PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 262 Efektywność - konceptualizacja i uwarunkowania | 277--292
Tytuł artykułu

Ograniczanie złożoności jako uwarunkowanie osiągania efektywności organizacji

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Limitation of Complexity as Condition of Firm's Efficiency
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem niniejszego opracowania jest zwrócenie uwagi na potrzebę ograniczania złożoności współczesnych organizacji, a także zweryfikowanie w oparciu o badania empiryczne problemów związanych z narastaniem złożoności organizacji oraz zaawansowania polskich przedsiębiorstw w myśleniu i działaniu na rzecz dążenia do prostoty. Opracowanie ma charakter przeglądowo-empiryczny.(abstrakt oryginalny)
EN
The aim of this article is to pay attention to the necessity of limitation of complexity of present-day organization. Aspirations for simplicity become a new imperative for organizations today, they are also important conditions for organizations' efficiency. The article also shows the results of the survey, which was conducted in 50 Polish firms. They confirm the increasing complexity and identify actions to simplify business.(original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
  • Ashkenas R., Ograniczanie złożoności: w dążeniu..., "Harvard Business Review Polska" 2010, nr VI.
  • Bartczak I.D., Rozwój bez dyktatury szablonów - stawka na prostotę, "CEO. Magazyn Top Menedżerów" 2002, nr 12.
  • Eisenhardt K.H., Sull D.N., Strategy as Simple Rules, "Harvard Business Review" 2001, no. 1.
  • Foster R., Kaplan S., Twórcza destrukcja, Galaktyka, Łódź 2003.
  • Gottfredson M., Aspinall K., Innowacje a złożoność operacyjna, czyli co za dużo to niezdrowo, "Harvard Business Review Polska" 2006, nr II.
  • Koźmiński A., Jemielniak D., Zarządzanie od podstaw. Podręcznik akademicki, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2008.
  • Łokaj A., Kiedy mniej produktów oznacza zwiększenie zysków, "Harvard Business Review Polska" 2010, nr VI.
  • Maeda J., Simplicity, "BT Technology Journal" 2004, vol. 22, no. 4.
  • Mitchell A., The power of simplicity, "ECR Journal" 2009, vol. 8, no. 2-4.
  • Mizinska J., Ponowoczesność - nuda nadmiaru, http://www. femmeinfo.pl/index php/Swiatopoglad/ socjologia (1.01.2011).
  • Obłój K., Niezmienne cechy dobrej strategii - kluczowe wybory i prostota, "Przegląd Organizacji" 2009, nr 6.
  • Obłój K., Strategia organizacji. W poszukiwaniu trwałej przewagi konkurencyjnej, PWE Warszawa 2007.
  • Obłój K., Strategie sukcesu: jak proste reguły pozwalają wygrywać, "Harvard Business Review Polska" 2003, nr III.
  • Osbert-Pociecha G., Twórcza destrukcja jako uwarunkowanie innowacyjnego rozwoju przedsiębiorstwa, Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu nr 1060, Wrocław 2005.
  • Pietrasik C., Jak mniej dało więcej, "Harvard Business Review Polska" 2010, nr VI.
  • Prokopiuk J., Prostota jako zasada życia, [w:] Dusza ludzka - oś świata, Studio Astropsychologii, Białystok 2007.
  • Womack J.P., Jones D.T., Odchudzanie firm. Eliminacja marnotrawstwa - kluczem do sukcesu, CIM, Warszawa 2001.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171234913

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.