Warianty tytułu
The System of Functioning of the Economy and the Bonds between Industrial and Trade Enterprises
Języki publikacji
Abstrakty
Powiązania między sferą produkcji i dystrybucji gospodarki. Powstaje więc problem czy i na ile mechanizm rynkowy może być wykorzystany w gospodarce planowej, aby zapewnić możliwie maksymalną zgodność między ofertami produkcyjnymi przedsiębiorstw przemysłowych z zamówieniami zgłoszonymi przez przedsiębiorstwa handlowe. Dla osiągnięcia tego celu jest konieczne szersze wprowadzenie do praktyki pewnych zasad i reguł marketingowej strategii produkcji, rynku i konsumpcji. (abstrakt oryginalny)
In our opinion, the improvement of functioning of the planned my basing on the market mechanism cannot consist in creating an atomized structure of industry and trade (1981/1982 reform). Such a structure will not secure appropriate bonds between industrial and commercial enterprises, adequate from the point of view of the market balance and social needs. Already in 70-ties when enterprises gained more self-dependence, a growth of the search activization took place in the range of new forms of selling organization, distribution of goods and the contacts between the participants of the market. For instance, department stores "Centrum" or "Central", using the marketing principles and rules of action, had positive results in adjusting production and selling to the consumers' demands. In many industries (branches) now there are more advantageous conditions for creating production-commercial units connecting the spheres of production, distribution and consumption of material goods. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
85--93
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Politechnika Łódzka
Bibliografia
- Głowacki R.: Kryzys myślenia. "Polityka" nr 9, 1981.
- Kortan D.: Strategia rozwoju przedsiębiorstwa przemysłowego w gospodarce socjalistycznej. ZN PŁ, Organizacje i Zarządzanie nr 10, 1981.
- Filka M., Nowakowski J.: Stymulowanie postępu naukowo-technicznego w warunkach współczesnej gospodarki Czechosłowacji. ZN PŁ, Organizacja i Zarządzanie nr 10, 1981.
- Głowacki R. : Przedsiębiorstwo na rynku. PWE, Warszawa 1977.
- Kotler Ph.: Demarketing yes demarketing, Harvard Business Review. Nov.-decembr. , 1971. za: Cybulski K.: Rola marketingu w warunkach nadmiernego popytu. Handel Wewnętrzny, nr 3, 1981.
- Głowacki R., Kramer J., Żabiński L.: Analiza rynku. PWE, Warszawa 1981.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171238153