PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 119 Turystyka na obszarach miejskich : uwarunkowania rozwoju, narzędzia promocji | 153--161
Tytuł artykułu

Determinanty skuteczności wydarzeń marketingowych w tworzeniu turystycznego wizerunku miasta

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Determinants of Successful Marketing Events Application to Create Tourism Image of the City
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem niniejszego artykułu jest ukazanie, na podstawie istniejącej literatury przedmiotu, czynników, które należy wziąć pod uwagę planując wydarzenie mające skutecznie wspierać kreowanie wizerunku turystycznego miasta, w praktyce bowiem nie zawsze są one uwzględniane, a tematyka ta jest rzadko podejmowana w polskiej literaturze z zakresu marketingu terytorialnego. W artykule wskazano na dwie grupy determinant skuteczności: kształtowania wizerunku wydarzenia oraz siły jego transferu na wizerunek miejsca docelowego, podkreślając szczególną wagę kwestii dopasowania wizerunków wydarzenia i miasta. (fragment tekstu)
EN
The aim of this paper is to present what determines effectiveness of an application marketing events in city's tourism image creation. Author shows what determines image of an event and transfer of this image on the image of the city. Mentioned transfer is determined by such factors as meaningful match between the image of the events and that of the destination, presence of the events in promotional activities of the city and appearance of the city in media coverage during the events. (original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Bibliografia
  • A. Stanowicka-Traczyk: Kształtowanie wizerunku miasta na przykładzie miast polskich. OW Branta, Bydgoszcz-Olsztyn 2008, s. 129
  • J.W. Wiktor: Promocja. System komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2001, s. 99-101.
  • T. Stevens: Sport and Urban Tourism Destinations: The Evolving Sport, Tourism and Leisure Functions of the Modern Stadium. In: Sport Tourism Destinations - Issues, Opportunities and Analysis. Ed. J. Higham. Elsevier, Amsterdam 2005, s. 206.
  • P. Kotler, D.H. Haider, I. Rein: Marketing Places. Attracting Investment, Industry, and Tourism to Cities, States, and Nations. The Free Press, New York, 1993, s. 141.
  • M. Daszkiewicz: Wybrane problemy badań wizerunku miast. W: Badania marketingowe - skuteczność w zarządzaniu przedsiębiorstwem. Red. K. Mazurek-Łopacińska. Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, Wrocław 2010, s. 117.
  • E. Glińska, M. Florek, A. Kowalewska: Wizerunek miasta - od koncepcji do wdrożenia. Wolters Kluwer, Warszawa 2009, s. 31.
  • B. Junghardt: ABC promocji gmin, miast i regionów. Fundacja im. Eberta - Biuro na Śląsku, Gliwice 1996, s. 41-42.
  • Special interest Tourism. Ed. B. Weiler, C.M. Hall. Belhaven, London 1992, za: Ch. Bull: Sport Tourism Destination Resource Analysis. In: Sport Tourism Destinations - Issues, Opportunities and Analysis. Ed. J. Higham. Elsevier, Amsterdam 2005, s. 32.
  • G. Brown, L. Chalip, L. Jago, T. Mules: Developing Brand Australia: Examining Role of Events. In: Destination Branding - Creating the Unique Destination Proposition. Ed. N. Morgan, A. Pritchard, R. Pride. Butterworth-Heinemann, Oxford 2010, s. 287.
  • B. Richards: Marketing atrakcji turystycznych - jak zwiększyć frekwencję i dochody. Polska Organizacja Turystyczna, Warszawa 2004, s. 17.
  • A. Proszowska-Sala, M. Florek: Promocja miasta. Nowa perspektywa. Stroer, Warszawa 2010, s. 204.
  • T. Żabińska: Wydarzenie jako produkt turystyczny i narzędzie komunikacji marketingowej. W: Współczesny marketing. Strategie. Red. G. Sobczyk. PWE, Warszawa 2008, s. 503
  • X. Xing, L. Chalip: Effects of Hosting a Sport Event on Destination Brand: A Test of Cobranding and Match-up Models. "Sport Management Review" 2006, No. 9, s. 52.
  • K. Gwinner: A Model of Image Creation and Image Transfer in Event Sponsorship. "International Marketing Rewiev" 1997, No. 3, s. 143
  • G.A.J. Bowdin, J. Allen, W. O'Tolle, R. Harris, I. McDonnell: Events Management. Butterworth-Heinemann, Oxford 2006, s. 18-22.
  • L. Zhang, S.X. Zhao: City Branding and the Olympic Effect: A Case Study of Benjing. "Cities" 2009, No. 26, s. 251-252.
  • M. Florek, A. Insch: Dopasowanie wizerunków wydarzenia i destynacji na przykładzie Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej 2006 w Niemczech. W Marketing terytorialny. Studia przypadków. Red. M. Florek, K. Janiszewska. Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Poznań 2008, s. 14
  • L. Chalip: Marketing, Media, and Place Promotion. In: Sport Tourism Destinations Issues, Opportunities and Analysis. Ed. J. Higham. Elsevier, Oxford 2005, s. 166-167.
  • M.F. Smith: Brand Philadelphia: The Power of Spotlight Events. In: Destination Branding - Creating the Unique Destination Proposition. Ed. N. Morgan, A. Pritchard, R. Pride. Butterworth-Heinemann, Oxford 2010, s. 267-278.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171238857

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.