PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 243 | 69--80
Tytuł artykułu

Marketing zrównoważony jako element koncepcji zrównoważonego rozwoju

Autorzy
Warianty tytułu
Sustainable Marketing as an Element of Sustainable Development Concept
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Zgodnie z koncepcją zrównoważonego rozwoju, ujmowaną w skali mikro, źródeł sukcesu współczesnych przedsiębiorstw poszukuje się w długofalowym, zrównoważonym rozwoju wynikającym z uwzględnienia w działalności ekonomicznego, ekologicznego i społecznego wymiaru. Fakt ten istotnie zmienił sposób rozumienia strategii marketingowego oddziaływania na rynek. Pojawiła się nowa koncepcja określana mianem marketingu zrównoważonego. Jest ona ściśle powiązana z koncepcją zrównoważonego rozwoju i w tym kontekście w skali mikro wpływa na rozwój gospodarczy. Nowe spojrzenie na sposób kreowania, dostarczania i komunikowania oferty firmy, zasady współpracy z dostawcami i odbiorcami, różne funkcje marketingowe, jak również analiza i minimalizacja niekorzystnego wpływu tych działań na otoczenie społeczno-ekologiczne to dobry początek do poprawy jakości życia obecnym i przyszłym pokoleniom. (abstrakt oryginalny)
EN
According to the concept of sustainable development, recognized in microscale, the long-term, sustainable development arising from the inclusion in the activities of economic, ecological and social dimensions is perceived as the main source of success of modern businesses. This significantly changed the way of understanding the impact of marketing strategies on the market. A new concept of sustainable marketing emerged. It is closely linked with the concept of sustainable development and in this context at the micro level influences the economic development. A new look at how to create, deliver and communicate the company's offer, the way of cooperation with suppliers and customers, implementation of various marketing functions as well as analysis and minimization of adverse impacts of these activities on the social and ecological environment, is a good start to improve the quality of life for the present and future generations. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
69--80
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Szczeciński
Bibliografia
  • Beltz, F.M., Peattie, K., 2009, Sustainability Marketing: a Global Perspective, Wiley, Chichester.
  • Charter, M., 1992, Greener Marketing: a Greener Marketing Approach to Business, Greenleaf Publishing, Sheffield, UK.
  • Charter, M., Peattie, K., Ottman, J., Polonsky, M.J., 2002, Marketing and Sustainability, Centre for Business Relationships, Accountability, Sustainability and Society (BRASS) and The Centre for Sustainable Design.
  • Fuller, D.A., 1999, Sustainable Marketing: Managerial-Ecological Issues, Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Hunt, S., 2011, Sustainable Marketing, Eguity, and Economic Growth: a Resource-Advantage, Economic Freedom Approach, Journal of the Academy of Marketing Science vol. 39, no. 1.
  • Jones, P., Clarke-Hill, C., Comfort, D., 2008, Marketing and Sustainability, Marketing Intelligence & Planning, vol. 26, no. 2.
  • Lafferty, B., 2002, Sustainable Marketing: Managerial-Ecological Issues, Organizational & Environment, vol. 15, no. 4.
  • Palić, M., Bedek, A., 2010, Application of Sustainability Marketing Practice Among Croatian Top Brands, Galetic, L., Spremić, M., Ivanor, M. (eds.), An Enterprise Odyssey: From Crisis to Prosperity - Challenges for Government and Business, Ekonomski Fakultet Zagreb, Zagreb.
  • Pearce, D., Barbier, E., Markandya, A., 1997, Sustainable Development. Economics and Environment in the Third World, Earthscan Publications, London.
  • Rudawska, E., 2009, Relacje z podmiotami otoczenia - źródłem poprawy pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstw, w: Czuba, T., Reysowski, M., Skurczyński, M. (red.), Innowacje w marketingu 5.0, Uniwersytet Gdański, Sopot.
  • Rudawska, E., 2010, Tworzenie relacji z podmiotami rynku jako konsekwencja koncepcji zrównoważonego rozwoju przedsiębiorstw - analiza komparatywna rynku polskiego, ukraińskiego i chorwackiego, w: Wiktor, J.W., Żbikowska, A. (red), Marketing międzynarodowy. Uwarunkowania i kierunki rozwoju, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
  • Rudawska, E., Renko, S., Bilan, Y., 2011, A Discussion of the Concept of Sustainable Development - Examples of Polish, Croatian and Ukrainian Markets, w druku.
  • Sheth, J.N., Parvatiyar, A., 1995, Ecological Imperative and the Role of Marketing, w: Polonsky, M.J., Mintu-Wimsatt, A.T. (eds.), Environmental Marketing. Strategies, Practice, Theory, and Research, The Hawords Press, New York.
  • Van Dam, Y.K., Apeldoorn, P., 1996, Sustainable Marketing, Journal of Macromarketing, Fall.
  • Word Commission on Environment and Development (WCED), 1987, Our Common Future, Oxford University Press, Oxford.
  • Zrównoważony rozwój przedsiębiorstwa - moda czy konieczność, 2001, Dyskusja redakcyjna, Kwartalnik Nauk o Przedsiębiorstwie, nr 1.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171238485

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.