PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2013 | nr 7 | 2--8
Tytuł artykułu

Czego na temat przedmiotu i zakresu nauki o marketingu można się dowiedzieć z definicji marketingu?

Autorzy
Warianty tytułu
What You Could Learn about the Subject and Scope of Marketing Science from the Marketing Definition?
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule przedstawiono wnioski, jakie dla przedmiotu i zakresu nauki o marketingu wynikają z oficjalnej definicji marketingu AMA z 2007 r. Wskazano na znaczenie definicji marketingu z punktu widzenia tożsamości marketingu jako nauki oraz omówiono rolę, jaką spełnia ona z punktu widzenia umocnienia statusu marketingu jako dyscypliny naukowej. (abstrakt oryginalny)
EN
In the article some conclusions were presented, which for the subject and scope of marketing are coming out from official definition of AMA marketing, 2007. The definition of marketing was highlighted from the point of view of marketing identity as a science, and the role it has from the point of view of marketing status strengthening as a science discipline. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
2--8
Opis fizyczny
Twórcy
  • Państwowa Szkoła Wyższa im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej
Bibliografia
  • J. Szumilak, W sprawie naukowego statusu marketingu, "Marketing i Rynek" 2005, nr 8.
  • J. Kamiński, Sto lat Harvard Business School. Wkład w rozwój wczesnego marketingu, "Marketing i Rynek" 2009, nr 12.
  • I. Rutkowski, O praktycznym znaczeniu badań naukowych w dziedzinie marketingu. W: Tożsamość i wizerunek marketingu, R. Niestrój (red.), PWE, Warszawa 2009, s. 120-127.
  • A. Sagan, Teoretyczne podstawy marketingu - 50 lat poszukiwań, "Marketing i Rynek" 2005, nr 7.
  • A. Sagan, Paradygmaty w marketingu - próba syntezy, "Marketing i Rynek" 2012, nr 11.
  • L. Żabiński, Marketing a ekonomia. Próba identyfikacji marketingu jako dyscypliny stosowanej nauk ekonomicznych. W: Zarządzanie marketingowe. Podstawy teoretyczne, węzłowe specjalizacje badawcze, L. Żabiński (red.), AE, Katowice 2004, s. 21-54.
  • L. Żabiński, Marketing a zarządzanie. O niektórych relacjach dyscyplinarnych. W: Zarządzanie marketingowe. Podstawy teoretyczne, węzłowe specjalizacje badawcze, L. Żabiński (red.), AE, Katowice 2004, s. 56-70.
  • J. Dietl, Czy ekspansja marketingu może spowodować jego unicestwienie? W: Kontrowersje wokół marketingu w Polsce - tożsamość, etyka, przyszłość, L. Garbarski (red.), WSPiZ im. Leona Koźmińskiego, Warszawa 2004, s. 15-20.
  • M. Krzyżanowska, Kierunki rozwoju marketingu, "Zeszyty Naukowe. Polityki Europejskie, Finanse, Marketing" 2010, nr 3 (52).
  • J.M. Carman, On the Universality of Marketing, "Journal of Contemporary Business" 1973, Autumn.
  • W.L. Wilkie, E.S. Moore, What Does the Definition of Marketing Tell Us About Ourselves? "Journal of Public Policy & Marketing" 2007, No. 2.
  • S.D. Hunt, The Nature and Scope of Marketing, "Journal of Marketing" 1976, No. 3.
  • E.H. Shaw, D.G.B. Jones, A History of Schools of Marketing Thought, "Marketing Theory" 2005, No. 3.
  • J.N. Sheth, R.A. Lisodia, Does Marketing Need Reform? Fresh Perspectives on the Future, M.E. Sharpe, Armonk 2006.
  • The Service-Dominant Logic of Marketing, R.F. Lusch, S.L. Vargo (eds.), M.E. Sharpe, Armonk 2006.
  • S.D. Hunt, A Responsibilities Framework for Marketing as a Professional Discipline, "Journal of Public Policy & Marketing" 2007, Fall.
  • G.M. Zinkhan, B.C. Williams, The New American Marketing Association Definition of Marketing. An Alternative Assessment, "Journal of Public Policy & Marketing" 2007, Fall.
  • W.L. Wilkie, Needed. A Langer Sense of Marketing and Scholarship, "Journal of Marketing" 2005, October.
  • J. Kamiński, Nowa definicja marketingu AMA, "Marketing i Rynek" 2009, nr 5.
  • www.marketing-power.com/aboutama/pages/definitionofmarketing.aspx
  • Zarządzanie marketingowe. Podstawy teoretyczne, węzłowe specjalizacje badawcze, L. Żabiński (red.), AE, Katowice 2004.
  • E. Nagel, Struktura nauki, PWN, Warszawa 1970, s. 12-21.
  • K.R. Popper, Logika odkrycia naukowego, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2002, s. 34-45.
  • C.G. Hempel, Aspects of Scientific Explanation, Free Press, New York 1965, s. 354-364.
  • R.D. Buzzell, Is Marketing a Science? "Harvard Business Review" 1963, January-February.
  • G.C. Homans, The Nature of Social Science, Harcout, Brace & Word, New York 1967, s. 2.
  • M. Bunge, Scientific Research: The Search for System, Springer, New York 1967, s. 12.
  • D. Brownlie, M. Saren, R. Wensley, R. Whittington (eds.), Rethinking Marketing. Towards Critical Marketing Accountings, Sage, London 1999.
  • D. Burton, Critical Marketing Theory. The Blueprint, "European Journal of Marketing" 2001, No. 5/6.
  • M. Saren et al. (eds.), Critical Marketing: Defining the Field, Butterworth-Heinemann, Amsterdam 2007.
  • M. Tadajewski, P. Maclaran, Critical Marketing Studies, Sage, London 2009.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171239931

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.