PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2004 | nr 50 | 336--341
Tytuł artykułu

Istota kompetencji kadry kierowniczej w zarządzaniu kryzysowym

Warianty tytułu
Significance of Managers' Competence in Crisis Management
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Od organizacji XXI wieku oczekuje się innowacyjności, zdolności do ciągłych zmian oraz szybkiej adaptacji. Jej celem nadrzędnym jest osiągnięcie sukcesu w konkurencyjnym i pełnym trudnych sytuacji otoczeniu. Staje się to możliwe dzięki kompetencjom, czyli wiedzy, doświadczeniu i umiejętnościom pracowników. O pozyskaniu i wykorzystaniu potencjału pracowniczego decyduje kadra kierownicza. Ona ponosi odpowiedzialność za dobór i utrzymanie tego najważniejszego atrybutu przedsiębiorstwa. Te okoliczności sprawiają, że współczesna organizacja stawia przed kadrą kierowniczą szczególne wyzwania, zwłaszcza w procesie zarządzania kryzysowego. (fragment tekstu)
EN
The article presents an ideal of management competence improvement with regard to the concepts of crisis management. The author examines management competence narrowly and specifies the areas of its improvement. Competitve ennvironment arises new problems concerning especially the need for raising the requirements management qualifications. In order to keep up with competitors, the company must introduce innovations and apply effective strategies of management. Nowadays it is often emphasised that value of the company is measured by financial assets as well as intelectual resources. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
336--341
Opis fizyczny
Twórcy
  • Akademia Ekonomiczna w Poznaniu
Bibliografia
  • Brilman J., Nowoczesne koncepcje i metody zarządzania, PWE, Warszawa 2002.
  • Levy-Leboyer C., Kierowanie kompetencjami, POLTEXT, Warszawa 1997.
  • Mroczko F., Istota zarządzania kryzysowego, w: Współczesne problemy i koncepcje zarządzania, red. J. Stankiewicz, Uniwersytet Zielonogórski, Zielona Góra 2003.
  • Quinn J.B., Your Company's Most Valuable Asset: Intellectual Capital, "Fortune", October 1994.
  • Woodrufe C., Assesment Centres: Identifying and Developing Competences, Institute of Personnel Management, Londres 1993.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171236619

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.