PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | nr 72 | 95--104
Tytuł artykułu

Wybrane narzędzia neurolingwistycznego programowania - presupozycje jako innowacja pedagogiczna w zrównoważonym społeczeństwie i rozwoju

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Selected Tools of Neurolinguistic Programming - Presuppositions as a Pedagogical Innovation for the Sustainable Society and Development
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem opracowania jest przedstawienie presupozycji jako narzędzia zaczerpniętego z neurolingwistycznego programowania, którego wykorzystanie może pomóc nauczycielom spełnić warunki tzw. modelu ARCS. Posłużono się przede wszystkim metodą badania materiałów źródłowych dotyczących przedmiotu pracy. Właściwe przedstawienie opisywanej problematyki wymagało również przeanalizowania literatury przedmiotu. (fragment tekstu)
EN
The paper presents selected aspects of education for sustainable society and development. Author depicts the concept, methodology and key assumptions of neurolinguistic programming as a pedagogical innovation. The article also contains the characteristics of the selected NLP tools that are the presuppositions and gives examples and possible applications in education. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
95--104
Opis fizyczny
Twórcy
  • Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie
Bibliografia
  • Alder H., Heather B. 2008. NLP w 21 dni. Poznań, Rebis.
  • Andreas S., Faulkner Ch. 2006. NLP nowa technika osiągania sukcesów. Gliwice, Wydaw. Helion.
  • Churches R., Terry R. 2007. NLP dla nauczycieli. Szkoła efektywnego nauczania. Gliwice, Wydaw. Helion.
  • Delors J. 1998. Uczyć się, aby wiedzieć. Uczyć się, aby działać. Uczyć się, aby żyć wspólnie. Uczyć się, aby być. Edukacja. Jest w niej ukryty skarb. Raport dla Międzynarodowej Komisji UNESCO do spraw Edukacji dla XXI wieku. Warszawa, Wydaw. WSP.
  • Denek K. O lepszą jakość procesu kształcenia, http://www. wshe.pl/valdis15/3.html, dostęp 18.03.2011 r.
  • Dryden G., Vos J. 2003. Rewolucja w uczeniu. Poznań, ZYSK i S-ka.
  • King A., Schneider B. 1992. Raport Klubu Rzymskiego. Warszawa, WSiP.
  • Maciuszek J. 1999. Komunikacja jako wywieranie wpływu na ludzi. Prakseologia 139, 69-70.
  • Mudyń K. 1999. O niektórych warunkach skutecznej komunikacji w ujęciu NLP. Prakseologia 139, 46-47.
  • Nauczanie i uczenie się. Na drodze do uczącego się społeczeństwa. Biała księga. 1997. Komisja Europejska. Warszawa, Wydaw. WSP.
  • Nosal C. 1999. Psychologia decyzji kadrowych. Kraków, Wydaw. Profesjonalnej Szkoły Biznesu.
  • Okoń W. 1998. Nowy słownik pedagogiczny. Warszawa, Wydaw. Żak.
  • Schulz R. 1989. Nauczyciel jako innowator. Warszawa, Instytut Badań Edukacyjnych.
  • Stankiewicz D. 2008. Innowacje pedagogiczne istotnym wyznacznikiem unikania niepewności w organizacji edukacyjnej, w: Wiedza, innowacyjność, zmiana. Red. J. Stankiewicz. Zielona Góra, Uniwersytet Zielonógorski.
  • Szmidt K.J. 1995. Porządek i przygoda. Lekcje twórczości. Przewodnik metodyczny dla nauczycieli. Warszawa, WSiP.
  • Walker W. 2011. Przygoda z komunikacją Batesom, Perls, Satir, Ericson. Początki NLP. Gdańsk, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
  • Zyśk A. 2001. Edukacja a rozwój. Środowisko 13 (205), 17.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171239887

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.