PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2013 | nr 6 | 24--28
Tytuł artykułu

Media społecznościowe a metody personalizacji i rekomendacji treści reklamowych i oferty produktowej

Autorzy
Warianty tytułu
Social Media and Personalization and Recommendation Methods on Advertising Content and Product Offerings
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule autor omawia specyfikę funkcjonowania rynku mediów społecznościowych i stosowanych przez nie metod personalizacji - rekomendacji treści reklamowych i oferty produktowej. W pierwszej części zwrócono uwagę na rosnącą wartość tzw. danych cyfrowych i wypływających z nich informacji w kontekście podejmowania trafnych decyzji w firmach pod wpływem zachodzących zmian w makrootoczeniu. Następnie opisano genezę rozwoju mediów społecznościowych w Internecie oraz ich możliwości w sferze przetwarzania danych i generowanych użytecznych informacji do celów biznesowych. Jako przykład podano firmę Facebook. W końcowej części artykułu omówiono trzy główne metody analityczne, jakie wykorzystują firmy i media społecznościowe w ramach personalizacji i rekomendacji treści reklam i oferty produktowej. (abstrakt oryginalny)
EN
In hereby article author discusses the functionality of social media and its methods used in personalization - recommendation of advertising content and product offerings. The first section highlights the growing value of digital data and information in the context of decision making due to ongoing changes in the macro environment. Then the genesis and development of the social media was described as well as their capabilities in the field of data processing and generated useful information for business purposes. As the example, a Facebook company was presented. Finally there were discussed in detail three main analytical methods (the personalization and recommendation) used by companies operating in social media network. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
24--28
Opis fizyczny
Twórcy
autor
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Bibliografia
  • Rewolucja u bram - 10 idei, które sprawiają, że nic już nie będzie jak dawniej, "Scientific American" 2012, nr 1 (245).
  • P. Tarka, Zastosowanie predykcyjnego modelu analitycznego w doskonaleniu działań marketingowych firm, "Marketing i Rynek" 2012, nr 2.
  • Big Data Analytics Trends - TDWI Best Practices Report, TDWI Research group 2012.
  • R. Girardi, L.B. Marinho, A Domain Model of Web Recommender Systems Based on Usage Mining and Collaborative Filtering, "Requirements Engineering Journal" 2006, No. 1.
  • P. Bonhard, M.A. Sasse, Knowing Me, Knowing You - Using Profiles and Social Networking to Improve Recommender Systems, "BT Technology Journal" 2006, No. 3.
  • M. Balabanovic, Y. Shoham, Fab: Content-based, Collaborative Recommendation, "Communications of the ACM" 1997, No. 3.
  • Recommender Systems, Encyclopedia of Machine Learning 2010, s. 22-24.
  • G. Linden, B. Smith, J. York, Amazon.com Recommendations, "IEEE Internet Computing" 2003, January-February.
  • B. Marlin, Modeling User Rating Profiles for Collaborative Filtering, The 17th Annual Conference on Neural Information Processing Systems (NIPS'2003), s. 47-59.
  • W. Hill, L. Stead, M. Rosenstein, G. Furnas, Recommending and Evaluating Choices in a Virtual Community of Use, CHI 1995, s. 156-178.
  • G. Adomavicius, A. Tuzhilin, Expert-driven Validation of Rule-Based User Models in Personalization Applications, "Data Mining and Knowledge Discovery" 2001, No. 2.
  • M. Pazzani, D. Billsus, Learning and Revising User Profiles. The Identification of Interesting Web Sites, "Machine Learning" 1997, Vol. 27.
  • T. Tran, R. Cohen, Hybrid Recommender Systems for Electronic Commerce. In: Knowledge-based Electronic Markets, technical report WS-00-2004, AAAI Press 2004.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171238615

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.