PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | nr 1-2 | 91--101
Tytuł artykułu

Proces odkrywania okazji rynkowej przez początkujących przedsiębiorców - analiza przypadków zakończonych sukcesem

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Problematyka tworzenia i rozwoju firm, mimo wzrastającego zainteresowania, pozostaje nadal nie do końca zbadana. W pracy zaprezentowano wybrane społeczne i indywidualne czynniki oddziałujące na proces odkrywania okazji rynkowych związanych z rozpoczynaniem działalności gospodarczej. Wykorzystując teorię odkrywania okazji rynkowych, na przykładzie początkujących przedsiębiorców pokazano, w jaki sposób miało miejsce udane organizowanie firm badanych respondentów. Materiał empiryczny stanowiły wywiady pogłębione, przeprowadzone w pierwszej połowie 2009 roku z osobami, które prowadziły działalność gospodarczą w ramach Akademickich Inkubatorów Przedsiębiorczości (AIP). Do czynników, które determinowały proces odkrywania okazji rynkowych przez badanych należały: wrażliwość przedsiębiorcza, asymetria informacji i wiedza wstępna, sieci społeczne, cechy osobowościowe oraz rodzaj okazji. (abstrakt oryginalny)
Rocznik
Numer
Strony
91--101
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Warszawski, absolwent
Bibliografia
  • Ardichili A., Cardozo R., Ray S. 2003. A Theory of entrepreneurial opportunity identification and development. Journal of Business Venturing, Vol. 18, s. 105-123.
  • Boari Ch., Presutti M. 2004. Social Capital and Entrepreneurship Inside an Italian Cluster - empirical investigation, Department of Business Studies Uppsala University, Department of Management University Bologna.
  • Coleman J.S. 1988, Social Capital In the Creation of Human Capital, American Journal of Sociology, Vol. 94, ss. 95-120.
  • Davidsson P., Honig B. 2003. The role of social and human capital among nascent entrepreneurs. Journal of Business Venturing, Vol. 18, s. 301-331.
  • Granovetter M. 1983. The Strength of Weak Ties: A Network Theory Revisited, Sociological Theory, Vol. 1.
  • Greve A., Salaff J.W. 2003. Social Networks and Entrepreneurship, Entrepreneurship Theory and Practice. Baylor University, Blackwell Publishing.
  • GUS, Aktywność ekonomiczna ludności Polski, I kwartał 2009, http://www.stat.gov.pl
  • Jennings P.L., Parren L., Carter S. 2005. Alternative Perspectives on Entrepreneurship Research. Entrepreneurship Theory and Practice, Baylor University, Blackwell Publishing, Vol. 29.
  • Korpysa J. 2003. Bezrobocie wśród absolwentów szkół wyższych. w: Kopycińska D. (red.) Kapitał ludzki w gospodarce. Szczecin: Polskie Towarzystwo Ekonomiczne.
  • Kozek W. 2007. Bezrobocie jako zjawisko społeczne. w: Marody M. (red.), Wymiary życia społecznego. Polska na przełomie XXX i XXI wieku. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe "Scholar".
  • Ministerstwo Rozwoju Regionalnego. 2007. Narodowa Strategia Spójności, http://www.funduszestrukturalne.gov.pl
  • Reynolds P.D., Miller B., Maki W.R. 1995. Explaining Regional Variation in Business Births and Deaths: US 1976-1988. Small Business Economics, Vol. 7.
  • Słomczyński K.M., Kohn M.L. 1988. Sytuacja pracy i jej psychologiczne konsekwencje. Polsko-Amerykańskie analizy porównawcze. Ossolineum, WFiS PAN.
  • Strzałecki A., Kot D. 2000. Osobowościowe wymiary twórczej przedsiębiorczości. Przegląd Psychologiczny, t. 43, nr 3.
  • Thorton P.H. 1999. The Sociology of Entrepreneurship, Annual Review of Sociology, Vol. 25.
  • Wesołowska E. 2003. Psychologiczny portret prywatnego przedsiębiorcy. Olsztyn: Wydawnictwo Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171234319

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.