PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2013 | nr 8 | 12--17
Tytuł artykułu

Działalność promocyjna w koncepcji sustainability

Autorzy
Warianty tytułu
Promotion Activity in the Concept of Sustainability
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Zrównoważona promocja jest częścią zrównoważonego marketingu, zaliczanego do młodego, dopiero kształtującego się obszaru wiedzy, zwanego sustainable science. Za jej pośrednictwem organizacja osiąga swoje cele marketingowe z uwzględnieniem zasad zrównoważonego rozwoju. Charakterystyczną cechą zrównoważonej promocji jest podporządkowanie zasadom zrównoważonego rozwoju zarówno środków, jak również form i treści przekazów promocyjnych. Źródłem tych przekazów jest reklama, marketing bezpośredni, promocja sprzedaży, public relations i promocja osobista w procesach sprzedaży. Zrównoważona promocja stanowi odpowiedź na pogarszający się stan zdrowia naszej planety, spowodowany ciągłym wzrostem zagrożeń ekologicznych i społecznych; przyczynia się do równoważenia potrzeb międzypokoleniowych. (abstrakt oryginalny)
EN
Sustainable promotion is a part of sustainable marketing belonging to the young, just emerging area of knowledge called sustainable science. Through it, an organization achieves its marketing goals with regard to the principles of sustainable development. A characteristic feature of sustainable promotion is a selection of its means as well as both the forms and content of promotional messages according to the principles of sustainable development. The source of these messages is advertising, direct marketing, sales promotion, public relations and promotion in the process of personal selling. Sustainable promotion is the response to the bad state of health of our planet due to the continuing growth of the environmental and social threats and it helps to balance the intergenerational needs. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
12--17
Opis fizyczny
Twórcy
  • Politechnika Częstochowska
Bibliografia
  • A. Pabian, B. Pabian, Perspektywy rozwoju koncepcji sustainability w aspekcie różnic kulturowych, "Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa" 2012, nr 2.
  • P. Baines, Ch. Fill, K. Page, Marketing, Oxford University Press, New York 2008, s. 780.
  • D. Martin, J. Schouten, Sustainable Marketing, Prentice Hall, 2012, s. 10.
  • K. Leitner, Balanced Sustainability Marketing, Verlag, Berlin 2010, s. 36.
  • F. Belz, K. Peattie, Sustainability Marketing, J. Wiley & Sons, 2010, s. 32.
  • G. Armstrong, P. Kotler, Marketing. Wprowadzenie, Oficyna Wolters Kluwer Business, Warszawa 2012, s. 705-750.
  • A. Pabian, Marketing w koncepcji sustainability, "Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa" 2010, nr 10.
  • A. Pabian, Zrównoważony marketing na rynku przedsiębiorstw. W: Trendy i koncepcje w marketingu i sprzedaży business to business, Z. Waśkowski, M. Zieliński (red.), "Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu" 2012, nr 226.
  • A. Pabian, Sustainable personel - pracownicy przedsiębiorstwa przyszłości, "Zarządzanie Zasobami Ludzkimi" 2011, nr 5.
  • A. Pabian, Promocja. Nowoczesne środki i formy, Difin, Warszawa 2008, s. 32.
  • A. Pabian, Zrównoważona produkcja w gospodarce przyszłości. Perspektywy i bariery rozwoju. W: Ekonomia, J. Sokołowski, M. Rękas, G. Węgrzyn (red.), Wyd. UE, Wrocław 2012, s. 357-366.
  • A. Pabian, Strategia produktu w zrównoważonej działalności marketingowej, "Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu" 2011, nr 172.
  • www.kampaniespoleczne.pl, odczyt: 12.03.2013.
  • A. Pabian, Rola Internetu w tworzeniu zrównoważonego społeczeństwa przyszłości, "Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego" 2012, nr 703, "Ekonomiczne Problemy Usług", nr 88.
  • A. Pabian, F. Bylok, J. Rajczyk, M. Rajczyk, Sustainable Development of the European Union - Role of Sustainable Management in Creation of Future European Society, "International Journal of e-Education, e-Business, e-Management and e-Learning" 2012, No. 4.
  • A. Pabian, F. Bylok, R. Kucęba, Sustainable Consumer Behaviours in the European Union and Polish Markets. W: The World Economy, Contemporary Challenges, I. Hejduk, W. Grudzewski (red.), Difin, Warszawa 2011, s. 129-131.
  • A. Pabian, Ecological Aspects of Sustainability in Building Industry. W: Proceedings of the 3rd International Conference on Contemporary Problems in Architecture and Construction, Pekin 2011.
  • Ch. Futrell, Nowoczesne techniki sprzedaży, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2004, s. 49.
  • Living Planet Report 2010, WWF, s. 7 i 9.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171240057

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.