Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
LIPDUB - a New Trend in Public Relations in the New Media
Języki publikacji
Abstrakty
Media relations jako jeden z najważniejszych obszarów PR jest dzisiaj narzędziem walki o wpływy polityczne oraz pozycję rynkową w biznesie. Z tej przyczyny specjaliści poszukują różnorodnych narzędzi wygrywania konkurencji. Rosnąca popularność nowych mediów zwróciła uwagę spin doktorów na serwisy społecznościowe, a szczególnie portale filmowe, gdzie spontanicznie rodzi się właśnie nowa technika PR, nosząca nazwę "LipDub". Artykuł stanowi pierwszą próbę opisania tego fascynującego zjawiska, stanowiącego jeden z przykładów tak zwanej kultury Web 2.0. (abstrakt oryginalny)
Media relations, which are one of the most important areas of PR, are nowadays used as a tool in order to gain political influence and for businesses a market position. That is why most specialists seek new methods to beat the competition. The rising popularity of the new media, especially video portals, have given birth to a new PR technique - the LipDub. This article is the first attempt to describe this interesting phenomenon, which is one example of the socalled "Web culture 2.0". (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Tom
Strony
267--278
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Akademia Ignatianum w Krakowie
Bibliografia
- Wypowiedź Marka Kondrata w telewizji "Superstacja" w programie Janiny Paradowskiej (dostęp: 10.11.2010).
- E.M. Cenker, Public relations, Wydawnictwo WSB, Poznań 2000, s. 21.
- M. Łakomy, Strategie mediów tradycyjnych w perspektywie konwergencji, "Nowe Media" nr 1/2010, s. 88.
- D. Tapscott, A.D. Williams, Wikinomia, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2008.
- P. Levinson, Nowe nowe media, Wydawnictwo WAM, Kraków 2010.
- Z. Bauer, Nowe media, [w:] Słownik wiedzy o mediach, red. E. Chudziński, Wydawnictwo Szkolne PWN sp. z O.O., Warszawa - Bielsko-Biała 2007, s. 45.
- M. Jeziński, Marketing polityczny i karnawał. Uwagi na marginesie wyborów roku 2005, [w:] Media w wyborach. Kampanie wyborcze. Media w polityce, red. T. Sasińska-Klas, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2007, s. 195.
- T. Olczyk, Politrozrywka i popperswazja. Reklama telewizyjna w polskich kampaniach wyborczych XXI wieku, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2009.
- H. Jenkins, Kultura konwergencji. Zderzenie starych i nowych mediów, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2007, s. 214
- A. Keen, Kult amatora. Jak Internet niszczy kulturę, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2007.
- R. Edelman, Liquid Truth: Advise from the Spinmeisters, "PR Watch" 2000, t. 7, nr 4.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171234333