PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | Warsztaty doktoranckie' 11. Zarządzanie - Finanse - Ekonomia. | 131--141
Tytuł artykułu

Zaangażowanie zarządu jako kluczowy czynnik sukcesu organizacji sektora publicznego

Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Obecna rzeczywistość, wyrażająca sie urynkowieniem wielu usług typowych dla sektora publicznego, oznacza nowy sposób działania dla zarządzających organizacjami, które świadczą usługi użyteczności publicznej. Fundamentalna zmiana dotyczy sposobu zarządzania organizacjami publicznymi i upodobnienia ich do tych, które działają w sektorze prywatnym. Oznacza to nastawienie na stałe diagnozowanie otoczenia oraz wychwytywanie pojawiających się w nim szans, tak by osiągnąć zamierzone cele. Identyfikacja kluczowych czynników odpowiadających za sukces organizacji sektora publicznego powinna być jednym z fundamentalnych zadań kadry zarządzającej nimi. Kadra ta, jak prezentuje kwerenda literaturowa, jest sama w sobie podstawą osiągnięcia powodzenia organizacji, dlatego tak istotne staje się jeje profesjonalne funkcjonowanie. Aby osiągnąć sukces w zarządzaniu organizacją publiczną w obecnym turbulentnym otoczeniu, konieczne jest bowiem nie tylko umiejętne kierowanie nią, ale także przywództwo. (fragment tekstu)
Twórcy
autor
Bibliografia
  • Austen-Tynda A. : Przywództwo w organizacjach publicznych. W : Zarządzanie publiczne. Elementy teorii i praktyki. Red. A.Frączkiewicz-Wronka. Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Katowice 2009.
  • Boaden R.J. : Leadership Development : Does it Make a Difference ? "Leadership & Organization Development Journal" 2006, Vol. 27, No.1.
  • Borins S. : Leadership and Innovation in the Public Sector. "Leadership and Organizational Development Journal" 2002, No. 23(8).
  • Brotherton B., Shaw J. : Towards an Identification and Classification of Critical Success Factors in UK Hotels Plc. "International Journal of Hospitality Management" 1996, Vol. 15, No. 2.
  • Budzyński W. : Wizerunek firmy : kreowanie, zarządzanie, efekty. Poltext, Warszawa 2002, s. 169.
  • Cangemi J., Lazarus H., McQuade T., Fitzgerald J., Conner J., Miller R., Murphree W. : Successful Leadership Practices during Turbulent Times. "Journal of Management Development" 2011, Vol. 30, No.1.
  • Collie J., Esteban R. : Systemic Leadership : Ethical and Effective. "The Leadership & Organization Development Journal" 2000,No. 21/4.
  • Denis J., Langley A., Rouleau L. : Rethinking Leadership In Public Organizations. W : The Oxford Handbook of Public Management. Eds. E.Ferlie, L.E.Lynn, Ch.Politt. Oxford University Press, New York 2005.
  • Drouillard S.E., Kleiner B.H. : Techniques "Good" Leadership. "Management Development Review" 1996, Vol. 9, No. 5.
  • Drucker P. : Zarządzanie w XXI wieku. Muza S.A., Warszawa 2000.
  • Fesler J.W., Kettl D.F. : The Politics of the Administrative Process. Chacham Mouse, Chacham 1991.
  • Flores L.G., Fadden J. : How to Have a Successful Strategic Planning Meeting. "Training & Development", styczeń 2000.
  • Freeman R.E. : Strategic Management. A Stakeholder Approach. Pitman Publishing. Boston 1984.
  • Gabris G.T., Maclin S.A., Ihrke D. : The Leadeship Enigma : Toward a Model of Organizational Optimism of Management History, Bradford 1998.
  • Gabris G.T. : Developing Public Managers into Credible Public Leaders : Theory and Practice. "International Journal of Organization Theory and Behaviour" 2004, No. 2.
  • Gabris G.T. : Developing Public Manager into Credible Public Leaders : Theory and Practice. "International Journal of Organization Theory and Behaviour" 2004, No. 7(2)
  • Gartner W.B. : A Conceptual Framework for Describing the Phenomenon of New Venture Creation. "Academy of Management Review" 1985, No. 10(4).
  • Goodwin N. : Leadership In Healthcare. A European Perspective. Routledge, Taylor & Francis Group, London and New York 2006.
  • Greenlaf R. : Servant Leadership. A Journey into the Nature of Legitimate Power and Greatness. Mahwah, Pulist Press, New York 2002.
  • Griffin W.R. : Podstawy zarządzania organizacjami. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002.
  • Hatch M.J. : Teoria organizacji. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002.
  • Javidan M., Walkman D.A : Exploring Charismatic Leadership in the Public Sector : Measurement and Consequences. "Public Administration Review" 2003, No. 63(2).
  • Kaczmarek B. : Przywództwo polityczne a przywództwo organizacyjne. W : Przywództwo polityczne. Red. T.Bodio. Uniwersytet Warszawski, Warszawa 2000.
  • Kotter J.P. : A Force for Change : How Leadership Differs from Management. Free Press, New York 1990.
  • Kuc B.R. : Zarządzanie doskonałe. Oskar-Master of Biznes, Warszawa 1999.
  • Lemańska-Majdzik A. : Czynniki sukcesu firmy na rynku w zarządzaniu przedsiębiorstwem. W : Innowacyjne aspekty strategii przedsiębiorstwa globalnego w zintegrowanej Europie. Red. L.Sobola. Politechnika Częstochowska, Częstochowa 2007.
  • Lisiński M. : Metody planowania strategicznego. PWE, Warszawa 1994.
  • Meibodi L., Monavvarian A. : Recognizing Critical Success Factors to Achieve the Strategic Goals of SAIPA Press. "Business Strategy Series" 2010, Vol. 11, No.2.
  • Moynihan D.P., Ingraham P.W. : Integrative Leadership in the Public Sector. A Model of Performance - Information Use. "Administration & Society" 2004, No. 36(4).
  • Obłój K. : Strategia sukcesu firmy. PWE, Warszawa 1994.
  • Penc-Pietrzak I. : Planowanie strategiczne w nowoczesnej firmie. Wolters Kluwer, Warszawa 2010.
  • Peszko A. : Podstawy zarządzania organizacjami. Uczelniane Wydawnictwo Naukowo-Dydaktyczne AGH, Kraków 2002.
  • Porter L., Steers R., Mowday R., Boulian P. : Organizational Commitment, Job Satisfaction, and Turnoover among Psychiatric Technicians. "Journal of Applied Psychology" 1974, Vol. 59.
  • Przywództwo w ochronie zdrowia. Idee i instrumenty. Red. A.Frączkiewicz-Wronka, A.Austen-Tym. Wolters Kluwer, Warszawa 2009.
  • Rockart J., Cresentz A.D. : A Process for the Rapie Development of Systems in Support of Managerial Decision Making. MIT Sloan School of Management, Cambridge 1983, MA
  • Rockart J.F. : Chief Executives Defie their own Data Needs. "Harvard Business Review", Vol. 57.
  • Schein E. : Organizational Culture and Leadership. A Dynamic View. CA : Jossey-Bass, San Francisco 1985.
  • Sirus K., Moghaddam R. : Organizational Critical Success Factors and Competencies. "Management Magazine" 2007, No. 120.
  • Smith M.J. : Steward Leadership in the Public Sector. "Global Virtue Ethics Review" 2004, No. 5(3).
  • Youssef M., Zairi M. : Benchmarking Critical Factors for TQM Part II - Empirical Results from Different Regions in the World. "Benchmarking for Quality Management & Technology" 1995, Vol. 2, No. 2.
  • Zarepur J. : Information Management Systems and Critical Success Factors in Small Agencies. "Ravesh Magazine" 2001, No. 68.
  • Zarządzanie strategiczne - koncepcje - metody. Red. R.Krupski. Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Wrocław 2001.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171239661

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.