsumenckich

Warianty tytułu
New Research Techniques Supporting Consumer Choices
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Ostatnie dziesięciolecia przyniosły znaczące odkrycia w zakresie poznania zasad funkcjonowania mózgu ludzkiego. Ta nowa wiedza zaczęła mieć wpływ na coraz więcej dziedzin życia, jak: medycyna, finanse, projektowanie, a także rozpoczęto wykorzystywać tę wiedzę do lepszego poznania zachowań konsumentów i opracowywania nowoczesnych strategii marketingowych. Celem artykułu jest pokazanie szerokiego spektrum nowych technik ankietowo-psychologicznych, instrumentalnych, sensorycznych oraz neuro - i biometrycznych pomocnych w tworzeniu nowych strategii marketingowych, a także przedstawienie nowoczesnych koncepcji naukowych mających wpływ na badania marketingowe oraz zrozumienie technik wpływania na decyzje konsumenckie. (abstrakt oryginalny)
EN
Ninety percent of what we know about the brain has been found in the last decades. This surge of new knowledge has created paradigm shifts in such diverse fields as medicine, finance, computer hardware designs etc. Very little of this knowledge has been utilized to better understand the consumer and so develop better marketing strategies. The aim of this article is to show a wide spectrum of new research techniques supporting marketing practices and expose the students to new concepts influencing marketing research and also to help understand the new techniques of persuading the consumer. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
124--144
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Bibliografia
  • Antonides, G., Raaij, W.F. van, 2003, Zachowanie konsumenta. Podręcznik akademicki, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Baryłko-Pikielna, N., Kostyra, E., 2007, Sensoryczna analiza żywności, w: Gawęcki J., Baryłko-Pikielna, N. (red.), Zmysły a jakość żywności i żywienia, Wydawnictwo Akademii Rolniczej w Poznaniu, Poznań, s. 143-167.
  • Baryłko-Pikielna, N., Matuszewska, I., 2009, Sensoryczne badania żywności, Wydawnictwo Naukowe PTTŻ, Kraków.
  • De Los Reyes, A., Ehrlich, K.B., Swan, A.J., Luo T.J., Wie, M. van, Pabon, S.C., 2012, An Experimental Test of Whether Informants Can Report About Child and Family Behavior Based on Settings of Behavioral Expression, Journal Child and Family Studies, doi 10.1007/s 10826-012-9567-3.
  • Duch, W., 2002, Wstęp do nauk kognitywnych, wykład prowadzony w latach 2001/2002, Wydział Fizyki, UMK, Toruń [maszynopis niepublikowany].
  • Duch, W., 2008, Perspektywy neuromarketingu, w: Mruk, H., Sznajder, M. (red.), Neuromarketing, interdyscyplinarne spojrzenie na klienta, Wydawnictwo Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu, Poznań, s. 39-49.
  • EEG, 2011, www.elektroencefalografia.com - 01.2011.
  • EUR-Lex - Acces to European Union Law, http://www.eur-lex.europa.eu/ - 11.2010.
  • Gawęcka, J., 2007, Zarys budowy i funkcjonowania zmysłów człowieka, w: Gawęcki J., Baryłko-Pikielna, N. (red.), Zmysły a jakość żywności i żywienia, Wydawnictwo Akademii Rolniczej w Poznaniu, Poznań, s. 19-33.
  • Gut, M., Marchewka, A., 2004, Funkcjonalny rezonans magnetyczny - nieinwazyjna metoda obrazowania aktywności ludzkiego mózgu, w: Nowe metody w neurobiologii, Polskie Towarzystwo Badań Układu Nerwowego, s. 35-40.
  • Hansen, F., Christensen, S.R., 2007, Emotions, Advertising and Consumer Choice, Copenhagen Business School Press, Copenhagen, Denmark.
  • Hague, P.N., 2006, Badania marketingowe. Planowanie, metodologia i ocena wyników, Wydawnictwo HELION, Gliwice.
  • Hulten, B., Broweus, N., Dijk, M. van, 2011, Marketingsensoryczny, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
  • Norma ISO 9001:2008, http://www.jakosc.biz/ - 11.2010.
  • Kaczmarczyk, S., 2002, Badania marketingowe metody i techniki, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
  • Lauricella, L.A., Gola, A.A.H., Calvert, S.L., 2011, Toddlers' Learning from Socially Meaningful Video Character, Media Psychology, vol. 14, no. 2, s. 216-232.
  • Lehrem J., 2006, Driven to the Market, Nature, vol. 443, s. 502-504.
  • Lindstrom, M., 2009, Brandsense. Marka pięciu zmysłów, Wydawnictwo HELION, Gliwice.
  • Mahmud, A.A., Mubin, O., Shahid, S., Martens, J.B., 2010, Designing Social Games for Children and Older Adults: Two Related Case Studies, Entertainment Computing, vol. 1, no. (3-4), s. 147-156.
  • Maison, D., 2004, Utajone postawy konsumenckie, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk.
  • Morin, C., 2011, Neuromarketing: The New Science of Consumer Behavior, Springer Science + Business Media, LLC.
  • Mruk, H., Nestorowicz R., 2008, Neuromarketing a tworzenie wartości dla klienta, w: Mruk, H., Sznajder, M. (red.), Neuromarketing, interdyscyplinarne spojrzenie na klienta, Wydawnictwo Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu, Poznań, s. 11-21.
  • Noldus Information Technology, Innovative Solutions for Human Behavior Research, catalog 2009.
  • Ohme, R., Pyl, P., 2006, Płytkie versus głębokie przetwarzanie komunikatów reklamowych, Marketing i Rynek, vol. 26, no. 3, s. 30-34.
  • Pradeep, A.K., 2011, Mózg na zakupach. Neuromarketing w sprzedaży, Wydawnictwo HELION, Gliwice.
  • Renvoise, P., Morin, C., 2005, Neuromarketing: Is There a 'Buy Button'in the Brain? Selling to the Old Brain for Instant Success, SalesBrain Publishing, New York.
  • Rudnicki, L., 2000, Zachowanie konsumentów na rynku, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
  • Wendin, K., Allesen-Holm, B.H., Bredie, W.L.P., 2011, Do Facial Reactions Add New Dimensions to Measuring Sensory Responses to Basic Tastes?, Food Quality and Preference, vol. 22, no. 4, s. 346-354.
  • Wesołowska, A., 2004, Konsumeryzm -językiem dialogu na współczesnym rynku, Dialogi Polityczne, s. 3-4.
  • Zaltman, G., 2008, Jak myślą klienci. Podróż w głąb umysłu rynku!, Wydawnictwo REBIS, Poznań.
  • Zaltman, G., Zaltman, L., 2010, Metafora w marketingu. Jak przeniknąć umysł klientów dzięki metaforom głębokim, Wydawnictwo REBIS, Poznań.
  • Zeinstra, G.G., Koelen, M.A., Colindres, D., Kok, F.J., Graag, C. de, 2009, Facial Expressions in School-aged Children are a Good Indicator of'dislikes', but not of'likes'. Food Quality and Preference, vol. 20, s. 620-624.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171234289

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.