PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 113 Systemy inteligencji biznesowej jako przedmiot badań ekonomicznych | 279--290
Tytuł artykułu

Wpływ mediów społecznościowych na kształt wewnętrznych procesów komunikacyjnych w przedsiębiorstwie

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Influence of Social Media on Shape of Internal Communications Processes in the Enterprise
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem opracowania jest ukazanie wpływu mediów społecznościowych na kształt wewnętrznych procesów komunikacyjnych w przedsiębiorstwie. Zaangażowanie nowego rodzaju mediów w komunikację wewnętrzną przedsiębiorstwa wydaje się bowiem logicznym następstwem znacznej popularności tych mediów w życiu społecznym, biorąc pod uwagę wielość funkcji zorientowanych na wielokanałową, interaktywną i multimedialną komunikację. Analiza wspomnianych uwarunkowań daje podstawę dla postawienia tezy o możliwym znacznym wpływie mediów społecznościowych na kształtowanie wewnętrznej polityki komunikacyjnej przedsiębiorstwa i jednocześnie o konieczności formalizacji sposobów ich wykorzystania poprzez edukację i wskazanie wytycznych prawidłowego z nich korzystania. (fragment tekstu)
EN
In the paper authors took into consideration the influence of social media on the shape of internal communications processes in the enterprise. Barriers of communications and evolutional changes of its perception were discussed. Social media was characterized. Then the evolution of structures of information and communication systems towards the use of social media was presented. Authors also overview communication applications of social media. As a result of the considerations recommendations for the proper development of internal communication policy with the use of social media are presented. (original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
  • Cambie S.: Strategia wykorzystania mediów społecznościowych wewnątrz organizacji (1). komunikat.rrcc.pl/2011/08/strategia-wykorzystania-mediow-spolecznosciowych-wewnatrz-organizacji-cz-1/.
  • Cambie S.: Strategia wykorzystania mediów społecznościowych wewnątrz organizacji (2). http://komunikat.rrcc.pl/2011/08/strategia-wykorzystania-mediow-spolecznosciowych-wewnatrz-organizacji-cz-2/.
  • Gadzinowski J.: Social media: jak tworzy się ekosystem komunikacyjny. http://gadzinowski.pl/social-media-jak-tworzy-sie-ekosystem-komunikacyjny/, 2011.
  • Herrlich S.: Interne Soziale. Netzwerke Steuern. "Io New Management" 2008, No. 6.
  • Karwatka T.: Dlaczego wierzę w wiki w biznesie. http://www.webusability.pl/2007/07/07/dlaczego-wierze-w-wiki-w-biznesie/, 10.12.2011.
  • Kaznowski D.: Definicja social media. Networked Digital Media. http://networkeddigital. com/2010/04/17/definicja-social-media/.
  • Kutera R., Sobieska-Karpińska J.: Adaptacja narzędzi społecznościowych w systemach wymiany wiedzy w sektorze przedsiębiorstw małych i średnich. W: Aspekty informatyzacji organizacji. Informatyka Ekonomiczna. Uniwersytet Ekonomiczny, Wrocław 2009, nr 13.
  • Kutera R., Sobieska-Karpińska J.: Raport z projekt badawczego pt. Analiza stanu wdrażania koncepcji Enterprise 2.0 w polskich przedsiębiorstwach sektora MŚP. Wrocław 2010.
  • Kutera R.: Media społecznościowe w kształtowaniu zaangażowania pracowników w realizację celów biznesowych przedsiębiorstw. W: W. Chmielarz, J. Kisielnicki, O. Szumski: Informatyka "4" przyszłości. Uniwersytet Warszawski, Warszawa 2011.
  • Li. C., Bernoff J.: Marketing technologii społecznych. MT Biznes, Warszawa 2009.
  • Manpower Inc.: Social Networks vs. Management? Harness the Power of Social Media. Raport. http://files.shareholder.com/downloads/MAN/840276473x0x346214/1a3 ff810-1a69-453e-8b59-47abdd11016f/MANP_285779_WHITE_1up.pdf.
  • Rostek R.: Intranet 2.0 jako ryzyko. http://komunikat.rrcc.pl/2010/06/intranet-20-jako-ryzyko/.
  • Rostek R.: Media społecznościowe jako wyzwanie. http://komunikat.rrcc.pl/ 2011/02/media-spolecznosciowe-jako-wyzwanie/.
  • Waszczuk P.: E-rewolucja w biznesie. http://www.mspstandard.pl/artykuly/-57942.html, 10.12.2011.
  • Wright J.: Blogowanie w biznesie. Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2007.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171238337

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.