PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | vol. 11, nr 1 (41), t. 2 Globalne uwarunkowania ochrony zdrowia | 160--173
Tytuł artykułu

Zachowania pacjentów a wydatki na ochronę zdrowia

Autorzy
Warianty tytułu
Behavior of Patients and Health Expenditure
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule skupiono uwagę na zachowaniach profesjonalnych konsumentów i pacjentów jako kierunku racjonalizowania wydatków na ochronę zdrowia. Profilaktyka osobista, programy zdrowotne w przedsiębiorstwach to przykłady działań dla zwiększania efektywności wydatków. Zachowania prosumentów, czyli profesjonalnych konsumentów, mogą wpływać na kształtowanie się nowych wzorców zachowań w społeczeństwie. Omówiono w nim rolę makrotrendów w tym zakresie, znaczenie osiągnięć ekonomii behawioralnej, a także sposoby wsparcia dla pacjenta ze strony podmiotów medycznych. (abstrakt oryginalny)
EN
This paper focuses attention on the behavior of professional consumers and patients as rationalization of expenditures on health care. Personal prevention, health programs in enterprises are examples of actions to increase the efficiency of expenditure. Behavior of prosumers - professional consumers, can influence the development of new patterns of behavior in society. The role macro trends were discussed in this regard, the importance of the achievements of behavioral economics as well as ways to support patients from medical operators. (original abstract)
Rocznik
Strony
160--173
Opis fizyczny
Twórcy
autor
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Bibliografia
  • Ariely, D. (2009). Potęga irracjonalności. Wrocław: Wydawnictwo Dolnośląskie.
  • Ariely, D. (2010). Zalety irracjonalności. Wrocław: Wydawnictwo Dolnośląskie.
  • Ariely, D. (2012). Pochwała nieracjonalności. Nowe Media, 1, 112-115.
  • Avery, G.C. (2009). Przywództwo w organizacji. Paradygmaty i studia przypadków. Warszawa: PWE.
  • Berry, L.L., Mirabito, A.M. i Baun, W.B. (2012). Wymierne zyski z programów profilaktyki zdrowotnej, Harvard Business Review Polska, 9, 114-125.
  • Blanchard, K. (2007). Przywództwo wyższego stopnia. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
  • Damasio, A. (1999). Błąd Kartezjusza. Emocje, rozum i ludzi mózg. Poznań: Rebis.
  • EURO RSCG SENSORS. (2012). Ja i moje ciało. Zdrowie i dobre samopoczucie w dzisiejszych czasach. Prosumer Report, marzec.
  • Garbarski, L. (1998). Zachowania nabywców. Warszawa: PWE.
  • Goodman, E. (2012). Umierajmy w warunkach jakie nam odpowiadają. Harvard Business Review Polska, luty, 52-53.
  • Grzega, U. (2012). Poziom życia ludności w Polsce - determinanty i zróżnicowania. Katowice: Uniwersytet Ekonomiczny.
  • Johnson, S. (2005). Umysł szeroko otwarty. Warszawa: Santorski & CO.
  • Kahneman, D. (2012). Pułapki myślenia. O myśleniu szybkim i wolnym. Poznań: Media Rodzina.
  • Levinson, P. (2010). Nowe, nowe media. Kraków: Wydawnictwo WAM.
  • Lindstrom, M. (2009). Zakupologia. Kraków: Wydawnictwo Znak.
  • Mruk, H., Michalik, M. i Barałkiewicz, T. (2011). Marketingowe zarządzanie apteką. Warszawa: Wolters Kluwer.
  • Pradeep, A.K. (2011). Mózg na zakupach. Neuromarketing w sprzedaży. Gliwice: Helion.
  • Zweig, J. (2008). Twój mózg, twoje pieniądze. Warszawa: MT Biznes.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171238193

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.