PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | 5 Rola przedsiębiorczości w kształtowaniu społeczeństwa informacyjnego | 228--243
Tytuł artykułu

Postawy przedsiębiorcze mieszkańców Gdyni

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Entrepreneurial Attitudes among Gdynia Citizens
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Badania dotyczące przedsiębiorczości skupiają się zazwyczaj na jej aspekcie ekonomicznym. Dokonuje się oceny roli przedsiębiorstw na lokalnym rynku pracy i wskazuje ich znaczenie dla bazy ekonomicznej miasta, przy zastosowaniu takich typowych ekonomicznych miar, jak przychody ze sprzedaży towarów i usług. Przedmiotem niniejszego opracowania są przede wszystkim społeczne i psychologiczne aspekty przedsiębiorczości, a podstawowym celem jest określenie i ocena potencjału przedsiębiorczości mieszkańców Gdyni. Zagadnienia podjęte w pracy oraz postawione cele badawcze wymagały zastosowania metod analizy ilościowej i jakościowej. W tym celu w 2007 r. przeprowadzono reprezentatywne terenowe badania ankietowe z zastosowaniem metody random route na próbie 1000 osób oraz serię 100 bezpośrednich wywiadów pogłębionych, z doborem respondentów metodą kuli śnieżnej (zob. Babbie 2004). (fragment tekstu)
EN
Generally the research on the entrepreneurship concerns its economic dimension. There are many projects and analyses of economic conditions in small and medium enterprises (SME) where factors and barriers of competitiveness have been described. The aim of this paper is mainly social and psychological aspects of entrepreneurship. According to the authors these aspects are essential for the decisions to start up the business and make it possible to prosper and to be continued with satisfaction out of it. This paper is an attempt to identify features of proper entrepreneurial attitudes among not only business owners in Gdynia, but also among Gdynia citizens who are not owners. The basis for the analysis of opinions, enterprising behaviour and predisposition to run a business, was questionnaire survey conducted in 2007. The results answered the key question: Has the local society a potential that can be used to develop urban entrepreneurship? (original abstract)
Twórcy
autor
  • Uniwersytet Gdański
  • Uniwersytet Gdański
  • Uniwersytet Gdański
Bibliografia
  • 1. Babbie E., 2004, Badania społeczne w praktyce, PWN, Warszawa.
  • 2. Bruerdel J., Preisendoerfer P., 1998, Network support and the success of newly founded businesses, "Small Business Economics", No. 10.
  • 3. Bruerdel J., Preisendoerfer P., Ziegler R., 1992, Survival chances of newly founded business organization, "American Sociological Review", No. 57, Menasha.
  • 4. Frese M., de Kruif M., 2000, Psychological success factors of entrepreneurship in Africa: a selective literature review [w:] M. Frese (red.), Success and failure of micro business owners in Africa: psychological approach, Quorum Books, Westport CT.
  • 5. Gibb A.A., 1993, Enterprise culture and education: Understanding enterprise education and its links with small business, entrepreneurship and wider educational goals, "International Small Business Journal", Vol. 11, No. 3.
  • 6. Jerschina J., 1998, Orientacje na przedsiębiorczość w Polsce na tle krajów Europy Środkowej i Wschodniej. Elity i społeczeństwa, "Przegląd Socjologiczny", t. XLVII, Łódź.
  • 7. Jerschina J., 2000, Postawy przedsiębiorczości w Polsce na tle krajów Europy Środkowej i Wschodniej. Elity i społeczeństwa (kontynuacja), "Przegląd Socjologiczny", t. XLIX, Łódź.
  • 8. Pomykało W., 1995, Encyklopedia biznesu, Fundacja Innowacja, t. 1, Warszawa.
  • 9. Preisendoerfer P., Voss T., 1990, Organizational morality of small firms: the effects of entrepreneurial age and human capital, "Organization Studies", No. 11.
  • 10. Sztucki T., 1996, Marketing przedsiębiorcy i menadżera, Rynek - marketing - nabywca, Agencja Wydawnicza "Placet", Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171237055

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.