PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2008 | nr 6 | 225--228
Tytuł artykułu

Zarządzanie wiedzą w przedsiębiorstwie

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Knowledge Management in the Company
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Postępująca globalizacja sprawia, iż przedsiębiorstwa ciągle muszą porównywać się ze światową konkurencją. W budowaniu i utrzymaniu własnej konkurencyjności to wiedza powinna być postrzegana jako strategiczny zasób przedsiębiorstwa. Era wiedzy jest integralna częścią globalnej gospodarki i powoduje ogromne zmiany w środowisku biznesowym. Niniejsza praca przedstawia ogólne strategie zarządzania wiedzą, przegląd definicji samej wiedzy jak również źródła, z których wiedza może być pozyskiwana. W pracy zwrócono tak-że uwagę na znaczenie jakie dla funkcjonowania przedsiębiorstwa ma skuteczne zarządzanie wiedzą. (abstrakt oryginalny)
EN
Progressing globalization makes companies increasingly confront with worldwide competition. In order to build and sustain their competitive advantage, the knowledge needs to be seen as a critical strategic resource. Knowledge era is an integral part of the global economy and cause dramatic changes in the business environment. he paper presents a general overview of knowledge management strategies, discusses knowledge definitions as well as the resources of knowledge. It takes into consideration importance of effective knowledge management for building company competitiveness. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
225--228
Opis fizyczny
Twórcy
  • Politechnika Rzeszowska im. Ignacego Łukasiewicza
Bibliografia
  • Armstrong M., A Handbook of Human Resource Management Practice 9 th edition, London 2003.
  • Blackler F., Knowledge, Knowledge Work and Organizations, Organization Studies, nr 16, London 1995.
  • Błaszczuk A., Brdulak J. J., Guzik M., Pawluczuk A., Zarządzanie wiedzą w polskich przedsiębiorstwach, Oficyna Wydawnicza Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, Warszawa 2004.
  • Davenport T.H., Prusak L., Working Knowledge. How Organizations Manage What They Know, HBS Press Boston, Massachusetts 1998.
  • Grudzewski W., Hejduk I., Przedsiębiorstwo wirtualne, Warszawa 2002.
  • Hackett B., Beyond Knowledge Management: New Ways to Work and Learn, The Conference Board Research Report 1262-00-RR, 2000.
  • Kobyłko G., Morawski M., Przedsiębiorstwo zorientowane na wiedzę, Wydawnictwo Difin, Warszawa 2006.
  • Koźmiński A.K., Zarządzanie w warunkach niepewności, PWN, Warszawa 2004.
  • Strojny M., Zarządzanie wiedzą - ogólny zarys koncepcji, "Przegląd Organizacji", nr 2, 2000.
  • Wiig K.M., Knowledge Management Fountain, Schema Press, New York 1993.
  • http://www.e-mentor.edu.pl.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171237181

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.