PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | R. 10, nr 1, cz. 2 | 471--482
Tytuł artykułu

Growing Importance of Social Media as the Opportunity for Brands to Win Customer Attention

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Rosnące znaczenie mediów społecznościowych jako szansa dla firm w walce o uwagę klienta
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
The article aims at explaining what stands behind such a big success and popularity of social media. Author presents the Web 2.0 concept and basic characteristics of social media. It explains the reasons why company should be involved in the creation of online communities and participate in them. It presents the results of several researches showing current trends in the way customers communicate with companies and the changes in their expectations. The author tries to explain the main reasons why social platforms are gaining popularity and what are the challenges as well as opportunities for business concerning those changes. (original abstract)
Celem artykułu jest przedstawienie głównych charakterystyk Web 2.0. Autor wyjaśnia dlaczego portale społecznościowe zyskują na popularności oraz przyczyny dla których przedsiębiorstwa powinny zaangażować się w kreowanie wirtualnych społeczności i w nich uczestniczyć. W artykule przedstawione zostały wyniki badań dotyczących nowych trendów w zakresie sposobów komunikowania się konsumentów z firmami oraz zmian jakie zaszły w zakresie potrzeb klientów, zwłaszcza pokolenia nazywanego Generacją Y. Autor stara się wyjaśnić jakie wyzwania, a zarazem szanse dla przedsiębiorstw stanowią zachodzące zmiany. (abstrakt oryginalny)
Rocznik
Strony
471--482
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
Bibliografia
  • Ackerman-Greenberg D. (2007), The secret strategies behind many 'viral' videos, TechCrunch, 22 November, http://www.techcrunch.com/2007/11/22/the-secret-strategies-behind-many-viral-videos.
  • Ad-Vice Sp. z o.o., (2011), Internet buduje marki wśród młodych, "Raport Digital Young 2011".
  • Barefoot D., Szabo J. (2011), Znajomi na wagę złota, Podstawy marketingu w mediach społecznościowych, Oficyna wydawnicza a Wolters Kluwer business, Warszawa.
  • Barton B. (2006), Ratings, Reviews and ROI: How Leading Retailers Use Customer Word of Mouth in Marketing and Merchandising, "Journal of Interactive Advertising", vol. 7, no. 1.
  • Benkler Y. (2008), Bogactwo Sieci. Jak produkcja społeczna zmienia rynki i wolność, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa.
  • Bill Gillies, Don Tapscott, (2007) The 8 Net Gen Norms: Characteristics of a Generation, Syndicated Research Project, 6 February, http://www.Ngenera.com.
  • Comm J.,(2009) Twitter Power 2.0 How to Dominate your Market One Tweet at a Time, Hoboken, New Jersey.
  • DiNucci D. (1999), Fragmented Future, "Print", nr 53 (4).
  • EURO RSCG (2010), Konsument w mediach społecznościowych.
  • GDSInternational (2010), http://www.istartegy2010.com.
  • Goban-Klas T. (2006), Od 3M do 3R czyli od mediów masowych, marketingu manipulacji do relacji, rynku i rozmowy, w: Goban-Klas T. (red.) Komunikacja marketingowa - kształtowanie społeczeństwa konsumpcyjnego, Wyższa Szkoła Handlowa, Radom.
  • Goss M. J. (2003), A Box of dreams, "The new York Times Magazine", 28 September.
  • Hausman M. (1999), Generacja Y, "Wprost", nr 20/1999.
  • Hayes G. (2011) http://www.personalizermedia.com/garys-social-media-count.
  • http://blendtec.com.
  • http://willitblend.com.
  • http://www.beinggirl.com.
  • http://www.ebags.com.
  • http://www.ideastorm.com.
  • Janczyk J. (2008), Kształtowanie postaw młodego pokolenia w poszerzonej perspektywie społecznej w kontekście transformacji edukacji w Polsce, w: Ku przyszłości. Księga jubileuszowa dedykowana Profesorowi Lechowi W. Zacherowi w 65 rocznicę urodzin, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa.
  • Jenkins H. (2007), Kultura konwergencji. Zderzenie starych i nowych mediów, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa.
  • Kirkpatrick D., (2011), Efekt Facebooka, Oficyna Wolters Kluwer Business, Warszawa.
  • Kobayashi K., Sakamoto A., Suzuki K., Ando R., Kashibuchi M., Kimura F. (2010), Personal relationship with others in cyberspace and real life. Paper presented at the 27th International Congress of Psychology, Stockholm, Sweden, 23-28 July 2010.
  • Koszembar-Wiklik M. (2011), Advertainment i marketing wirusowy - nowe formy komunikacji z odbiorcą, w: Com.unikowanie się w zmieniającym się społeczeństwie, Niezgoda M., Świątkiewicz-Mośna M., Wangrer A. (red.).
  • Levinson P. (2010), Nowe nowe media, Wydawnictwo WAM, Kraków.
  • Li C., Bernoff J, (2008), Marketing technologii społecznych. Groundswell czyli jak wykorzystać Web 2.0 w twojej firmie, MT Business Ltd.
  • Marsden P. (2005), Advocacy Drives Growth: Customer Advocacy Drives UK Business Growth, "Brand strategy".
  • McAfee A. (2011), Firma 2.0, Sukces dzięki nowym narzędziom internetowym, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa.
  • Meyerson M. (2010) Success secrets of the Social Media Marketing Super-stars, Enterpreneur Media Inc., Canada.
  • O'Reilly T. (2005), What is Web 2.0, http://oreilly.com/web2/archive/what-is-web-20.html.
  • Primal C., Jaffrin M. (2010), www.getapp.com.
  • Ries L., Reis A. (2004), Upadek reklamy i wzlot public relations, PWE, Warszawa.
  • Tapscott D. (2010), Cyfrowa doskonałość. Jak pokolenie sieci zmienia nasz świat, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa.
  • Zastępa T. (2001), Internet - fenomen społeczeństwa informacyjnego, Wydawnictwa Naukowe S.A., Częstochowa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171236019

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.