PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2008 | nr 6 | 111--117
Tytuł artykułu

Przyszłość i wyzwania dla relacji inwestorskich w Polsce

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Future and Challenges for Investor Relations in Poland
Języki publikacji
PL
Abstrakty
IR to nie tylko komunikacja z otoczeniem i utrzymanie pożądanego wizerunku, ale także kształtowanie tego wizerunku wśród inwestorów, zarządzanie przepływem informacji z zakresu finansów, marketingu i strategii pomiędzy spółką giełdową a społecznością inwestorską. Aby sprostać potrzebom uczestników rynku kapitałowego należy wyprzedzić oczekiwania inwestorów, oferując im nowatorskie rozwiązania, niejednokrotnie wyprzedzając ich potrzeby. Celem artykułu będzie uzyskanie odpowiedzi, jakie z możliwie dostępnych narzędzi i działań IR są przyszłością dla polskiego IR oraz określenie wyzwań dla spółek w zakresie polityki relacji inwestorskich. Do analizy posłużą badania przeprowadzone w Stanach Zjednoczonych, Australii, Kanadzie oraz krajach europejskich. (abstrakt oryginalny)
EN
Investor relations is not only a job that entails communicating a company's strategic direction, but also it is a discipline that requires its own strategic design. IR has evolved from passive practice to an active one and has come into its own profession. The basic inquiry of the article is driven by the following issues: which of the available IR tools are the future for Polish investor relations and what challenges need to be faced by Polish companies in order to create the innovative IR? To provide the answers to these questions the author has made use of a thorough study of literature as well as empirical research. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
111--117
Opis fizyczny
Twórcy
autor
  • Akademia Ekonomiczna we Wrocławiu
Bibliografia
  • Citigate Dewe Rogerson, Citiscan 2000, Investor Relations Partners, Nowoczesne relacje inwestorskie 2001.
  • Computershare Analytics Pty., Computershare Investor Relations Practice Survey, maj 2001.
  • HUGIN, Sanjeev Choudhary, IR w Polsce i Europie, V Forum Relacji Inwestorskich, GPW, Warszawa 5 listopad 2007 r.
  • National Investor Relations Institute, niri.org, z dnia 15 stycznia 2008.
  • Drażba - Derdej G., Investor relations - komunikacja giełdowa, opoka.org.pl z dnia 28 stycznia 2008.
  • Gajewska A., 2005, Siedem cech efektywnego IR, Parkiet 29 września 2005.
  • Gajewska-Jedwabny A., 2006, Relacje inwestorskie w Polsce, Polski Instytut Relacji Inwestorskich.
  • Gurca M., Jurga - Pałka B., 2006, Relacje inwestorskie - ocena obecnego stanu w Polsce, Nasz Rynek Kapitałowy nr 3.
  • Kwaczyńska A., Mid-cap Focus, ipo.pl z dnia 25 stycznia 2008.
  • Olędzki J., Tworzyło D., 2006, Public relations znaczenie społeczne i kierunki rozwoju, PWN, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171236875

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.