PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2012 | 3 | nr 4 Nie-ludzki wymiar polityki | 267--278
Tytuł artykułu

LIPDUB - Nowy trend public relations w nowych mediach

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
LIPDUB - a New Trend in Public Relations in the New Media
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Media relations jako jeden z najważniejszych obszarów PR jest dzisiaj narzędziem walki o wpływy polityczne oraz pozycję rynkową w biznesie. Z tej przyczyny specjaliści poszukują różnorodnych narzędzi wygrywania konkurencji. Rosnąca popularność nowych mediów zwróciła uwagę spin doktorów na serwisy społecznościowe, a szczególnie portale filmowe, gdzie spontanicznie rodzi się właśnie nowa technika PR, nosząca nazwę "LipDub". Artykuł stanowi pierwszą próbę opisania tego fascynującego zjawiska, stanowiącego jeden z przykładów tak zwanej kultury Web 2.0. (abstrakt oryginalny)
EN
Media relations, which are one of the most important areas of PR, are nowadays used as a tool in order to gain political influence and for businesses a market position. That is why most specialists seek new methods to beat the competition. The rising popularity of the new media, especially video portals, have given birth to a new PR technique - the LipDub. This article is the first attempt to describe this interesting phenomenon, which is one example of the socalled "Web culture 2.0". (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Tom
3
Strony
267--278
Opis fizyczny
Twórcy
  • Akademia Ignatianum w Krakowie
Bibliografia
  • Wypowiedź Marka Kondrata w telewizji "Superstacja" w programie Janiny Paradowskiej (dostęp: 10.11.2010).
  • E.M. Cenker, Public relations, Wydawnictwo WSB, Poznań 2000, s. 21.
  • M. Łakomy, Strategie mediów tradycyjnych w perspektywie konwergencji, "Nowe Media" nr 1/2010, s. 88.
  • D. Tapscott, A.D. Williams, Wikinomia, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2008.
  • P. Levinson, Nowe nowe media, Wydawnictwo WAM, Kraków 2010.
  • Z. Bauer, Nowe media, [w:] Słownik wiedzy o mediach, red. E. Chudziński, Wydawnictwo Szkolne PWN sp. z O.O., Warszawa - Bielsko-Biała 2007, s. 45.
  • M. Jeziński, Marketing polityczny i karnawał. Uwagi na marginesie wyborów roku 2005, [w:] Media w wyborach. Kampanie wyborcze. Media w polityce, red. T. Sasińska-Klas, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2007, s. 195.
  • T. Olczyk, Politrozrywka i popperswazja. Reklama telewizyjna w polskich kampaniach wyborczych XXI wieku, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2009.
  • H. Jenkins, Kultura konwergencji. Zderzenie starych i nowych mediów, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2007, s. 214
  • A. Keen, Kult amatora. Jak Internet niszczy kulturę, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2007.
  • R. Edelman, Liquid Truth: Advise from the Spinmeisters, "PR Watch" 2000, t. 7, nr 4.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171234333

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.