PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 118 Nauki o zarządzaniu - u początków i współcześnie | 307--324
Tytuł artykułu

Zarządzanie w XXI wieku - implikacje strategiczne i organizacyjne

Warianty tytułu
Management in 21st Century - Strategic and Organizational Implications
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Podstawowym celem artykułu jest próba ujęcia reperkusji dla funkcjonowania przedsiębiorstw w nowych uwarunkowaniach zarówno globalnej konkurencji, jak i możliwości wykorzystania technologii dla wyzwań i związanych z tym szans przedsiębiorstwa[...]Rozważania zawarte w artykule skupiają się wokół aspektów wymagających zasadniczych i strategicznych działań ze strony zarządzających współczesnymi przedsiębiorstwami.(fragment tekstu)
EN
Management constitutes a significant and outstanding instrument of every organization's activity. The rapid development of large organizations such as enterprises, governmental civil services or military forces which took place at the twilight of 19th century initiated the interest in management and in the examination of its properties. A strategy is a plan of using company resources in order to gain competitive advantage on the market, whereas organization is an ability of a company's functioning, as well as, of the way the personnel is managed and motivated to realize strategic tasks. The article is devoted to the above-mentioned aspects.(original abstract)
Twórcy
  • Wojskowa Akademia Techniczna w Warszawie
Bibliografia
  • Cushman D.P.: Communication and High Speed Management. State University of New York Press, Albany-N.Y. 1995.
  • Doyle P.: Marketing wartości. Felberg SJA, Warszawa 2003.
  • Drucker P.F.: Skuteczne zarządzanie. PWE, Warszawa 1976.
  • Drucker P.F.: Zarządzanie w XXI wieku. Muza S.A., Warszawa 2000.
  • Drucker P.F.: Zarządzanie w czasach burzliwych. Czytelnik, Warszawa 1995.
  • Fisk P.: Geniusz biznesu. W: Biznes. Marketing. T. 3. Warszawa 2007.
  • Grudzewski W.M., Hejduk I.K.: Projektowanie systemów zarządzania. Difin, Warszawa 2001.
  • Grudzewski W.M., Hejduk I.K.: Przedsiębiorstwo przyszłości. Difin, Warszawa 2000.
  • Gulati R., Oldroyd J.B.: Jak skoncentrować działalność firmy na klientach. "Harvard Business Review Polska" 2005, Vol. 12.
  • Hammer M.: Sztuka konkurowania w gospodarce w XXI wieku. Helion, Gliwice 2006.
  • Kotler Ph., Caslione A.A.: Chaos. Zarządzanie i marketing w erze turbulencji. MT Biznes, Warszawa 2009.
  • Kotler Ph.: Marketing od A do Z. PWE, Warszawa 2004.
  • Kowalczyk M. (przekł.): Strategia. Opracuj i zastosuj najlepszą strategię dla swojej firmy. Harvard Business Essentials, MT Biznes, Warszawa 2007.
  • Koźmiński A.K., Jemielniak D.: Zarządzanie od podstaw. Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2008.
  • Krawiec F.: Transformacja firmy w nowej gospodarce. Difin, Warszawa 2005.
  • Mikołajek-Gocejna M.: Zarządzanie oczekiwaniami inwestorów. W: Zmienność rynków a wartość przedsiębiorstw. Red. A. Szablewski. Poltext, Warszawa 2010.
  • Obłój K.: Pasja i dyscyplina strategii. Jak z marzeń i decyzji zbudować sukces firmy. Poltext, Warszawa 2010.
  • Olszewska B.: Współczesne uwarunkowania zarządzania strategicznego przedsiębiorstwem. Akademia Ekonomiczna, Wrocław 2001.
  • Podstawy organizacji i zarządzania przedsiębiorstwem. Red. L. Nieżurawski. Uniwersytet Warmińsko-Mazurski, Olsztyn 2005.
  • Scholte J.A.: Globalizacja. Oficyna Wydawnicza "Humanitas", Sosnowiec 2006.
  • Stiglitz J.E.: Wizja sprawiedliwej globalizacji. Propozycje usprawnień. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2007.
  • Stonehouse G., Hamill J., Campbell D., Purdie T.: Globalizacja. Strategia i zarządzanie. Felberg SJA, Warszawa 2001.
  • Szymański W.: Interesy i sprzeczności globalizacji. Wprowadzenie do ekonomii ery globalizacji. Difin, Warszawa 2004.
  • Szymański W.: Czy globalizacja musi być irracjonalna? Szkoła Główna Handlowa, Warszawa 2007.
  • Szymura-Tyc M.: Zarządzanie przez wartość dla klienta. W: Marketing koncepcje, badania, zarządzanie. Red. L. Żabiński i K. Śliwińska. PWE, Warszawa 2002.
  • Zaorska A.: Globalizacja i "nowa gospodarka". W: Biznes międzynarodowy. Red. M.K. Nowakowski. SGH, Warszawa 2005.
  • Zimniewicz K.: Współczesne koncepcje i metody zarządzania. PWE, Warszawa 1999.
  • Zmienność rynków a wartość przedsiębiorstw. Red. A. Szablewski. Poltext, Warszawa 2010.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171237439

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.