Warianty tytułu
Touristic Route : Possibilities of Using
Języki publikacji
Abstrakty
Szlaki turystyczne i turystyka dla wielu regionów stanowią potencjał, który odpowiednio wykorzystany może przynieść wymierne korzyści. Z jednej strony są to korzyści ekonomiczne w postaci zysków poszczególnych obiektów umieszczonych na szlaku (również z działalności około-turystycznych jak np.: hotele, restauracje, punkty gastronomiczne, sklepy z pamiątkami itp.). Należy jednak pamiętać, że szlak turystyczny to wzmocnienie pozycji konkurencyjnej danego regionu. To również wzmocnienie więzi społecznych, gospodarczych, kulturowych i przestrzennych w ramach określonego obszaru. Celem artykułu jest wskazanie jednej z możliwości wykorzystania potencjału jaki płynie z turystyki i szlaków turystycznych. Opisany model biznesu opiera się na wykorzystaniu zasobów w postaci elementów stanowiących szlaki turystyczne poprzez ser-wis internetowy, za pomocą którego klienci mogą samodzielnie stworzyć indywidualny szlak turystyczny, dopasowany w pełni do ich potrzeb, zaopatrzony dodatkowo w wiele innych funkcjonalności. Artykuł podzielony jest na trzy części, gdzie w pierwszej autor wskazuje na teoretyczne podstawy tworzenia i funkcjonowania szlaków turystycznych. Druga część poświęcona jest kwestii dopasowania potrzeb klientów oraz możliwości zaspokajania ich poprzez wielofunkcyjny portal internetowy. Trzecia część to opis przedsięwzięcia, którego główną ideą jest ułatwienie klientowi sposobu odwiedzania atrakcji turystycznych poprzez wielofunkcyjny portal i aplikację nawigacyjną. (abstrakt oryginalny)
The aim of the article is present the idea of business based on integrative web portal. Customers may choose their favorites tourist attractions and create their own touristic routes. Advantage of this solutions is small application that you can download on your smartphone or mobile as your road assistant. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
315--322
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Uniwersytet Łódzki
Bibliografia
- Gaweł Ł. (2011), Szlaki dziedzictwa kulturowego. Teoria i praktyka zarządzania, Wyd. Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków.
- Kaczmarek J., Stasiak A., Włodarczyk B., . (2010), Produkt turystyczny. Pomysł, organizacja, zarządzanie, WN PWE, Warszawa.
- Stasiak A. (2006), Produkt turystyczny - szlak, "Turystyka i hotelarstwo" nr 10.
- von Rohrscheidt A. M.(2010), Regionalne szlaki turystyczne. Idea, potencjał, organizacja, Proksenia, Kraków.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171235685