PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 99 Technologie wiedzy w zarządzaniu publicznym | 73--83
Tytuł artykułu

Inżynieria procesów zarządzania na przykładzie wybranych gmin w Wielkopolsce

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Process Engineering in Local Offices in Wielkopolska
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem niniejszego artykułu jest przedstawienie korzyści płynących z wdrożenia zarządzania procesowego w gminach w aspekcie współczesnego paradygmatu Good Governance, określenie zasad osiągania dojrzałości procesowej organizacji i sposobu pomiaru tej dojrzałości oraz przedstawienie wyników badań, jakie przeprowadzili autorzy w wybranych gminach województwa wielkopolskiego w zakresie poziomu dojrzałości procesowej.(fragment tekstu)
EN
Contemporary organizations are still searching for new areas in which they can create their competitive advantage. One of them is management system in which an important improvement may be implementation of process management. This concept has many advantages listed in the text. They are for example bigger effectiveness and better meeting clients' needs. Process organization consists of many processes which can be divided into main and supportive ones. They may cover various areas of organizations' activities. In the article there are also the results of research conducted in 79 gminas in Wielkopolska region as for levels of process development communities are on. The results have shown clearly that only 6% of examined communities can be called fully process ones. Most of the communities examined are just on the beginning of their implementation process. (original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Bibliografia
  • J. Lichtarski: O relacji między podejściem funkcjonalnym i procesowym w zarządzaniu, [w:] Podejście procesowe w zarządzaniu, [red.] M. Romanowska, M. Trocki, t. 1, AGH, Warszawa 2004, s. 50.
  • R. Batko: Zarządzanie jakością w urzędach gminy, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2009, s. 107-116.
  • A. Bitkowska: Zarządzanie procesami biznesowymi w przedsiębiorstwie, Vizja Press, Warszawa 2009, s. 19.
  • I. Chomiak, M. Flieger: Determinanty rozwoju procesów zorientowanych na klienta w gminie. Studium przypadku, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, nr 217, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, Wrocław 2011, s. 54-62
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171237177

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.