PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | nr 5 | 20--25
Tytuł artykułu

Rola zarządzania łańcuchem dostaw w kreowaniu wartości przedsiębiorstw dla interesariuszy

Warianty tytułu
The Role of Supply Chain Management in the Creation of Enterprise Value for Stakeholders
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Silna konkurencja, globalizacja dostaw i duża podaż produktów, a z drugiej strony klienci z wyrafinowanymi i rosnącymi wymaganiami powodują, że o sukces w zarządzaniu jest niezwykle trudno. Ogromną rolę z punktu widzenia osiągania przewagi konkurencyjnej i tworzenia wartości przedsiębiorstw odgrywa aktualnie zarządzanie łańcuchami dostaw. Na dzisiejszych rynkach konkurują ze sobą bowiem całe łańcuchy dostaw, nie zaś tylko poszczególne przedsiębiorstwa. Celem artykułu jest omówienie potencjału tkwiącego w łańcuchach dostaw do wzrostu konkurencyjności, poprawy wyników finansowych przedsiębiorstw, a także do kreowania wartości zarówno dla właścicieli, jak i dla innych interesariuszy. (abstrakt oryginalny)
EN
Strong competition, globalisation of supplies as well as a large product supply and, on the other hand, customers with sophisticated and increasing requirements cause that it is extremely difficult to succeed in management. In order to gain a competitive advantage and create value of enterprises it seems absolutely vital nowadays to manage supply chains effectively. On today's markets not only single companies but rather whole supply chains compete. The main purpose of this paper is describing the potential of supply chain management with regard to an increase competitiveness, improvement of financial results and creation of value for shareholders as well as other stakeholders of enterprises participating it such chains. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
20--25
Opis fizyczny
Twórcy
  • Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Bibliografia
  • [1] AMR RESEARCH, Excess Inventory Market to Top $60 Billion, "Frozen Food Age" 2000, vol. 48.
  • [2] AYERS J.B. (red.), Making Supply Chain Management Work. Design, Implementation, Partnership, Technology and Profits, CRC Press, Boca Raton, FL 2002.
  • [3] BRDULAK H., Outsourcing - strategiczny wybór metody funkcjonowania na rynku, "Logistyka" 2002, nr 4.
  • [4] CHRISTOPHER M., Logistyka i zarządzanie łańcuchem dostaw, Polskie Centrum Doradztwa Logistycznego, Warszawa 2000.
  • [5] CHRISTOPHER M., RYALS L., Supply Chain Strategy: It's Impact on Shareholder Value, "International Journal of Logistics Management" 1999, vol. 10, no. 1.
  • [6] ĆWIK N., HUMA M., PALUSZEK A., Odpowiedzialny łańcuch dostaw, http:// www.ekonsument.pl [26.05.2010].
  • [7] EKLINGTON J., Cannibals with Forks: The Triple Bottom Line of the 21st Century, New Society Publishers, Stoney Creek, CT 1998, w: K. Rutkowski (red.), Najlepsze praktyki w zarządzaniu łańcuchem dostaw. Wyjść naprzeciw wyzwaniom społecznej odpowiedzialności biznesu, SGH, Warszawa 2008.
  • [8] GRUEN T., CORSTEN D., Improving Out- of-stock Methods at the Shelf, "Chain Store Age" 2006, vol. 82.
  • [9] KASIEWICZ S., ROGOWSKI W., KICIŃSKA M., Kapitał intelektualny. Spojrzenie z perspektywy interesariuszy, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2006.
  • [10] OLIVER R.K., WEBBER M.D., Supply Chain Management: Logistics Catches up with Strategy, Outlook, 1982, w: M. CHRISTOPHER, Logistics. The Strategic Issue, Chapman and Hall, London 1992.
  • [11] RILLEY K., Six Sigma Retailing Quotient Helps Retailers Find Billions in Lost Sales, AMR Research, Boston 2004.
  • [12] RUTKOWSKI K. (red.), Najlepsze praktyki w zarządzaniu łańcuchem dostaw. Wyjść naprzeciw wyzwaniom społecznej odpowiedzialności biznesu, SGH, Warszawa 2008.
  • [13] RUTKOWSKI K. (red.), Zintegrowany łańcuch dostaw. Doświadczenia globalne i polskie, SGH, Warszawa 1999.
  • [14] SCHLEGEL G.L., SMITH R.C., The Next Stage of Supply Chain Excellence, "Supply Chain Management Review" 2005, vol. 9, Iss. 2.
  • [15] SINGHAL V.R., Quantifying the Impact of Supply Chain Glitches on Shareholder Value, SAP White Paper, mySAP Supply Chain Management, http://www.sap. com/solutions/business-suite/scm/pdf/ BWP_Quantify.pdf [10.05.2010].
  • [16] SZABLEWSKI A., TUZIMEK R. (red.), Wycena i zarządzanie wartością firmy, Poltext, Warszawa 2004.
  • [17] SZABLEWSKI A., PNIEWSKI K., BARTOSZEWICZ B. (red.), Value Based Management. Koncepcje, narzędzia, przykłady, Poltext, Warszawa 2008.
  • [18] WITKOWSKI J., Zarządzanie łańcuchem dostaw, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2003.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171237613

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.