PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2013 | nr 8 | 32--37
Tytuł artykułu

Kształtowanie marki kluczowych przedsiębiorstw budowlanych

Autorzy
Warianty tytułu
Brand Creating Among Key Construction Companies
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest przedstawienie koncepcji kształtowania atrybutów marki kluczowego przedsiębiorstwa budowlanego. W części teoretycznej odniesiono się do podstawowych teorii mierzenia marki. W oparciu o przeprowadzone badania zidentyfikowano podstawowe atrybuty marki. Przedstawiono główne ośrodki opiniotwórcze marki kluczowych przedsiębiorstw budowlanych. (abstrakt oryginalny)
EN
The aim of his article is to present the idea of brand attribute of construction companies. In the theoretical part of the article the main theories on brand measurement were elaborated. Based upon investigation the basic brand attribute were identified. The fundamental centre opinions on key construction companies brand were presented. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
32--37
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie
Bibliografia
  • C.J. Simon, M.W. Sullivan, The Measurements and Determinants of Brand Equity. A Financial Approach, "Marketing Science" 1993, No. 12.
  • D. Aaker, Building Strong Brands, Free Press, New York 1996.
  • R. Alsop, How Boss's Deeds Buff a Firm's Reputation, "Wall Street Journal", 31.01.2007.
  • K.L. Keller, Building Customer-Based Brand Equity, "Marketing Management" 2001, No. 2.
  • A. Baldauf, K.S. Cravens, G. Binder, Performance Consequences of Brand Equity Management. Evidence from Organizations in the Value Chain, "Journal of Product and Brand Management" 2003, No. 4/5.
  • C. Fombrun, N. Gardberg, J.M. Sever, The Reputation Quotient. A Multi-Stakeholder Measure of Corporate Reputation, "Journal of Brand Management" 2000, No. 4.
  • S. Helm, Designing a Formative Measure for Corporate Reputation, "Corporate Reputation Review" 2005, No. 2.
  • L. Cian, How to Measure Brand Image. A Reasoned Review, "The Marketing Review" 2011, No. 2.
  • W. Stephenson, Technique of Factor Analysis, "Nature" 1936, No. 136.
  • G.A. Kelly, The Psychology of Personal Constructs, Norton, New York 1955.
  • D. Hinkle, The Change of Personal Constructs from the Viewpoint of a Theory of Construct Implications (Doctoral dissertation), Ohio State University 1965.
  • J. Gutman, T. Reynolds, An Investigation of the Levels of Cognitive Abstraction Utilized by Consumers in Product Differentiation. In: Attitude Research Under the Sun, J. Eighmey (ed.), American Marketing Association, Chicago 1979.
  • T.W. Lee, Using Qualitative Methods in Organizational Research, Sage, Thousand Oaks 1999.
  • R.H. Coulter, G. Zaltman, Using The Zaltman Metaphor Elicitation Technique to Understand Brand Images, "Advances in Consumer Research" 1994, No. 1.
  • M. Bosnjak, C. Brand, The Impact of Undesired Self-Image Congruence on Consumption-Related Attitudes and Intentions, "International Journal of Management" 2008, No. 3.
  • N.K. Malhotra, Marketing Research. An Applied Orientation, Pearson-Prentice-Hall, Upper Saddle River 2004.
  • A. Buszko, Zarządzanie przedsiębiorstwem budowlanym w warunkach transformacji społeczno-gospodarczej, Orgmasz, Warszawa 2005.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171239987

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.