PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2007 | 3 Rola przedsiębiorczości w aktywizacji gospodarczej | 46--51
Tytuł artykułu

Klimat dla rozwoju przedsiębiorczości turystycznej w Małopolsce w świetle badań empirycznych

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Climate for Tourist Entrepreneurship in Małopolska on the Basis of Empirical Research
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem tego artykułu jest ewaluacja regionalnego klimatu dla rozwoju przedsiębiorczości turystycznej w Małopolsce, który z kolei determinuje aktywność gospodarczą tego regionu. Artykuł przedstawia wyniki badań przeprowadzonych w gminach woj. małopolskiego oraz na losowej próbie małych i średnich przedsiębiorstw turystycznych zlokalizowanych w tym województwie. (fragment tekstu)
EN
The paper elaborates on the influence of regional factors (mezoenvironment) on tourist enterprises development in the region. These factors create so called favorable regional climate for tourist entrepreneurship development. Analyzing impact of mezzoenvironment factors on tourist enterprises development, the authors limit themselves only to small and medium-sized tourist enterprises considering their dominant character in tourist sector, as well as the key significance for development of entrepreneurship and region or country competitiveness. The article presents results of empirical research conducted on a random sample of small and medium-sized tourist enterprises in Małopolska Province. (original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Bibliografia
  • 1. Badania ruchu turystycznego w Małopolsce, 2004, Małopolska Organizacja Turystyczna, Kraków.
  • 2. Bednarczyk M. i in., 2002, Ekologiczna kolejka górska elementem zrównoważonego rozwoju regionu turystycznego w Polsce, w ramach projektu "Europejska Inicjatywa EUREKA E! RAIL MOUNT", Uniwersytet Jagielloński, Kraków (maszynopis powielony).
  • 3. Bednarczyk M. i in., 2004, Małe i średnie przedsiębiorstwa w Polsce a integracja europejska, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Kraków.
  • 4. Diagnoza, analiza i ocena kondycji sektora MŚP w Krakowie na podstawie badań ankietowych, 2004, Urząd Miasta Krakowa, Kraków (maszynopis powielony).
  • 5. Małopolska w liczbach, 2004, Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego, Kraków.
  • 6. Rapacz A. i in., 2001, Przedsiębiorstwo turystyczne w gospodarce rynkowej, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław.
  • 7. Wach K., Istota otoczenia regionalnego w funkcjonowaniu małych i średnich przedsiębiorstw [w:] "Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej im. O. Langego we Wrocławiu" 1023/2004 pt. Gospodarka lokalna i regionalna w teorii i praktyce, R. Brol (red.), Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław.
  • 8. Wach K., 2005, Model badania wpływu otoczenia regionalnego na rozwój małych i średnich przedsiębiorstw [w:] Uwarunkowania rozwoju i konkurencyjności regionów, Z. Zioło (red.), Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie, Kraków-Rzeszów.
  • 9. Wach K., Rola państwa i samorządu terytorialnego w rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw [w:] "Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Gdańskiego, Prace i Materiały Wydziału Zarządzania", 2/2004, Uniwersytet Gdański, Sopot.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171240037

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.