PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2004 | nr 50 | 220--229
Tytuł artykułu

Wpływ otoczenia zewnętrznego na funkcjonowanie przedsiębiorstwa handlowego w okresie kryzysu

Warianty tytułu
Impact of Surroundings on Operation of a Commercial Business in Times of Crisis
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Analizowany podmiot jest typowym przedsiębiorstwem handlowym działającym na rynku dóbr instytucjonalnych. Otoczenie firmy wywiera niewątpliwie duży wpływ na jego funkcjonowanie. Dostawcy dyktują swoje warunki współpracy, które rygorystycznie egzekwują, odbiorcy natomiast żądają dostaw, długich terminów płatności oraz wielu dodatkowych przywilejów. W takiej sytuacji bardzo trudno zarządzać przedsiębiorstwem. Należy wybrać docelowe grupy odbiorców, które będą dla firmy priorytetem. W analizowanym przykładzie, mimo że strategicznym odbiorcą są duże firmy produkcyjne, współpraca rozwija się w kierunku małych sklepów, hurtowni i warsztatów naprawczych. Podstawową zaletą tego segmentu jest szybka rotacja środków pieniężnych. Zarząd przedsiębiorstwa wyszedł z założenia, że lepiej prowadzić interes na małą skalę niż nie prowadzić go w ogóle. Kredytowanie dużego przemysłu, stoczni, kopalni, hut, zakładów naprawczych taboru kolejowego może przynieść duże zyski, które niestety stanowią w obecnej sytuacji gospodarczej pieniądz wirtualny. (fragment tekstu)
EN
This paper presents a middle size enterprises functioning on the business to business market. The initial dynamic development turned board of directors to finance the activity by use of bank credit. The breakdown of economy, decrease in demand, decrease in people incomes caused the serious problems connected with the lack of financial liquidity. The paper presents the reaction of environment (suppliers, buyers, and institutions) towards this enterprise during the period of these problems. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
220--229
Opis fizyczny
Twórcy
  • Akademia Ekonomiczna w Poznaniu
  • Akademia Ekonomiczna w Poznaniu
Bibliografia
  • Orginal Equipment Manufactures, Hass R.W., Industrial Marketing Management, Third Edition, PWS Kent Publishing Company, Boston Massachusetts, A. Division of Wadsworth, Inc 1986.
  • Mruk H., Rutkowski I.P., Strategia produktu, PWE, Warszawa 1999.
  • Nalepka A., Racjonalizacja zakresu działania przedsiębiorstwa, w: Restrukturyzacja a poprawa efektywności gospodarowania w przedsiębiorstwie, Kraków 1998.
  • Klasyfikacja produktów przemysłowych przedstawiona jest w H. Mruk, I.P. Rutkowski, Strategia produktu, Warszawa 1999.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171236459

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.