PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 9 | 3--12
Tytuł artykułu

Pozycjonowanie marki oparte na idei CSR

Warianty tytułu
Brand Positioning Based on CSR
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł przybliża koncepcję pozycjonowania marki opartą na idei CSR. Dla lepszego zobrazowania głównego zagadnienia przedstawiono model pozycjonowania bazującego na idei CSR (Siatka pozycjonowania marki oparta na CSR - "The CSR Brand Positioning Grid") łącznie z korzyściami jakie może przynieść marce taki sposób plasowania. Możliwości zastosowania tego modelu w pozycjonowaniu zostały odzwierciedlone na przykładzie wybranych przedsiębiorstw. W tych organizacjach dokonano także próby sklasyfikowania motywu ich działań społecznych (według wytycznych modelu: ofensywny lub defensywny) oraz przypisano zidentyfikowane inicjatywy z zakresu CSR do obszarów wymienionych w modelu. (abstrakt oryginalny)
EN
This article is about an idea of brand positioning based on CSR. There is definition of corporate social responsibility and brand positioning. As well as there was accented the necessity of choosing proper brand positioning. To provide better understanding of main issue there were shown model of brand positioning based on CSR ("The CSR Brand Positioning Grid"). Also there were mentioned advantages of using such type of positioning. Opportunities of applying that model were presented on example of several companies. According to the model there could be two motives of social activities in organisations: defensive and offensive. Which was classified in selected companies. Their CSR initiatives were also assigned to boxes, which are elements of described model. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
3--12
Opis fizyczny
Twórcy
autor
  • Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie
  • Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie
Bibliografia
  • 1. Dżoga M. i inni, Model rozwoju społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa, Poradnik metodyczny, Warszawa 2010, s. 83
  • 2. Legoń A., Poukładać markę na lata, "Marketing w praktyce", nr 4/2011
  • 3. Mruk H. (red ), Zarządzanie i planowanie marketingowe, Poznań 2008, s. 111
  • 4. Pogorzelski J" Mity marketingowe, Warszawa 2010, s. 131
  • 5. Rola marki we wzmożonej konkurencji, "Zarządzanie na Świecie", nr 1/2006 styczeń-luty
  • 6. Bachnik K., Szumniak J., CSR w praktyce. Model biznesowy Innocent Drinks, http://www.csrinfo.org/images/stories/Publikaqe2009/innocent_drinks.pdf, [data dostępu: 1.05.2012]
  • 7. Our approach to being sustainable - innocent, http://assets.innocentdrinks.co.uk/innocentsustainability.pdf, s. 4, [data dostępu: 1.05.2012]
  • 8. Du S., Bhattacharya C.B., Sen S., Reaping relational rewards from corporate social responsibility: The role of competitive positioning, "International Journal of Research in Marketing", Volumen 24, No 3, wrzesień 2007, http://smgpublish.bu.edu/cb/IJRM731.pdf, [data dostępu: 20.02.2012]
  • 9. Barlinek - raport społecznej odpowiedzialności biznesu za 2010 г., http://www.relacje.barlinek.com.pI/mod/82/t/dF/ilD/863/flD/2/fi/Raport_CSR_2010.pdf, [data dostępu: 22.04.2012]
  • 10. Brüggenwirth В., The CSR Brand Positioning Grid, http://b-open.nl/Uploaded_lmages/files/CSR%20Management%20models%20Ch17.pdf, [data dostępu: 20.02.2012]
  • 11. Kisson G., Zniszcz konwencję - czyli jak zmienić świat na lepsze przy pomocy marki, Warszawa, 2007, s. 158, http://zniszczkonwencje.pl/www/doc/ksiazka.pdf, [data dostępu: 1.05.2012]
  • 12. Las Klientów, http://www.barlinek.com.pl/las_klientow.html, [data dostępu: 19.05.2012]
  • 13. Deska Barlinecka - podstawowe informacje, http://www.barlinek.com.pl/deska_barlinecka_podstawowejnformacje.php, [data dostępu: 28.05.2012]
  • 14. Nowa jakość w asortymencie deski Barlineckiej, http://www.parkieciarz.eu/nowosci/nowa-jakosc-w- asortymencie-deski-barlineckiej/, [data dostępu: 6.05.2012]
  • 15. Raport zrównoważonego rozwoju Kompanii Piwowarskiej 2011, s. 34, http://www.kp.pl/documents/article/kp_sd_raport_2011.pdf, [data dostępu: 22.04.2012]
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171237955

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.