PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | nr 72 | 105--116
Tytuł artykułu

Metody nauczania i ich wykorzystanie do kształtowania kompetencji społecznych pokolenia Y

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Methods of Teaching and the Possibility Their to Use of to Formation of Personal Competences of Y Generation
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest analiza i ocena metod nauczania z punktu widzenia możliwości ich wykorzystania w kształtowaniu kompetencji społecznych pokolenia Y. Opracowanie artykułu poprzedził przegląd literatury z zakresu metod nauczania i ich doboru do kształcenia pokolenia Y. Rozważania teoretyczne w tym zakresie zostały uzupełnione badaniami empirycznymi. Badania przeprowadzono wśród studentów Wydziału Ekonomicznego Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie. Miały one na celu wskazanie najbardziej preferowanych przez studentów form i metod nauczania w obszarze rachunkowości, z uwzględnieniem pożądanych kompetencji społecznych. (fragment tekstu)
EN
The growth of technical and technological progress as well as shaped under his influence Y generation extorted on academical teachers of change in range of applied methods of teaching. In this article was introduced methods of teaching and the possibility their to use of to formation of personal competences of Y generation. The empirical investigations in aim of selection of suitable methods teaching were conducted among students of Faculty of Economic West Pomeranian University of Technology, Szczecin. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
105--116
Opis fizyczny
Twórcy
  • Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie
  • Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie
Bibliografia
  • Budnikowski A., Dabrowski D., Gąsior U., Macioł S. 2012. Pracodawcy o poszukiwanych kompetencjach i kwalifikacjach absolwentów uczelni - wyniki badania, http://www.e-mentor.edu.pl/artykul/ index/numer/46/id/946, dostęp dn. 1.10.2012 r., http://www.kariera.pl/czytaj/2335/czego-oczekujapracodawcy/, dostęp dn. 16.06.2012 r.
  • Drumlak U. 2010. Propozycja zastosowania niekonwencjonalnych metod w nauczaniu rachunkowości na poziomie szkół wyższych. Folia Pomer. Univ. Technol. Stetin., Ser. Oeconomica 287 (63), 31-44.
  • Eisenbardt M. 2009. Wykorzystanie struktury kompetencyjnej w procesach szkolenia, http://www. fundacja. edu.pl/organizacja/_referaty/32.pdf, dostęp dn. 20.08.2009 r.
  • Filipowicz G. 2004. Zarządzanie kompetencjami zawodowymi. Warszawa, PWE.
  • Jakich absolwentów uczelni szukają pracodawcy, http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,114873, 10359793,Jakich_absolwentow_uczelni_szukaja_pracodawcy.html, dostęp dn. 12.06.2012 r.
  • Kopalińki W. 2007. Słownik wyrazów obcych i zwrotów obcojęzycznych z almanachem. Cz. I, t. IV. Warszawa, HPS.
  • Majchrzak I. 2001. Metody nauczania i ich wykorzystanie w teoretycznym i praktycznym przygotowaniu kierunkowym absolwentów wyższych szkół ekonomicznych, w: Dydaktyka w naukach ekonomicznych. Szczecin, Wydaw. AR w Szczecinie.
  • Pauzewicz K. 1971. Metodyka nauczania ekonomiki w liceach ekonomicznych. Wrocław, PWSZ.
  • Rydzewska-Włodarczyk M. 2009. Efekty kształcenia i kompetencje w programach studiów. Folia Pomer. Univ. Technol. Stetin., Ser. Oeconomica 273 (56), 163-170.
  • Urban M. 2010. Niekonwencjonalne metody szkoleniowe, czyli jak uatrakcyjnić zajęcia. Gdańsk, GWP, 12, 13, 19, 24, 26.
  • Wprowadzenie do projektu Tuning Educational Structures in Europe - Harmonizacja struktur kształcenia w Europie. Wkład uczelni w Proces Boloński. 2008. Warszawa, FRSE.
  • Wujek T. 1992. Kształcenie dorosłych, w: Wprowadzenie do pedagogiki dorosłych. Red. T. Wujek. Warszawa, Wydaw. Nauk. PWN.
  • GazetaPraca.pl. Szukaj ofert pracy, http://gazetapraca.pl/0,0.html?adw=1&gclid=CJPl6uy12rM CFQRc 3godCHkAVw, dostęp dn. od 1.10.2011 r. do 6.02.2012 r.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171239889

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.