PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | Kreatywna gospodarka w mieście i aglomeracji | 166--182
Tytuł artykułu

Klasa kreatywna szansa na rozwój Tarnowa?

Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Miasta takie jak Tarnów, zlokalizowane w niedużej odległości od wielkich aglomeracji, będących jednocześnie lokalnymi centrami kultury, nauki, innowacji i technologii, borykają się obecnie z problemami obrania właściwej drogi rozwoju. W wielu przypadkach miasta (a właściwie rządzący nimi), które straciły status stolicy województwa, nie potrafią się wyróżnić swoją ofertą. Zarządzanie miastem ogranicza się bowiem do naprawy materii już istniejącej - remontów dróg, chodników, szkół, istniejącej infrastruktury kulturalnej. Niewiele jest natomiast myśli kreatywnej, nakierowanej na tworzenie czegoś nowego, czegoś czym miasta te mogłyby się wyróżniać na tle innych jednostek.
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Bibliografia
  • Florida R.: Cities and the Creative Class. New York - London 2005
  • Kopel A.: Klasa kreatywna jako czynnik rozwoju miast. Oficyna Wydawnicza Humanitas, Sosnowiec 2007
  • Hoyman M., Faricy Ch.: It Takes a Village: A Test of the Creative Class, Social Capital and Human Capital Theories. "Urban Affairs Review" 2008, http://papers.ssm.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=1313563
  • Hausner J.: Zarządzanie publiczne. Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa 2008
  • Czapiński J.: Kapitał społeczny. W: Diagnoza społeczna 2007. Warunki i jakość życia Polaków. Red. J. Czapiński, T. Panek. Rada Monitoringu Społecznego, Warszawa 2007
  • Helliwell J.F., Putnam R.D.: Economic growth and social capital in Italy. "Eastern Economic Journal" 1995, No. 21
  • Karwińska A.: Społeczno-kulturowe uwarunkowania cech miasta kreatywnego. Możliwości budowania lokalnego "kapitału kreatywności". W: Kreatywne miasto - kreatywna aglomeracja. Red. A. Klasik. Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Katowicach, Katowice 2009
  • Klasik A.: Przemysły kreatywne oparte na nauce i kulturze. W: Kreatywne miasto - kreatywna aglomeracja. Red. A. Klasik. Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Katowicach, Katowice 2009
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171236885

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.