PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 116 Międzynarodowe stosunki gospodarcze - internacjonalizacja i konkurencyjność międzynarodowa : wybrane problemy | 209--217
Tytuł artykułu

Strategie ekspansji zagranicznej polskich przedsiębiorstw jako dostawców marek własnych dla międzynarodowych sieci handlowych

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Applying the Role of Private Labels' Suppliers to International Retailing Chains within the Strategy of Polish Companies' Overseas Expansion - Determinants and Trends
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem opracowania jest identyfikacja uwarunkowań rozwoju i kierunków zmian w sprzedaży za pośrednictwem msh w zakresie dostarczania produktów opatrzonych ich markami własnymi jako formy ekspansji zagranicznej polskich producentów. (fragment tekstu)
EN
In the article the author emphasizes that one of the crucial ways to develop Polish producers is offering them a possibility of building market position in the domestic and international dimension based on their cooperation with retailing chains, whom they offer their own private labels. It was shown on the basis of numerous examples that export through the retailing chains brings producers lots of benefits and they notice many positive aspects of such an international expansion. It was noted however that the decisions whether to get involved in private labels production made by retailers are of strategic nature and should be made on the basis of thorough analyses. The basis condition for a success of such an expansion strategy is continuous quality improvement according to the European standards and on-going control of production costs. (original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Bibliografia
  • Bryła P., Domański T.: Marketing produktów żywnościowych. PWE, Warszawa 2010.
  • Domański T.: Strategie rozwoju handlu. PWE, Warszawa 2005.
  • Gorynia M.: Strategie zagranicznej ekspansji przedsiębiorstw. PWE, Warszawa 2007.
  • Grzegorczyk W.: Marketing na rynku międzynarodowym. Wolters Kluwer, Kraków 2009.
  • Kobielska Z.: Sieci w roli eksportera. "Fresh & Cool Market" 2008, listopad.
  • Kumar N., Steenkamp J.B.: Strategia marek własnych. Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2010.
  • Lincoln K., Thomassen L.: Marka prywatna. Jak przekształcić zagrożenia w szanse dla detalisty i producenta. Wolters Kluwer Polska, Kraków 2008.
  • Marketing międzynarodowy. Uwarunkowania, instrumenty, tendencje. Red. E. Duliniec. SGH, Warszawa 2007.
  • Obidzińska E.: Marka kontra marka. "Fresh & Cool Market" 2009, nr 9.
  • Obidzińska E.: Marka - nie dla każdego? "Fresh & Cool Market" 2009, nr 12.
  • Strategie marketingowe eksporterów. Red. A. Czubała, R. Niestrój, J.W. Wiktor. UE, Kraków 2010.
  • Tifferet S., R. Herstein R.: The Effect of Individualism on Private Brand Perception: Cross-culture Investigation. "Journal of Consumer Marketing" 2010, No. 4.
  • Zarządzanie silną marką. Red. M.K. Witek-Hajduk. Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2011.
  • www.dlahandlu.pl
  • www.portalspozywczy
  • www.eksporter.gov.pl
  • www.paiz.gov.pl
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171234679

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.