PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | R. 10, nr 1, cz. 2 | 495--505
Tytuł artykułu

Kapitał kulturowy kobiet - studentek Uniwersytetu Trzeciego Wieku, jako determinanta sukcesu

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Cultural Capital of Women - Students at the University of the Third Age, as a Determinant of the Success
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W niniejszym artykule, opartym na badaniach przeprowadzonych w 2010 roku wśród słuchaczek Gdańskiego Uniwersytetu Trzeciego, autorka, odwołując się to teorii kapitału kulturowego Pierre'a Bourdieu, stara się skierować uwagę specjalistów od ekonomii i zarządzania na kobiety w wieku poprodukcyjnym, będące jednostkami o wielkim, aczkolwiek niewykorzystanym - zwłaszcza przez pracodawców - potencjale. Kobiety, stłumione przez androcentryczną kulturę, wielokrotnie niemające sposobności wykazania swoich umiejętności w trakcie życia zawodowego, ograniczone wówczas licznymi barierami (w tym własnym życiem prywatnym), prawdziwy potencjał rozwojowy ujawniają dopiero po przejściu na emeryturę, kiedy już nie musząc zajmować się rodziną, mają więcej czasu dla siebie, na realizację własnych potrzeb. Uniwersytety Trzeciego Wieku nieustannie, a co najważniejsze owocnie, odpowiadają na owo kobiece zapotrzebowanie. Zdaniem autorki pracodawcy winni uczynić to samo, zwłaszcza mając na uwadze fakt szybkiego starzenia się współczesnego społeczeństwa. (abstrakt oryginalny)
EN
This article aims at an attempt to analyse the 'cultural potential' of retired women attending the University of Gdańsk. Showing their good cultural capital (term created by French sociologist Pierre Bourdieu) wasted by employers, it asks some questions to researchers engaged in management and economy encouraging them to pay more attention to elderly people (especially to elderly women). (original abstract)
Rocznik
Strony
495--505
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Gdański
Bibliografia
  • Alvesson M., Billing Y. (2003), Kobiety i zarządzanie; cztery perspektywy teoretyczne, w: Aktorzy życia publicznego. Płeć jako czynnik różnicujący, Siemieńska R. (red.), WN Scholar, Warszawa.
  • Bourdieu P. (2004), Męska dominacja, Oficyna Naukowa, Warszawa.
  • http://www.ug.edu.pl/pl/gutw/?tpl=podsumowania/sprawozdanie11, dostęp dnia 29.12.2011 r..
  • http://www.univ.gda.pl/pl/gutw, dostęp dnia 02.01.2012 r.
  • Konieczna-Woźniak R. (2001), Uniwersytety Trzeciego Wieku w Polsce. Profilaktyczne aspekty edukacji seniorów, Eruditus, Poznań.
  • Lakinska D., Miovska-Spaseva S. (2007), Pedagogika społeczna na Bałkanach, w: Pedagogika społeczna. Podręcznik akademicki 2, Marynowicz-Hetka E. (red.), PWN, Warszawa.
  • Sztompka P. (2004), Socjologia. Analiza społeczeństwa, Znak, Kraków.
  • Telewizyjny Klub Seniora - program emitowany przez stację TVP Info, 29.03.2009 r.
  • Titkow A. (2003), Co pomaga dostrzec "szklany sufit", w: Szklany sufit - bariery i ograniczenia karier kobiet. Monografia zjawiska, eadem (red.), Instytut Spraw Poblicznych, Warszawa.
  • Trafiałek E. (2005), Edukacja, integracja i aktywizacja ludzi w starszym wieku. Polska a Europa, w: Seniorzy w rodzinie, instytucji i społeczeństwie. Wybrane zagadnienia współczesnej gerontologii, Fabiś A. (red.), WWSZiM, Sosnowiec.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171236025

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.