PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 8 | 149--160
Tytuł artykułu

Warunki współczesnego tworzenia wartości przedsiębiorstwa

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Creating Conditions for Contemporary Enterprise Value
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Przedmiotem rozważań jest proces tworzenia wartości przedsiębiorstwa dla akcjonariuszy i innych interesariuszy. Proces ten nie jest jednoznacznie zdeterminowany. Powinien być on co najmniej adaptacyjny do sytuacji otoczeniu lub wyprzedzający spodziewane w nim zmiany. W treści opracowania zidentyfikowano podstawowe uwarunkowania będące źródłem dylematów w procesie zarządzania wartością przedsiębiorstwa. Wartość przedsiębiorstwa dla jego akcjonariuszy i innych interesariuszy uznaje się za nowy paradygmat zarządzania. (abstrakt oryginalny)
EN
Under consideration is the process of creating business value for shareholders and other stakeholders. This process is not clearly determined. It should be at least an adaptation to the environment or situation ahead of the expected changes. The contents were identified to develop basic conditions which create dilemmas in the management of enterprise value. Enterprise value for its shareholders and other stakeholders is considered a new paradigm of governance. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
149--160
Opis fizyczny
Twórcy
  • Gliwicka Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości
Bibliografia
  • de Wit B., Meyer R.,Synteza strategii, PWE, Warszawa 2007.
  • Dobiegała-Korona B. (red.), Migracje klientów a wartość przedsiębiorstwa, PWN, Warszawa 2009.
  • Drucker P. F., Innovation and Enterpranewrship. [w:] The Executive in Action. New York Harper - Business 1996.
  • Encyklopedia biznesu. T.1. Fundacja Innowacja, Warszawa 1995.
  • Financial Times, Zarządzanie strategiczne, K. E. Liber, Warszawa 2004.
  • Gertner L. V. Jr., Who Says Elephants Cant Dance? IBMs Historic Turnaround; Haper - Busines New York 2002.
  • Glorer G., Valuations of Unguoted Shaves, Accountans Digest, ICAEW 1987 nr. 214.
  • Griffin R. W., Podstawy zarządzania organizacjami, PWN, Warszawa 1998.
  • Grudzewski M. W., Hejduk I. K., Sankowska A., Wańtuchowicz M., Susainability w biznesie, czyli przedsiębiorstwo przyszłości. Zmiany paradygmatów i koncepcji Zarzadzania, Poltext, Warszawa 2010.
  • Herman A., Szablewski A. (red.), Orientacja na wzrost wartości współczesnego przedsiębiorstwa. [w:] Zarządzanie wartością firmy, Poltext, Warszawa 1999.
  • Jaki A., Wycena i kształtowanie wartości przedsiębiorstwa, Wyd. IV, Wolters Kluwer Polska, Kraków 2008.
  • Jarillo C., On Strategic Networks, "Strategic Management Journal" nr 9/1988.
  • Jedralska K., Kosiń P., Zarządzanie przez controlling w sieci wartości. AE Katowice 2007.
  • Kim W. Ch., Mauborgne R., Strategia błękitnego oceanu, MTBiznes Warszawa, 2005.
  • Kowalczewski W. (red.), Zarządzanie współczesnym przedsiębiorstwem, Wydawnictwo Dialog, Warszawa 2002.
  • Maćkowiak E., Ekonomiczna wartość dodana. PWN Warszawa 2009.
  • Malara Z., Przedsiębiorstwo w globalnej gospodarce, Wyzwania współczesności, PWN, Warszawa 2007.
  • Moszkowicz M., Strategia przedsiębiorstwa okresu przemian PWE, Warszawa 2000.
  • Obłój K., Strategia organizacji. PWE, Warszawa 2007.
  • Porter M. E., Strategia konkurencji. Metody analizy sektorów i konkurentów, PWE, Warszawa 1999.
  • Rapaport A., Wartość dla akcjonariuszy, Poradnik dla menedżera i inwestora, WIG - Press, Warszawa 1999.
  • Sayle B., Kumar S., Błękitny ekspres, Replika, Zakrzewo 2008.
  • Siudak M., Zarządzanie wartością przedsiębiorstwa. Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej Warszawa 2001.
  • Stabryła, Zarządzanie projektami ekonomicznymi i organizacyjnymi, PWN, Warszawa 2006.
  • Szablewski A., Zarządzanie wartością przedsiębiorstwa - logika i prawidłowości.
  • Szablewski, R., Tuziemek R (red.), Wycena i zarządzanie wartościa firmy, Poltext, Warszawa 2006.
  • Szczepański J., Elementarne pojęcia socjologii, PWN, Warszawa 1979.
  • Woźniak-Sobczak B. (red.), Łańcuch tworzenia wartości dodanej przedsiębiorstwa, Katowice AE, 2007.
  • Woźniak-Sobczak B., Funkcje kapitału w strategicznym zarządzaniu przedsiębiorstwem, AE, Katowice 2005.
  • Woźniak-Sobczak B., Dylematy zarządzania wartością [w:] Duraj J., Wartość przedsiębiorstwa - z teorii i praktyki zarządzania. Novum, Płock 2000.
  • Zook Ch., Allen J., Strategia zrównoważonego wzrostu dla Twojej firmy, część I, Strategia wzrostu w erze zmian. Helion, Gliwice 2005.
  • Zook Ch., Strategia zrównoważonego wzrostu dla Twojej firmy, część II. Globalna ekspansja i nowe modele działalności. Helion, Gliwice 2005.
  • www.e-finanse.com
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171236017

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.