Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Problematyka tworzenia i rozwoju firm, mimo wzrastającego zainteresowania, pozostaje nadal nie do końca zbadana. W pracy zaprezentowano wybrane społeczne i indywidualne czynniki oddziałujące na proces odkrywania okazji rynkowych związanych z rozpoczynaniem działalności gospodarczej. Wykorzystując teorię odkrywania okazji rynkowych, na przykładzie początkujących przedsiębiorców pokazano, w jaki sposób miało miejsce udane organizowanie firm badanych respondentów. Materiał empiryczny stanowiły wywiady pogłębione, przeprowadzone w pierwszej połowie 2009 roku z osobami, które prowadziły działalność gospodarczą w ramach Akademickich Inkubatorów Przedsiębiorczości (AIP). Do czynników, które determinowały proces odkrywania okazji rynkowych przez badanych należały: wrażliwość przedsiębiorcza, asymetria informacji i wiedza wstępna, sieci społeczne, cechy osobowościowe oraz rodzaj okazji. (abstrakt oryginalny)
Rocznik
Numer
Strony
91--101
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Uniwersytet Warszawski, absolwent
Bibliografia
- Ardichili A., Cardozo R., Ray S. 2003. A Theory of entrepreneurial opportunity identification and development. Journal of Business Venturing, Vol. 18, s. 105-123.
- Boari Ch., Presutti M. 2004. Social Capital and Entrepreneurship Inside an Italian Cluster - empirical investigation, Department of Business Studies Uppsala University, Department of Management University Bologna.
- Coleman J.S. 1988, Social Capital In the Creation of Human Capital, American Journal of Sociology, Vol. 94, ss. 95-120.
- Davidsson P., Honig B. 2003. The role of social and human capital among nascent entrepreneurs. Journal of Business Venturing, Vol. 18, s. 301-331.
- Granovetter M. 1983. The Strength of Weak Ties: A Network Theory Revisited, Sociological Theory, Vol. 1.
- Greve A., Salaff J.W. 2003. Social Networks and Entrepreneurship, Entrepreneurship Theory and Practice. Baylor University, Blackwell Publishing.
- GUS, Aktywność ekonomiczna ludności Polski, I kwartał 2009, http://www.stat.gov.pl
- Jennings P.L., Parren L., Carter S. 2005. Alternative Perspectives on Entrepreneurship Research. Entrepreneurship Theory and Practice, Baylor University, Blackwell Publishing, Vol. 29.
- Korpysa J. 2003. Bezrobocie wśród absolwentów szkół wyższych. w: Kopycińska D. (red.) Kapitał ludzki w gospodarce. Szczecin: Polskie Towarzystwo Ekonomiczne.
- Kozek W. 2007. Bezrobocie jako zjawisko społeczne. w: Marody M. (red.), Wymiary życia społecznego. Polska na przełomie XXX i XXI wieku. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe "Scholar".
- Ministerstwo Rozwoju Regionalnego. 2007. Narodowa Strategia Spójności, http://www.funduszestrukturalne.gov.pl
- Reynolds P.D., Miller B., Maki W.R. 1995. Explaining Regional Variation in Business Births and Deaths: US 1976-1988. Small Business Economics, Vol. 7.
- Słomczyński K.M., Kohn M.L. 1988. Sytuacja pracy i jej psychologiczne konsekwencje. Polsko-Amerykańskie analizy porównawcze. Ossolineum, WFiS PAN.
- Strzałecki A., Kot D. 2000. Osobowościowe wymiary twórczej przedsiębiorczości. Przegląd Psychologiczny, t. 43, nr 3.
- Thorton P.H. 1999. The Sociology of Entrepreneurship, Annual Review of Sociology, Vol. 25.
- Wesołowska E. 2003. Psychologiczny portret prywatnego przedsiębiorcy. Olsztyn: Wydawnictwo Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171234319