PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | Kreatywna gospodarka w mieście i aglomeracji | 80--87
Tytuł artykułu

Gospodarka kreatywna : kwestie interpretacyjne z uwzględnieniem możliwych związków z turystyka kulturową

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Niezmiernie istotnym procesem, zachodzącym we współczesnej gospodarce, jest silna tendencja do koncentracji kapitału ludzkiego. Współcześnie wskazuje się skłonność do kumulowania się kapitału ludzkiego w wybranych metropoliach światowych, a w literaturze przedmiotu można znaleźć próby wyjaśnienia przyczyn, dla których tylko wybrane metropolie sa centrami kumulacji właściwie już nie tyle kapitału ludzkiego, a jego pochodnej - kapitału kreatywnego.
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
  • Korenik S.: Kapitał ludzki w procesach rozwoju gospodarczego ze szczególnym uwzględnieniem aspektów przestrzennych. W: Nowe paradygmaty gospodarki przestrzennej. Red. Z. Przybyła, K. Miszczak. Biuletyn KPZK PAN, z. 236, Warszawa 2008
  • Bagińska A.: Kapitał ludzki jako czynnik rozwoju gospodarczego regionu. W: Ekonomiczne i organizacyjne instrumenty wspierania rozwoju lokalnego i regionalnego. Przedsiębiorczość, instytucje wsparcia i gospodarka finansowa. Zeszyty Naukowe nr 501. Wydawnictwo Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2008
  • Florida R.: Cities and the Creative Class. New York - London 2005
  • Nussbaum B.: Get Creative - How to Build Innovative Companies? "Business Week", August 8th-15th 2005
  • Seltzer K., Bentley T.: The Creative age. Knowledge and skills for the new economy. Demos, London 1999
  • Shalley C.: Effects of Coaction, Expected Evaluation, and Goal Setting on Creativity and Productivity. "Academy of Management Journal" 1995, No. 38(2)
  • Amabile T.M., Conti R. i in.: Assessing the work environment for creativity. "Academy of Management Journal" 1996, No. 39
  • Zielona Księga w sprawie uwalniania potencjału przedsiębiorstw z branży kultury i branży twórczej. Dokument Komisji Europejskiej KC)M(2010) 183, Bruksela 2010, www.europa.eu
  • Florida R.: The Rise of the Creative Class and how it is transforming work, leisure, community and everyday life. Basic Books, New York 2002
  • Kopel A.: Klasa kreatywna jako czynnik rozwoju miast. Oficyna Wydawnicza Humanitas, Sosnowiec 2007
  • Kukliński A.: Ku kreatywnej Europie XXI wieku. Artykuł dyskusyjny opracowany w ramach działalności naukowej Katedry Studiów nad Przyszłością Europy, WSB-NLU w Nowym Sączu, http://www.instytut.info/images/stories/ksiazki/01_ue_sl_gow/rl9.pdf
  • Creative Industries Mapping Document. Creative Industries Task Force Report. Department for Culture, Media and Sports (DCMS), London 1998
  • Etmanowicz A.: Co to takiego przemysły kreatywne i przemysły kultury. Everyday Life, New York 2002, http://www.kreatywnisamozatrudnieni.pl/art_co_to_takiego_przemysly_ kreatywne_i_przemysly_kultury_tekst_agata_etmanowicz.html
  • Klasik A.: Przemysły kreatywne oparte na nauce i kulturze. W: Kreatywne miasto - kreatywna aglomeracja. Red. A. Klasik. Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Katowicach, Katowice 2009
  • Maik W.: Uwagi na temat nowych problemów i ujęć badawczych w turystyce. W: Turystyka jako czynnik rozwoju regionów, miast i obszarów wiejskich. Red. W. Maik, K. Marciniak. Zeszyty Naukowe WPSTiH w Bydgoszczy, Bydgoszcz 2001
  • Małek J.: Turystyka kulturowa jako czynnik rozwoju lokalnego. Prace i Studia Geograficzne. Tom 32. Warszawa 2003
  • Broński K.: Rola dziedzictwa kulturowego w rozwoju lokalnym. Doświadczenie polskie doby transformacji (po 1989 r.). Zeszyty Naukowe Akademii Ekonomicznej w Krakowie nr 706, Kraków 2006
  • Wartecki A.: Społeczno-ekonomiczne uwarunkowania turystyki kulturowej. "Turystyka Kulturowa" 2010, nr 3
  • Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej, Europejski Komitet Ekonomiczno- -Społeczny 425. Sesja plenarna w dniach 15-16 marca 2006 r., opinia w sprawie: "Turystyka i kultura: dwie siły służące wzrostowi" (2006/C 110/01)
  • Ter Ü.: Relationship between Cultural Heritage Tourism and Sustainability: Case of Konya, Turkey. Materiały z konferencji Gospodarka przestrzeń XXI wieku - nowe wyzwania, Milicz 2010
  • Klasik A.: Budowanie i promowanie kreatywnej aglomeracji miejskiej. "AE Forum" nr 27, Katowice, wrzesień 2008
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171236357

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.