PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | nr 72 | 72--82
Tytuł artykułu

Tutoring, coaching, mentoring w pracy akademickiej

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Tutoring, Coaching, Mentoring in Academic Teaching
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem publikacji jest przedstawienie tutoringu, coachingu i mentoringu jako metod tworzenia więzi między pracownikami dydaktycznymi i studentami, generujących u tych drugich chęć do zdobywania wiedzy na poziomie akademickim. Artykuł jest syntetyczną prezentacją studiów przypadków na przykładzie wybranych uczelni krajowych i zagranicznych, w których są wdrażane lub stosowane tutoring, coaching i mentoring. Opracowanie zostało napisane na podstawie dostępnych publikacji oraz źródeł internetowych. (fragment tekstu)
EN
The article presents the idea of coaching and tutoring as a method of building the relation between didactic workers and the students, with the effects of evoking in the latter the interest in the studies by introducing new cooperation styles. The article also reviews the training methods successfully used in business practice, developed to motivate the employees, managers or enterprise owners to better work on the increase of their professional competencies. Adaptation of academies to business environment reality may positively influence the quality of education and increase the knowledge how to successfully competete for new students. The examples show the polish academies use the presented practices and it does have impact on their attractiveness. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
72--82
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Szczeciński
Bibliografia
  • Goc A. 2012. Doktorzy z habilitacją za kierownice autobusów, Gazeta.pl, Kraków z 5.08.2012 r.
  • Grodzki L., Allen W. 2005. The business and practice of coaching. Washington D.C., W.W. Norton & Company, 3.
  • Jernbeck M. 2012. Vägen till framgång med en mentor, http://www.mentor-international.com/, dostęp dn. 1.10.2012 r.
  • Karwala S. 2009. Mentoring jako strategia wspierająca wszechstronny rozwój osobisty. Nowy Sącz, Wyższa Szkoła Biznesu, 110.
  • Konopelska J. 2012. Rozmowa z Marcinem Szalą, http://www.wsptwp.eu/download/siroz/tutoring_ oksfordzki_2013.pdf, dostęp dn. 1.10.2012 r.
  • Szala M. 2012. Tutoring oksfordzki. Szkoła Tutorów, Collegium Wratislaviense sp. z o.o., http://tutoring.edu.pl/tutoring_oksfordzki_szala, dostęp dn. 1.10.2012 r.
  • Tutoring akademicki 2012. Wyższa Szkoła Pedagogiczna TWP, http://www.wsptwp.eu/download/ siroz/tutoring_akademicki_2013.pdf, dostęp dn. 1.10.2012 r.
  • Tutoring akademicki, Biuro Kolegium 2012. Tutoring Akademicki, Kolegium Tutorów, http://www. tutoring.pl/programy/zrealizowane/tutoring-akademicki-zrealizowane, dostęp dn. 1.10.2012 r.
  • Wady szkolnictwa wyższego 2012. Dolnośląska Akademia, ttp://www.dolnoslaskaakademia.pl/wady- szkolnictwa-wyzszego.html, dostęp dn. 1.10.2012 r.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171239883

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.