PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 39 | 31--39
Tytuł artykułu

Internet jako narzędzie stymulowania rozwoju lokalnego na przykładzie wybranych miast Wielkopolski

Autorzy
Warianty tytułu
The Internet as the Instrument of Stimulating the Local Development on the Example of Chosen Wielkopolska Cities
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule przedstawiono ocenę działań promocyjnych czterech miast-gmin województwa wielkopolskiego (Kalisza, Konina, Leszna i Piły) z wykorzystaniem Internetu, pod kątem kreowania własnego rozwoju lokalnego. Jednocześnie podjęto próbą wykazania ogólnego związku pomiędzy elektronicznym marketingiem komunalnym a skalą podejmowanych inicjatyw gospodarczych. W tym celu analizę merytoryczną oficjalnych stron WWW odniesiono do dwóch wskaźników: liczby przedsiębiorstw przypadających na 1000 mieszkańców oraz stopy bezrobocia.(abstrakt oryginalny)
EN
The article presents the estimation of activities four cities Province Wielkopolska (Kalisz, Konin, Leszno, Piła) on the surface of the Internet at an angle of creating the own local development with the simultaneous attempt of the proof general relationship among the electronic communal marketing and the scale of undertaken economic initiatives. Accordingly the essential analysis of the official web pages one achieved to two indexes: numbers of enterprises happening on 1000 inhabitants and unemployment ratio. (original abstract)
Słowa kluczowe
Rocznik
Numer
Strony
31--39
Opis fizyczny
Twórcy
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Lesznie
Bibliografia
  • Billewicz G., Administracja w gospodarce elektronicznej, w: Strategie i modele gospodarki elektronicznej, red. C. Olszak, E. Ziemba, WN PWN, Warszawa 2007.
  • Budner W., Lokalizacja przedsiębiorstw. Aspekty ekonomiczno-przestrzenne i środowiskowe, Wyd. AE w Poznaniu, Poznań 2004.
  • Chudak M., Znaczenie funkcji akademickiej w planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym miasta średniej wielkości (przykład Leszna), w: "Studia KPZK PAN", t. CXXI, red. T. Markowski, D. Drzazga, Warszawa 2008.
  • Chudak M., Wspieranie rozwoju lokalnego poprzez marketing miasta (wybrane aspekty na przykładzie Leszna), "Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego" 2009, nr 530.
  • Nowacki R., Marketing a strategie rozwoju polskich gmin, "Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu" 2008, nr 1203.
  • Parysek J., Podstawy gospodarki lokalnej, Wyd. UAM, Poznań 1998.
  • Wojtasiewicz L., Ekonomiczne uwarunkowania rozwoju lokalnego, w: Rozwój lokalny i lokalna gospodarka przestrzenna, red. J. Parysek, J. Bogucki, Wyd. Naukowe, Poznań 1996.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171238931

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.