Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Corporate Business Model
Języki publikacji
Abstrakty
Model biznesowy w literaturze definiuje się różnie. J. Magretta uznaje, że jest to opis tego, jak działa dane przedsiębiorstwo, R. Boulton, B. Libert, S. Samek - iż stanowi on kombinację w odpowiednich proporcjach pięciu grup aktywów, M.W. Johnson, C.M. Christensen i H. Kagermann model biznesowy opisują za pomocą czterech elementów. Z kolei R. Casadesus -Masanell i J.E. Ricart twierdzą, że składają się na niego wybory i ich konsekwencje. Przybliżenie tych modeli i możliwości ich zastosowania w przedsiębiorstwie stanowi główny cel artykułu. (fragment tekstu)
Corporate strategy is heavily dependent on an adopted business model which decides the future successes of a company. The purpose of the article is to present various concepts of business models and to delineate a model closely conected with the strategy of a company. The following models were discussed briefly in the present article: a dynamic value model, a business model consisting of chosen elements, a business model consisting of managerial options and their consequences, and a model establishing a domain, criteria for success, responsibility, the consituents of success and also the rules of the game. (original abstract)
Rocznik
Tom
Numer
Strony
61--72
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie
Bibliografia
- Boulton R., Libert B., Samek S., Odczytując kod wartości, WIG -Press, Warszawa 2001.
- Casadesus -Masanell R., Ricart J.E., Jak skonstruować zwycięski model biznesowy, "Harvard Business Review Polska" wrzesień 2011.
- Ekonomia od A do Z. Encyklopedia podręczna, Wydawnictwo Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2007.
- Johnson M.W., Christensen C.M., Kagermann H., Jak fundamentalnie zmienić model biznesowy firmy, [w:] O strategii, "Harvard Business Review Polska", ICAN Institute, Warszawa 2012.
- Kelly K., Nowe reguły nowej gospodarki, WIG -Press, Warszawa 2001.
- Martin R., Era kapitalizmu zdominowanego przez klientów, "Harvard Business Review Polska" lipiec-sierpień 2012.
- Osterwalder A., Pigneur Y., Tworzenie modeli biznesowych. Podręcznik wizjonera, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2012.
- Porter M.E., Czym jest strategia?, [w:] O strategii, "Harvard Business Review Polska", ICAN Institute, Warszawa 2012.
- Świerżewski R., "Nowa normalność" w świecie biznesu, "Harvard Business Review Polska", lipiec-sierpień 2012.
- Zook Ch., Allen J., Wspaniały, powtarzalny model biznesowy, "Harvard Business Review Polska" lipiec-sierpień 2012.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171235331