PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2008 | nr 6 | 167--186
Tytuł artykułu

Organizacja rynku i wybrane działania marketingowe w handlu żywnością ekologiczną w Niemczech

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Market Organization and the Selected Marketing Actions in Organic Food Trade in Germany
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Opracowanie niniejsze jest głównie studium rozwoju i aktualnego stanu rynku żywności ekologicznej w Niemczech. W kraju tym wyszła ona już z niszy i stała się znaczącym segmentem rynku żywności. Główną uwagę w badaniach skupiono na handlowych aspektach rynku tej grupy żywności oraz czynnikach go kształtujących. Niejako w tle tego rynku zarysowano sytuację w Polsce. Ekożywność ma znaczącą pozycję na niemieckim rynku żywności, o czym świadczą roczne obroty na poziomie 4,5 mld euro, które nadal wzrastają. Jest to zatem ciągle rynek rozwojowy. Osiągnięty poziom sprzedaży i utrzymująca się dynamika wzrostu rynku tej żywności jest konsekwencją rozbudzenia wysokiej ekologicznej świadomości konsumenckiej, dla której zaoferowano bogaty asortyment i jego powszechną dostępność w różnych formach handlu, włączenie do sieci handlu tą żywnością - oprócz sklepów specjalistycznych - supermarketów, a także rozwinięty system komunikacji w całym łańcuchu marketingowym rynkowego przepływu tej żywności. (abstrakt oryginalny)
EN
This work is mainly the project of development and the actual organic food market state in Germany. It is no longer in niche in this country, and it has become a meaningful food market segment. The main focus of this research was put on trade aspects of organic food market and its determinants. The situation in Poland has been presented in the background of German food market. Organic food has a substantial position on German food market. The annual turnover of 4,5 bln euro, which is still raising, is its best evidence. Therefore, it is still a developmental market. Acquired sale level and continual dynamism of organic food market growth is the consequence of awakening of high consumer consciousness, for which there has been offered a smorgasbord and wide availability of organic products in different trade forms, including chain of shops with organic food - excluding technical shops - supermarkets, as well as well developed transport system in the whole marketing chain of market flow of organic products. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
167--186
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie
Bibliografia
  • Bruhn M. i inni, 2003. Die Entwicklung der Nachfrage nach Bioprodukten unter Besonderer Berucksichtingung des Nitrofen-Geschehens und der Einfuhrung des Staatlichen Biosigels. Institut fur Agrarokonomie der Universitat Kiel, Kiel, s. 20.
  • Dosch T., Gerber A., 2007. Die Okologische Lebensmittelwirtschaft in Deutschland 2006. www.soel.de z 06.04.2007, s. 1.
  • Gawęcki J., 2002. Żywność nowej generacji a racjonalne żywienie. Żywność: technologia: jakość, 4 (33), rok 9. Polskie Towarzystwo Technologów Żywności, Kraków.
  • Haccius M., Lunzer I. 2000. Organic Agriculture in Germany. Stiftung Okologie & Landbau (SOL), Bad Durkheim, Germany.
  • Hansen B., i inni, 2005. Assessment of food safety in organic farming, Darc of Working Papers no. 52.
  • Klimczyk-Bryk M., 2000. Świadomość ekologiczna konsumentów i jej uwarunkowania. Zeszyty Naukowe nr 543, Akademia Ekonomiczna w Krakowie, Kraków, s. 95-103.
  • Łuczka-Bakuła W., Rozwój rolnictwa ekologicznego oraz dystrybucji i konsumpcji jego produktów. Wieś i rolnictwo 2, 2005.
  • Ozimek I. 1996 Konsumenci żywności ekologicznej. Zdrowa żywność nr 1, s. 13.
  • Pilarski S. 2003. Wybrane aspekty percepcji konsumenckiej żywności ekologicznej. W: Marketing w strategiach rozwoju sektora rolno-spożywczego, Wyd. SGGW, s. 185-193.
  • Rembiałkowska E. 2002. Jakość żywności pochodzącej z gospodarstw ekologicznych. Materiały warsztatów zorganizowanych w ramach projektu Accompanying Measure do projektu Flair-Flow Europe, Kraków 2002.
  • Rippin M. 2006a. Okomarkt Jahrbuch 2006 - Verkaufpreise im okologischen Landbau. ZMP Zentrale Markt- und Preisberichtstelle GmbH, Bonn.
  • Rippin M., 2006b. Bio-Markt mit starken Zuwacksen, ZMP, Okomarkt Forum, 12, 24. Marz, s. 2-3.
  • Rippin M., 2005. ZMP Okomarkt Forum nr 21-27.05.2005.
  • Runowski H. 1999. Organizacyjno-ekonomiczne aspekty rolnictwa ekologicznego. SGGW, Warszawa, s. 14.
  • Sahota A., 2006. The World of Organic Agriculture Statistic & Emerging Trends 2006. IFOAM & FIBL.
  • Wendt H., Di Leo M. Ch., Jurgensen M., Willhoft C. 1999. Der Markt fur Okologische Produkten in Deutschland und Ausgewahlten Europaischen Landern. Derzeitiger Kenntnisstand und Moglichkeiten Kunftiger Verbesserungen der Marktinformation. Wyd: Landwirtschaftsverlag GmbH, Munster, s. 31.
  • Willer H., Yussefi M., 2006. The World of Organic Agriculture. Statistics and Emerging Trends. IFOAM.
  • Willer H., Yussefi M., 2007. The World of Organic Agriculture. Statistics and Emerging Trends. IFOAM.
  • Żakowska-Biemans S., Gutkowska K., 2003. Rynek żywności ekologicznej w Polsce i w krajach Unii Europejskiej, Wydawnictwo SGGW, Warszawa, s. 67-77.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171237021

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.