PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2011 | nr 3 (tematyczny) Problemy zabezpieczenia emerytalnego w Polsce i na świecie. Cz. 2 | 11--13
Tytuł artykułu

Społeczna odpowiedzialność organizacji sektora emerytalnego jako źródło zaufania

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Social Responsibility of Pension Sector Organization as a Source of Trust
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule postawiono tezę, że instytucje emerytalne mogą wykorzystywać ideę społecznej odpowiedzialności do budowania zaufania. Pojęcie zaufania składa się z wielu elementów, takich jak: oczekiwanie, poleganie na kimś, ryzyko, prawdopodobieństwo i niepewność. Zaufanie umożliwia współpracę pomiędzy poszczególnymi podmiotami, szczególnie w przypadku, gdy współpraca odbywa się w długim horyzoncie czasowym. Relacje związane z funkcjonowaniem organizacji sektora emerytalnego są naznaczone właśnie takim długim horyzontem czasowym, stąd potrzeba włączenia kwestii związanych z zaufaniem w proces zarządzania. Wedle koncepcji społecznej odpowiedzialności odniesionej do organizacji sektora emerytalnego, są one odpowiedzialne za los obecnych i przyszłych emerytów. Celem artykułu jest próba określenia, czy w ten sposób ujmowana odpowiedzialność może być skutecznym instrumentem kształtowania zaufania do organizacji sektora emerytalnego. (fragment tekstu)
EN
The paper adopted the hypothesis that the pension institutions may use the idea of social responsibility to build trust. In the paper we attempt to prove this hypothesis, and our aim was to find the link between corporate social responsibility of pension sector organizations and social trust. The analysis was preceded by defining the nature and role of social responsibility in the organizations of the pension sector. Presentation of the basic types of trust, its components and the factors influencing the relationship of trust in the organization completed the analysis undertaken in the article. (original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
  • Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
Bibliografia
  • Baetz M.C., Bart Ch.K. (1996), Developing Mission Statements Which Work, Long Range Planning, Vol. 29, No. 4, s. 526-533.
  • Bart Ch.K. (1997), Industrial Firms and the Power of Mission, "Industrial Marketing Management" No. 26, s. 371-383.
  • Bartkus B., Glassman M., McAfee R.B. (2000), Mission Statements. Are They Smoke and Mirrors?, "Business Horizons", November-December, s. 23-28.
  • Bludnik I., Rachocka I. (2010), Racjonalność decyzji konsumenta w Keynesowskim rynku stałych nabywców A.M. Okuna, [dostęp 15.05.2010], na stronie: mikro.univ.szczecin.pl /bp/pdf/89/13.pdf
  • Brassington F., Pettitt S. (2000), Principles of Marketing, Prentice Hall, UK.
  • Covey S.M., Merrrill R. (2009), Szybkość zaufania. Jak dzięki zaufaniu przyspieszyć sukces w biznesie, Poznań: Rebis.
  • Czerwińska T. (2009), Społeczna odpowiedzialność polityki inwestycyjnej funduszy emerytalnych, "Wiadomości Ubezpieczeniowe" nr 3, [dostęp 30.06.2010] na stronie www.piu.org.pl
  • David ER. (1989), How Companies Define Their Mission, "Long Range Planning", No. 22, s. 90-97.
  • Davies S., Glaister K. (1997), Business School Mission Statements - The Bland Leading the Bland?, "Long Range Planning", August, s. 594-604.
  • Desphande R., Webster F.E. (1989), Organizational Culture and Marketing: Defining the Research Agenda, "Journal of Marketing", No. 53 (January), s. 3-15.
  • Drucker P. (1973), Management. Tasks, Responsibilities and Practices, New York: Harper and Row.
  • Gasparski W. (2004), Wykłady z etyki biznesu, Warszawa: Wyd. WZzPiZ.
  • Grudzewski W., Hejduk I., Sankowska A., Wańtuchowicz M. (2009), Zarządzanie zaufaniem w przedsiębiorstwie, Kraków: Wolters Kluwer.
  • Hardin R. (2009), Zaufanie, Warszawa: SIC.
  • Kotler Ph., Armstrong C, Saunders J., Wang V. (2001), Marketing. Podręcznik Europejski, Warszawa: PWE.
  • Kotler Ph. (2005), Marketing, 2005, Poznań: Dom Wydawniczy Rebis.
  • Kulawczuk P.(2009), Determinanty społecznej odpowiedzialności instytucji finansowych w Polsce, w: M. Bąk, R Kulawczuk (red.), Społeczna odpowiedzialność instytucji finansowych, Warszawa: IBnDiPR [dostęp 30.06.2010] na stronie www.iped.pl
  • Lewicka-Strzałecka A. (2003), Zaufanie w relacji konsument - biznes, "Prakseologia" nr 143.
  • Stańko D. (2003), Discussion paper PI-0302, Polish pension funds, does system work? Cost. Efficiency and performarce to measurement issues, [dostęp 6.07.2011], na stronie: www.pensions-institute.org/workingpapers/wp0302.pdf
  • Stańko D. (2003), Discussion paper PI-0308, Performance Evaluation of Public Pension Funds: Reformed Pension System in Poland, [dostęp 6.07.2011] na stronie: www.pensions-institute.org/workingpapers/wp0308.pdf
  • Sztompka R (2007), Zaufanie. Fundament społeczeństwa, Kraków: Wyd. Znak.
  • Szumlicz T. (2006), Ubezpieczenie społeczne. Teoria dla praktyki, Bydgoszcz-Warszawa: Oficyna Wydawnicza Branta.
  • Williamson O.E. (1996), The Mechanisms of Governance, New York: Oxford University Press.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171237229

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.