Warianty tytułu
Usability of Intangible Resources in the Process of Acquiring and Maintaining Customers
Języki publikacji
Abstrakty
Celem artykułu było zaproponowanie metody badań użyteczności zasobów niematerialnych oraz przedstawienie wyników badań w tym zakresie dla wyróżnionego, bardzo ważnego obszaru działalności przedsiębiorstwa : pozyskiwania i utrzymywania klientów. Z badań wynika, że największą użyteczność z grupy zasobów niematerialnych w tym, wyróżnionym obszarze, mają: wiedza oraz image firmy. (abstrakt oryginalny)
The aim of this article is to propose a method of usability testing of intangible resources and present the results of research in very important area of the business: acquiring and maintaining customers. The research shows that the greatest usability of a group of intangible resources in the investigated area, are: knowledge and image of the company. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
69--79
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
- Blattberg R., Getz G., Thomas J.: Klient jako kapitał. Budowa cennego majątku relacji z klientem i zarządzanie nim. Wydawnictwo MT Biznes, Czarnów 2004.
- Doyle P.: Marketing wartości, Wydawnictwo Felberg SJA, Warszawa 2003.
- Gospodarek T.: Modelowanie w naukach o zarządzaniu oparte na metodzie programów badawczych i formalizmie reprezentatywnym, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław 2009.
- Itami H., Roehl T.W.: Mobilizing Invisible Asseets, Harvard University Press, Cambridge, Massachusetts-London 1987.
- Jones T., Sasser W.: Why Statisfied Customers defekt, "Harvard Business Review" November - December 1995, Vol. 73 (6).
- Krupski R.: Badania nad oryginalnością zasobów [w:] J. Skalik (red.) Zmiana warunkiem sukcesu. Dynamika zmian w organizacji - ewolucja czy rewolucja, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław 2006.
- Mazurek-Łopacińska K.: Satysfakcja klienta - podstawy pomiaru i wykorzystania w polityce przedsiębiorstwa, [w:] Marketing, badania, zarządzanie, pod red. L. Żabińskiego, K. Śliwińskiego, PWE, Warszawa 2002.
- Obłój K.: Strategia organizacji. W poszukiwaniu trwałej przewagi konkurencyjnej, wydanie II zmienione, PWE, Warszawa 2007.
- Piwoni-Krzeszowska E.: Instrumentalny aspekt kształtowania partnerstwa przedsiębiorstwa z klientami, [w:] Metody zarządzania przedsiębiorstwem w przestrzeni marketingowej, pod. red. R. Krupskiego, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu, Wrocław 2004.
- Reicheld F., Sasser W.: Zero defections: Quality Comes to Services, "Harvard Business Review" September-October 1990, Vol. 68 (5).
- Reinartz W., Kumar V.: Het Mismanagement of Customer Loyalty, "Harvard Business Review" 2002, Vol. 80 (7).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171236305