PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2013 | nr 7 | 31--37
Tytuł artykułu

Oczekiwania promocyjne sponsorów wobec wspieranych klubów sportowych

Warianty tytułu
Promotional Expectations of Sponsors Towards Sports Clubs
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest poznanie i prezentacja działań oraz oczekiwań sponsorów jakie podejmują i chcieliby zrealizować poprzez zaangażowanie w sponsoring klubów sportowych. Przedstawione wyniki badań dotyczą takich kwestii, jak: spodziewane korzyści sponsorów ze współpracy z klubami, rodzaj i zakres przedsięwzięć realizowanych na rzecz wspierających je podmiotów, rynki, do których sponsorzy chcieliby dotrzeć z przekazem, podejmowane przez firmy inicjatywy wspierające wysiłki promocyjne klubów, a także znaczenie podejścia strategicznego do budowania przewagi konkurencyjnej na bazie sponsoringu klubów sportowych. Zidentyfikowanie oczekiwania stanowią ważne źródło wiedzy, które może zostać wykorzystane do budowania ofert sponsorskich przez kluby oraz planów marketingowych i programów sponsorskich przez podmioty gospodarcze. Zaprezentowane w pracy wnioski i stwierdzenia zostały wsparte spostrzeżeniami płynącymi z badań zawartych w literaturze. (abstrakt oryginalny)
EN
The aim of the article is to get to know and present activities undertaken by sponsors and their expectations concerning actions they would like to take through their engagement in sponsoring sports clubs. The presented results refer to such issues as: (1) sponsors' expected profits from their cooperation with clubs, (2) type and range of activities realised to sponsors' advantage, (3) markets which sponsors are willing to reach with their message, (4) initiatives undertaken by companies which support promotional efforts of clubs, and (5) the meaning of strategic approach to building competitive dominance on the basis of sponsoring sports clubs. The identified expectations constitute an important source of knowledge which may be used by clubs to create sponsor offers and by business entities to create sponsor programs and marketing plans. The results and conclusions presented in this work are supported by observations from research described in other publications. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
31--37
Opis fizyczny
Twórcy
  • Akademia Wychowania Fizycznego Józefa Piłsudskiego w Warszawie
  • Akademia Wychowania Fizycznego Józefa Piłsudskiego w Warszawie
  • Akademia Wychowania Fizycznego Józefa Piłsudskiego w Warszawie
Bibliografia
  • Z. Waśkowski, Uwarunkowania oraz metody wdrażania orientacji marketingowej w klubach sportowych w Polsce, "Marketing i Rynek" 2006, nr 4.
  • N.J. Rifon, S.M. Choi, C.S. Trimble, H. Li, Congruence Effects in Sponsorship, "Journal of Advertising" 2004, No. 1.
  • T. Hartland, H. Skinder, A. Griffiths, Tries and Conversions. Are Sports Sponsors Pursuing the Right Objectives? "International Journal of Sports Marketing & Sponsorship" 2005, April.
  • T. Chamera, Wprowadzenie do problematyki marketingu sportowego w żeglarstwie. W: Marketingowo o sporcie, H. Mruk, P. Jardanowski, P. Matecki, K. Kropielnicki (red.), Sport & Business Foundation, Poznań 2005, s. 201-211.
  • M. Bashiri, M.H. Seyed-Ameri, M. Moharramzadeh, H. Hadi, Evaluation of Sport Sponsorship as an Element of Sport Marketing-Mix, "International Review of Business Research Papersm" 2010, No. 1.
  • Y. Fan, N. Pfitzenmaier, Event Sponsorship in China, "Corporate Communications. An International Journal" 2002, No. 2.
  • M. Datko, Sponsoring sportowy. W: Marketing sportowy. Możliwości, szanse, korzyści, zagrożenia, H. Mruk (red.), Prodruk, Poznań 2003, s. 97-107.
  • T. Meenaghan, Ambush Marketing: Corporate Strategy and Consumers Reaction, "Psychology & Marketing" 1998, No. 4.
  • A.G. Mikhailitchenko, D.H. Tootelian, G.N. Mikhailitchenko, Exploring Saturation Levels for Sponsorship Logos on Professional Sports Shirts. A Cross-cultural Study, "International Journal of Sports Marketing & Sponsorship" 2012, July.
  • W. Pysiewicz, Sponsoring po polsku. W: Marketing sportowy. Teoria i praktyka, H. Mruk (red.), Impact Consulting, Poznań 2004, s. 103-113.
  • A. Sznajder, Marketing sportu, PWE, Warszawa 2008.
  • C. Wolton, Arts Sponsorship. Harmony or Discord? "European Research" 1988, No. 2.
  • M.P. Gardner, P. Shuman, Sponsorship. An Important Component of the Promotion-Mix, "Journal of Advertising" 1987, No. 1.
  • R. Grohs, H. Reisinger, Image Transfer in Sports Sponsorships. An Assessment of Moderating Effects, "International Journal of Sports Marketing & Sponsorship" 2005, October.
  • J.A. Meenaghan, Commercial Sponsorship, "European Journal of Marketing" 1983, No. 7.
  • T. Otker, P. Hayes, Judging the Efficiency of Sponsorship, "European Research" 1987, No. 4.
  • G. Nufer, A. Bühler, How Effective Is the Sponsorship of Global Sports Events? A Comparison of the FIFA World Cups in 2006 and 1998, "International Journal of Sports Marketing & Sponsorship" 2010, July.
  • D. Shani, D.M. Sandler, Ambush Marketing - Is Confusion to Blame for the Flickering of the Flame? "Psychology & Marketing" 1998, No. 4.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171239859

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.